Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade nodig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade nodig?

Als ik echt het body zou "moeten" upgraden gaat momenteel de voorkeur uit naar de D5100 die ligt zowat binnen het budget en heeft toch degelijke specs.

Mvg
    Deviantart account: Klikje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmir Bekijk bericht
      Persoonlijk ga ik ook men D3100 vervangen binnen een maand met een D700. Deze upgrade gaat me enkel wat opleveren voor ISO waarde (en ook wel snellere en betere AF), maar dat is het me wel waard...
      Dan vraag ik me toch af of je de D700 wel eens vastgehad of gebruikt hebt...

Betere ISO prestaties, snellere trefzekere AF, 5 fps (8 met batterygrip), meerdere knoppen welke je zelf kan toewijzen, alle standaard instellingen te doen op toestel in plaats van in het menu, compabiliteit met alle Nikkor Objectieven, dubbel LCD scherm, dubbele draaiwieltjes (niet meer "klooien met dubbele knoppen om diafragma aan te passen), volledig weather sealed magnesium body (ipv plastic)...en kan nog wel even doorgaan.

Als je alleen betere ISO en AF had willen hebben was je met een D7000 klaar geweest (en dan had je nog steeds meer van bovenstaande extra's)...eventuele DX objectieven kunnen wel nagenoeg weg natuurlijk...je kan ze wel gebruiken, maar zou niet weten waarvoor.
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Dan vraag ik me toch af of je de D700 wel eens vastgehad of gebruikt hebt...

Betere ISO prestaties, snellere trefzekere AF, 5 fps (8 met batterygrip), meerdere knoppen welke je zelf kan toewijzen, alle standaard instellingen te doen op toestel in plaats van in het menu, compabiliteit met alle Nikkor Objectieven, dubbel LCD scherm, dubbele draaiwieltjes (niet meer "klooien met dubbele knoppen om diafragma aan te passen), volledig weather sealed magnesium body (ipv plastic)...en kan nog wel even doorgaan.

Als je alleen betere ISO en AF had willen hebben was je met een D7000 klaar geweest (en dan had je nog steeds meer van bovenstaande extra's)...eventuele DX objectieven kunnen wel nagenoeg weg natuurlijk...je kan ze wel gebruiken, maar zou niet weten waarvoor.
        Vastgehad en al gebruikt... En zeer jaloers op de persoon vanwie ik hem mocht gebruiken...

En klopt hoor, er is zoveel meer waarin die beter is, maar ik ga hier geen waslijst van maken over die 2 toestellen, want das idd een serieus lange lijst die niets wezenlijks bijdraagt tot de vraag van de TS .

En men DX objectieven heb ik al vervangen met FX lenzen. De D800 release heeft er gewoon voor gezorgd dat de D700 wat in "overmaat" beschikbaar werd op de 2dehands markt....

Maar goed, dat heeft op zich niets te maken de vraag van de TS (tenzij die natuurlijk zelf de markt in het oog wil houden voor 2de hands toestellen om zen D40 up te graden).
        Voor wat het waard is, de D400 komt er ook aan, misschien is het ook wel interessant om dan wat te sparen voor de invloed van 2de hands DX toestellen die dan ongetwijfeld beschikbaar worden wanneer mensen de D400 bestellen...

Comment

Het heeft er dusdanig mee te maken dat je hier "stelling neemt" dat het verschil tussen een D3100 en een D700 "betere ISO" en "Snellere AF" zijn...zulke uitspraken worden vaak voor waar overgenomen, terwijl dit veel te kort door de bocht is. Iemand met een D3100 die betere ISO en snellere AF zoekt, die raad je een D7000 aan.

Iemand die een "pro" body zoekt met zoveel mogelijk knopjes op de body, etc...die kijkt richting een D300(s)/D700/D800 of zelfs een D3/D4...

Ongeacht de vraag van TS...het komt hier ter sprake en daarom reageer ik erop

Vanuit TS...als er al geupgrade moet worden zou ik kijken naar een D90/D5100/D7000 in die volgorde...maar eerst de basisbeginselen leren
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            dat klopt enkel als het over beeldkwaliteit gaat. Het verschil in body is niet het verschil in hoe goed de foto eruit ziet, maar het verschil in de mogelijkheid om een foto al dan niet te kunnen nemen.
            Dat laatste klopt ook wel enkel in moeilijke omstandigheden. Maar blijkbaar heeft TS in zowat alle omstandigheden problemen, en dan is de body effectief meestal niet de boosdoener.
            En ook als het niet over beeldkwaliteit gaat, blijft de fotograaf de belangrijkste factor (en op meer dan een km. voorsprong), daarna de lens en dan pas de body.
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X