Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Iemand die deze lens gebruikt of kent en mij iets weet te zeggen over de bouw / snelheid AF / degelijkheid ?
Heb zelf nog geen dsrl ,kan dus niet zelf aan de tand voelen
Thx
sorry Luc maar die ken ik nie, ik weet wel dat ge (meestal) krijgt waarvoor ge betaalt. Met de nikon 70-300 g kunt ge zeker schoon fotokes maken maar ik denk dat ge u snel gaat iriteren aan de bouwkwaliteit.
http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=23549 de foto's in dit topic zijn nog gmaakt met de 70-300
De nikon 75-300 schijnt ook een goed lenske te zijn, is wel een stukske prijziger maar zeker de moeite, probeer 'm occasie op de kop te tikken, dan zult ge 'm wel vinden voor 250 eurokes
Waar voor uw geld, is zeker van toepassing hier . Heb maar net een camera aangeschaft en budget laat niet veel meer toe.
Ik weet ook dat je beter af bent met andere lenzen maar zonder toestel kan je met andere lenzen ook niet veel uitrichten
Brussel en parijs zijn ook niet op 1 dag gemaakt
Al eens aan deze gedacht: Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D
325 euro bij www.geengeld.nl
Er staat er zelfs één tweedehands te koop voor 225 euro.
De kwaliteit van deze lens is goed te doen.
Voorbeeldje van een foto die ik deze week maakte op 300mm
Nee nee, da wil ik ook niet zeggen... mijn eerste reply was misschien een beetje hard
maar persoonlijk zou ik toch eens gaan zien op www.fotoapparatuur.be of iets dergelijk om een occasie lenske op de kop te tikken.
Ik kan u wel zeggen dat een andere kitlens, de 28-80mm f/3.5-5.6D wel zeer behoorlijk presteerd.
Wesley, niet te hard van reply wel juist.
Wou eigenlijk maar zeggen dat ik moet kiezen op dit moment voor een degelijk toestel en een mindere lens (verkeerde manier van werken). Ga uw raad zeker opvolgen en de occasielenzen eens uitpluizen naar beter glas. Uw aanwijzingen worden ten zeerste gewaardeerd ( ben zelf leek op glas gebied)
De beide types Nikkor 70-300mm zijn best te mijden.Gene vette!!Dan kan je beter de iets oudere Nikkor 75-300mm kopen en zal je een betere bouwkwaliteit hebben en ze is scherper op 300mm.De 75-300mm vind je makkelijk tweedehand voor redelijk prijske.De snelheid daar kan ik niks over zeggen.Natuurlijk zal een lens van nu sneller zijn maar dat is relatief.Wat wil je fotograferen?Sport...dan heb je een moderne lens nodig en anders valt dat best mee.Ik gebruik een 70-210mm van 1987 en daar lees ik steeds over dat ze verschrikkelijk traag is maar in de realiteit valt dat best mee.
Zelf hou ik het op de Nikkor AF 300mm F4 maar dan heb je geen zoom maar wel één van de beste lenzen die Nikon ooit gebouwd heeft zowel qua bouw (weegt 3x gewicht van een 70-300 ) als qua scherpte,bokeh en kleurenboeket.
Kijk eens op de site van Adorama moest je interesse hebben voor zo'n prime.En ik meende dat er ook enkele 75-300 te koop stonden ( http://www.adorama.com)Gewoon rechtsonder op "used equipment" klikken en naar Nikon zoom lenses gaan en voila.Bestellen bij Adorama kan je vertrouwen.Op elke lens heb je een maand retourrecht en met de lage dollarkoers is het interessant.er komt natuurlijk hier nog de BTW op)
Ik heb net eens vlug gekeken op Adorama en er staat een 75-300mm te koop in E+ conditie voor 209 dollar (= 174 Euro plus 21%= 210 Eurookes) Tel daar nog een 20 Euro bij voor de verzending met UPS (verzekerde zending).
en Tokina ? Is daar iemand bekend mee ?
@roadrunner is voornamelijk voor de zoom te doen, vogels en dieren vanop ong 40 m ( kan vanwege water niet dichter komen)
Lucc ik heb de Sigma 70-300 APO en heb er mooie fotoke's al van gezien zelf moet ik wachten tot volgende week hoop ik , voor mijnen D70 en wil dan graag een paar fotoke's mailen als je wil
ik heb de lens gekocht voor 145€ met B&W filter op + orginele tas er voor
naamgenoot,
Ben ook wachtende op de D70, die sigma 70/300apo super macro II heb ik al eens aan het werk gezien op een 10D en ging toch vrij goed
Die kerel werkte zelfs met een kenko extender 1.4 erop en ondanks dat daar minimaal f4 voor nodig is werkte de autofocus op volle 300mm nog goed.
Comment