Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlek op mijn foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vlek op mijn foto's

Bwah .... ik reinig die altijd zelf, zowel bij de 7D, 5D MkII als bij de 1D MkIV.
    Nog nooit geen problemen gehad ! (hout vasthouden ...)

Met de juiste materialen en vloeistof kan er mijns inziens weinig verkeerd geen.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Wel, het gevolg was dat ik achteraf op alle foto's een 'extra kader' kreeg.

Ik denk dat een nieuwe sensor laten steken, evenveel kostte als n nieuwe 500D.
      Er staan op internet een paar handleidingen om het filter dat voor de sensor zit, eraf te peuteren. Dan heb je een infrarood camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
        dikke zever, zo moeilijk is dat niet
        35 euro voor 5 minuutjes werk, goed verdiend
        Je betaalt voor een propere sensor, niet voor de tijd. In die 35 euro zit (bij een correcte handelaar) behalve zijn competetntie, ook zijn risico dat er iets misloopt met de reiniging.

Het verhaal van de man in in panne staat (kan niet starten) komt bij me op. Er komt een garagist, die kijkt even naar de auto, geeft er een trap tegen, en de wagen start probleemloos. Hij rekent 150 euro. De automobilist is verbaasd, en zegt "150 euro om tegen mijn wagen te stampen? Da's veel geld". "Nee" zegt de garagist, "De stamp kost 5 euro, en 145 om te weten waar"
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Je betaalt voor een propere sensor, niet voor de tijd. In die 35 euro zit (bij een correcte handelaar) behalve zijn competetntie, ook zijn risico dat er iets misloopt met de reiniging.
          Lees dan maar eens goed de voorwaarden door, alvorens je de sensor bij een "competente handelaar" laat reinigen.
          Meestal in kleine lettertjes staat er in dat ze niet aansprakelijk zijn bij eventuele schade aan de sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Lees dan maar eens goed de voorwaarden door, alvorens je de sensor bij een "competente handelaar" laat reinigen.
            Meestal in kleine lettertjes staat er in dat ze niet aansprakelijk zijn bij eventuele schade aan de sensor.
            Ik ga naar die andere....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
              overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
              deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
              overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
              2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet
              niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming
              in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan
              doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zo zou het moeten zijn. Nederlandse wetgeving, Bouk? Ik dacht dat het hier ook zo ongeveer à peu près hetzelfde is, zal wel Europese regelgeving zijn.

In de Belgische praktijk loopt het helaas dikwijls anders. Rechtspraak gaat hier zo stug en langzaam, dat je er gewoon niet aan begint. Dus begin je liever zelf aan je camera te klooien (andere topic, hehe, zie HD reiniger), en verdient de eerlijke vakman niks. Allemaal goed voor de economie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Bwah .... ik reinig die altijd zelf, zowel bij de 7D, 5D MkII als bij de 1D MkIV.
                  Nog nooit geen problemen gehad ! (hout vasthouden ...)

Met de juiste materialen en vloeistof kan er mijns inziens weinig verkeerd geen.

grts
                  Sieg

Volledig mee eens, voorzichtig aanpakken is de boodschap
                  35 euro voor sensor-reiniging, ik kan het voor 20 euro
                  niet allemaal tegelijk hé
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                    Volledig mee eens, voorzichtig aanpakken is de boodschap
                    ik kan het voor 20 euro
                    niet allemaal tegelijk hé
                    komt U ook op huisbezoek..?
                    grt,bouk.

Comment

Zelf heb ik al 3 x maal een sensor gekuist, 1x bij een D200 en 2x een D300.
                      Doe dit wel met een volledig opgeladen batterij. Met een "Swab" van VisibleDust is dit vij eenvoudig ( te koop per doosje van 12 stuks). Als kuisprodukt gebruik ik Audio Care van Tandy, een flesje met produkt om indertijd de koppen van cassettespelers te kuisen. Van vorige eeuw dus! Bij mijn weten is er nu nog maar één Tandy winkel ergens in Merksem maar of dat produkt nog te vinden is betwijfel ik erg.
                      Heel de operatie gebeurt op een heel lichtjes vochtige keukenhanddoek, kwestie om stof zo goed als mogelijk uit te sluiten. Ik bevochtig vervolgens het "Swapje" met het T-produkt zodat het redelijk vochtig is en doe even een test. Daar gebruik ik een zonnebril met ontspiegelde glazen voor. Wrijf, heel lichtjes drukkend gelijkmatig over de binnenkant van het glas. De "veeg" moet mooi opdrogen over het gehele opppervlak.
                      Zijn er strepen maak het vegertje iets vochtiger, droogt het niet snel (binnen de 2 seconden) mooi op druk dan het vegertje even op een synthetisch fijn brillendoekje. Is deze test bevredigend doe dan hetzellfde op de sensor, wrijf gelijkmatig tot het randje en kontroleer. De eerste veeg maakt het soms alleen maar erger maar panikeer niet. De sensor is beschermd met een soort van dekglaasje (zoals bij een mikroskoop preparaat). Zie dat de randjes proper zijn en dat het stof daar niet verzamelt, veeg desnoods even in de hoogte i.p.v. horizontaal. De eerste keer brak het koude zweet mij uit maar als je voorzichtig werkt kan er volgens mij weinig mis gaan.
                      Succes !
                      D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi Bekijk bericht
                        ..........maar als je voorzichtig werkt kan er volgens mij weinig mis gaan.
                        Succes !
                        OK, maar als er ook maar weinig mis kan gaan, kan er dus wat mis gaan.
                        grt,bouk.

Comment

Als je enkele DSLR's hebt en die om de paar maanden laat schoonmaken lijkt me dat een dure aangelegenheid. Vandaar misschien dat ze zeggen dat fotografie een dure hobby is .

Gewoon zelf doen (met swabjes), pies of keik ! Is echt niet moeilijk. Na de 1e keer zul je je afvragen waar men zo'n heisa over maakt !
                          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Iemand die eigenlijk een adresje weet (liefst Limburg) waar je je sensor kan laten reinigen terwijl je wacht? (of toch dezelfde dag hem kan komen afhalen?)

Want de lokale adresjes hier, daar moet je minstens 1 tot 3 werkdag(en) wachten...

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                              Iemand die eigenlijk een adresje weet (liefst Limburg) waar je je sensor kan laten reinigen terwijl je wacht? (of toch dezelfde dag hem kan komen afhalen?)
                              De firma ChipClean in Heumen (in de buurt van Venlo) is misschien een optie.
                              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                                De firma ChipClean in Heumen (in de buurt van Venlo) is misschien een optie.
                                Bedankt!

En in Belgisch Limburg, weet iemand daar nog een plaats?

Bedankt!

Comment

Working...
                                X