Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf DSLR camera, is dit een goede keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf DSLR camera, is dit een goede keuze

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.

    Werk nu momenteel nog met een Sony DSC-H5, maar geeft mij toch te veel beperkingen. (is ook andere prijsklasse natuurlijk).

    Op professioneel vlak ben ik werkzaam in de bouw/industrie (installatiebedrijf elektriciteit + HVAC).

    Ik wil de camera dan ook gaan gebruiken om foto's te gaan maken van gerealiseerde projecten (sfeerfoto's verlichting / architectuur, foto's van technische installaties, ...), voor gebruik op website en eventueel afdruk op groot formaat.

    Daarbuiten ook wat algemeen gebruik (landschappen ("skylines" van bvb industrie bij zonsopgang/ondergang), portret, product, natuur, af en toe filmen in HD, fotografie op bvb recepties/productvoorstellingen (algemeen, personen).


    Heb ondertussen wat rondgekeken op het net, en dacht aan deze keuze

    Body: Canon EOS 5D Mark II (full frame)

    Lenzen:
    - Tamron 28-75 f/2,8 XR Di LD Canon (voor all round gebruik)

    - Tamron 70-300 f4-5,6 SP Di VC USD canon, om toch over een zoom te beschikken

    - Canon EF 16-35 f/2,8L USM II (architectuur, landschap) eventueel in 2° fase aan te kopen.

    Filters: UV / Polarisatie ==> raden jullie mij iets aan?


    Flits: Canon Speedlite 430 EXII + omnibounce pack

    Geheugen: 2x SanDisk CF 16 GB Extreme

    Statief: Vanguard Espod Plus 233AP

    Batterij: Extra accu Jupio LP-E6

    Tas: Canon 1EG Professional Gadget Bag

    Software: Adobe photoshop lightroom 3.0NL


    Is dit een goede keuze / combinatie van materiaal, of zijn er betere keuzes te maken, of ben ik nog iets vergeten,...


    Mijn budget is een 3500 à 4500 € incl BTW


    Heb mijn selectie een beetje gemaakt aan de hand van digicamshop.be (coolblue). Is dit een goede keuze, of raden jullie een ander shop / webshop aan.


    Alvast bedankt voor jullie advies


    Groeten
    Kristof VdV
    EOS 5DmkII Lenzen: EF-L 24-70mm f2.8, EF 70-200mm f4 L IS USM, EF 50mm f1.4, Extender EF 2x III Toebehoren: Speedlite 430 EX II, Vanguard Espod Plus 233 AP
Working...
X