Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Beginner camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [Canon] Beginner camera

Canon 550D ==> ok
    50 mm 1.8 ==> ok - heb ze zelf ook, inderdaad voor binnenwerk
    canon 17-85 ==> zou ik niet doen. Als je op Google canon 17-85 ribbon cable intikt, krijg je 13200 resultaten. De lens gaat blijkbaar na x-aantal jaar kapot aan een afgebroken ribbon cable of platte kabel (aansluiting) en geeft Error. De 15-85 zou wel heel goed zijn maar vond ik iets te duur. Dan maar geopteerd voor de Tamron 17-50 2.8 NON-VC (is scherper dan de VC versie).
    In de toekomst komt daar nog een Tamron 70-300 bij (wel VC).
    Behalve dit forum heb ik veel info gevonden op: POTN
    http://photography-on-the.net/forum/...play.php?f=107
    Hier kan je van de meeste lenzen gebruikersreviews lezen MET voorbeelden van foto's die met de betreffende lens genomen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
      Canon 550D ==> ok
      50 mm 1.8 ==> ok - heb ze zelf ook, inderdaad voor binnenwerk
      canon 17-85 ==> zou ik niet doen. Als je op Google canon 17-85 ribbon cable intikt, krijg je 13200 resultaten. De lens gaat blijkbaar na x-aantal jaar kapot aan een afgebroken ribbon cable of platte kabel (aansluiting) en geeft Error. De 15-85 zou wel heel goed zijn maar vond ik iets te duur. Dan maar geopteerd voor de Tamron 17-50 2.8 NON-VC (is scherper dan de VC versie).
      In de toekomst komt daar nog een Tamron 70-300 bij (wel VC).
      Oke in dat geval geen 17-85!
      Ik heb het gevoel dat ik nogal gemakkelijk 'bibber' met mijn camera dus VC zou echt wel handig zijn voor mij...

Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
      Behalve dit forum heb ik veel info gevonden op: POTN
      http://photography-on-the.net/forum/...play.php?f=107
      Hier kan je van de meeste lenzen gebruikersreviews lezen MET voorbeelden van foto's die met de betreffende lens genomen zijn.
      Dank je voor de link, best wel handig om de verschillen te zien!
      Jammer dat de 15-85 zo duur is, wel goede kwaliteit zo te zien!
      CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

Comment

Als gepensioneerde was ook mijn budget beperkt, indien ik de klok zou kunnen terugdraaien en vandaag een aankoop zou doen:
        Canon 600 ipv 550 (ik mis dat draaibaar scherm echt, niet enkel voor laag bij de grond of in de lucht maar ook bij werken vanop statief om het scherm zo te stellen dat je een goed zicht hebt.
        Ik neem als start lens de Sigma-17-70mm-f28-4-dc-macro-os-for-canon.
        Uiteraard een reserve batterij.
        En later zoek ik een 2de hands 55-250IS of soortgelijke. (worden regelmatig aangeboden)

Maar inderdaad de 550 die nu met kitlenzen aangeboden wordt is een mooi begin. Ik ben echter niet tevreden van de 18-55 IS kitlens, ik ben beter gewoon.

Nota: de oudere Canon modellen worden tegenwoordig voor een goed prijsje aangeboden, ik stel me wel vragen van waar die allemaal komen, ik kan moeilijk aannemen dat Canon hopen oude toestellen in stock liggen heeft, dus ik vermoed dat het namaak is. Je koopt dan enkel een body en de lens die je nu wil (en wil betalen).
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Een bulk ef-'s 18-135 koop je ook voor. 299€ of zelfs minder.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

Ik kan een CANON EF-S 15-85MM F3.5-5.6 IS USM kopen, 2dehands - jaartje oud via via voor zo'n 450€... een goede deal?

Voorlopig mis ik dan nog wel wat zoom in mijn kit, maar zoveel doe ik dat nu ook weer niet
            CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frent Bekijk bericht
              Ik kan een CANON EF-S 15-85MM F3.5-5.6 IS USM kopen, 2dehands - jaartje oud via via voor zo'n 450€... een goede deal?

Voorlopig mis ik dan nog wel wat zoom in mijn kit, maar zoveel doe ik dat nu ook weer niet
              15-85 is zoom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                15-85 is zoom
                Zoveel kan je nu ook weer niet zoomen met 85 dacht ik ?
                ik bedoelde eerder op iets kunnen inzoomen in de verte waar je 150-200 voor nodig hebt..

Comment

Je bedoelt ms 'tele' ipv 'zoom'.

Een zoomlens is een lens met een variabele brandpuntsafstand. Zo is een 16-35 ook een zoomlens, maar bijlange geen tele.

Een 100-400 is zowel zoom als tele.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Je bedoelt ms 'tele' ipv 'zoom'.

Een zoomlens is een lens met een variabele brandpuntsafstand. Zo is een 16-35 ook een zoomlens, maar bijlange geen tele.

Een 100-400 is zowel zoom als tele.
                    Dat ligt dan aan het normale woordgebruik denk ik
                    Zal nog wat moeten leren!

Dus voorlopig zou ik dan nog een tele-lens moeten missen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                      Nota: de oudere Canon modellen worden tegenwoordig voor een goed prijsje aangeboden, ik stel me wel vragen van waar die allemaal komen, ik kan moeilijk aannemen dat Canon hopen oude toestellen in stock liggen heeft, dus ik vermoed dat het namaak is.
                      Dus je denkt echt dat het namaken van een 500D lonend kan zijn zijn?

Comment

Working...
                      X