Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke systeemcamera kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
    Een redelijk(e en) objectieve vergelijking in zowel positieve als in de negatieve zin over beide toestellen, de Olympus pen EP3 en de Sony nex 5N. Link
    voor diegene die geen Engels verstaan en geen 20 minuten willen spenderen naar het luisteren van wat op 2minuten kan gezegd worden:

    -lenzen aanbod: meer aanbod bij oly en lenzen zijn doorgaans kleiner dan van NEX
    (video is van nov. vorig jaar, ondertussen toch al wat extra lenzen voor NEX bijgekomen)

    -hot-shoe: olympus heeft standaard versie, met NEX5n beperkt tot NEX flitsers geen hot-shoe, NEX7 wel hot-shoe

    -autofocus: EP3 iets sneller bij normaal licht, bij iets meer gedempt licht is AF van EP3 volgens reviewer totaal waardeloos, NEX5n blijft normaal werken daar waar EP3 de mist ingaat.
    Ondertussen is AF van NEX nog verbeterd via update. (FW)

    -beeldkwaliteit: sony beter dan eender welke DSLR inclusief pentax k5, beeldkwaliteit EP3 van veel lager niveau.

    -manuele focus: sony beschikt over intelligent focus peaking systeem, zou volgens reviewer zo goed zijn als Leica systeem, wat hij niet weet is dat dit systeem ontwikkelt is voor video, zodanig dat je manueel kunt focussen in video mode. niet beschikbaar op oly

    -optionele EVF (zoeker): NEX EVF superieur aan oly versie (epson !)

    -beeldstabilisatie: ingebouwd in toestel bij oly, ingebouwd in lens bij NEX

    reviewer heeft ergens gelezen dat NEX tikkend geluid zou maken tijdens video, was probleem met eerste toestellen, is al zeer lang opgelost.

    denk dat dit overeenkomt met wat hier al verschillende malen in verschillende draadjes is neergeschreven.

    Comment


    • #17
      Re: Welke systeemcamera kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      denk dat dit een zeer goede keuze is,nex5n is met zoeker al een heel stukje duurder.
      beeldkwaliteit d70 is niet te vergelijken met G3
      En bij de nex5n is het ofwel zoeker, ofwel flits, ook een nadeel vind ik.
      Bedankt voor je advies !

      Comment


      • #18
        Re: Welke systeemcamera kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        beeldkwaliteit d70 is niet te vergelijken met G3
        Waarom niet?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Welke systeemcamera kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door zoom70200L Bekijk bericht

          sorry voor het lange verhaal, de reden dat Sony of Samsung afvielen (want ik zou liever een APS-C sensor willen) is echt wel de huidige beperking van genoeg goede compacte lenzen. Want dat was voor mij heel belangrijk.
          Eeuh, de Samsung 30mm f2.0 en de 16mm f2.4 pancakes zijn nochtans op zijn minst "goed" te noemen, de 30mm is gewoonweg een pareltje !
          Samsung komt binnenkort zelfs met een 55mm f1.8 pancake op de proppen & dat maakt een heel mooi triootje (betaalbare) pancakes me dunkt.

          Ik heb een Pen EPL-3 + GF2 met bijhorende 20mm f1.8 + 45mm f1.8 gehad & zijn zoals je zegt zijn ze super, maar dankzij de APS-C sensor
          van de Samsung kan je je onderwerpen nog meer isoleren dankzij de geringere scherptediepte (als dat je ding is natuurlijk )

          De Oly 45mm is zonder meer een zalig scherpe & snelle lens, maar is net geen pancake (doch wel nog compact). Ik hoop stilletjes dat de 55mm van Samsung minstens even goed is

          Sony daarentegen heeft idd geen interessante pancakes (buiten hun niet zo denderende 16mm). Spijtig want hun body's zijn nochtans top...

          Comment

          Working...
          X