Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5100, D7000 of ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D5100, D7000 of ?

    Ben aan twijfelen tussen de D5100 en de D7000 om mijn oude D70 op te volgen. Ben al lang niet meer op het forum actief geweest en ben de draad zo'n beetje verloren qua actuele markt.

    Ik fotografeer voor 80% manueel en heb niet echt een boodschap aan video filmpjes maken al zal dat occasioneel wel eens gebeuren. Ik haat beeldruis en gebruik weinig de flits. Doe wel regelmatig macro beeldjes en ook een zelfreinigende CCD of Cmos is gewenst. Graag zou ik ook mijn lenzen van de D70 willen behouden. Ik maak frekwent beelden van zonsondergangen. Heb geen boodschap aan een waaier van overkill instellingen die dan ook nog eens in een menu liggen begraven en die ik weinig gebruik. Mijn slecht geheugen is ook een zekere handicap in die materie Goeie mooie en ruisvrije beelden primeren. Mijn budget is 1000 euro dus dat zal wel goed zitten hoop ik voor een body alleen.

    groetjes
    Ron
    D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

  • #2
    Re: D5100, D7000 of ?

    D7000, want bij handbediening is één instelwieltje niet echt handig

    Beeldtechnisch zijn beide camera's 'identiek'.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D5100, D7000 of ?

      een nieuwe d7000 zit iets boven je budget... tweedehands moeilijk te vinden...

      tip: in de VDBorre in boortmeerbeek ligt nog een d7000 te koop nog zag ik vorige week ;-) voor 1100 dacht ik ongeveer, ze zijn moeilijk te vinden namelijk...

      het is wel een heel goed toestel. ik gebruik het als tweede naast de d700 en de kwaliteit van beeld is goed voor een croptoestel, heel goed zelfs. ietsiepietsie vlak naar mijn mening maar lightroom maakt er echt prachtbeelden van met paar schuivertjes hoger te zetten... ik heb er nog nooit een jpg van gezien, ik werk 100% RAW

      als je manueel wil werken moet je dat gewoon doen... ff manual lezen om alles in te stellen zoals je wil (of youtube gebruiken) en je zet hem op m en amuseert je :-)

      de d5100 krijgt een pak minder goeie reviews om één of andere reden. ik heb er geen ervaring mee dus kan ik er niets over zeggen. google en youtube ;-)
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #4
        Re: D5100, D7000 of ?

        De D 7000 heeft ook een scherpstelmotor zoals de D70 .De 5100 heeft die niet .

        Comment


        • #5
          Re: D5100, D7000 of ?

          Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
          De D 7000 heeft ook een scherpstelmotor zoals de D70 .De 5100 heeft die niet .
          Bedankt voor de niet onbelangrijke tip. De D7000 lijkt dus mijn logische opvolger voor de huidige D70. Toch twijfel ik nog doordat ik overal lees van de overbelichting bij heldere dagen. Moet ik dan constant onderbelichten of wat moet ik mij hier bij voorstellen. De D7000 is toch alweer van 2010 op de markt en voel een beetje een opvolger aankomen of sla ik de bal mis. Als dat zo is dan wacht ik liever nog even met de aankoop van een nieuwe camera. De electronics business loopt als een sneltrein vandaar mijn gevoel.
          Ron
          D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

          Comment


          • #6
            Re: D5100, D7000 of ?

            opvolger is aangekondigd voor dit jaar... maar kan evengoed november zijn...

            het is een performante camera.... en die overbelichting kan je compenseren of via manueel werken oplossen ;-)
            www.aeri-photography.be

            Comment


            • #7
              Re: D5100, D7000 of ?

              Overbelichting,nog niet veel van gemerkt.
              Meestal werk ik in de M of S stand .
              Ik deed hetzelfde,van D70 naar D7000,stevige camera en ben tevreden .
              Weinig ruis bij hoge iso.
              Last edited by pixelmaniac; 4 maart 2012, 15:43.

              Comment


              • #8
                Re: D5100, D7000 of ?

                Heb een jaar geleden mijn D70s vervangen door een D7000.
                Na veel wikken en wegen.
                Alvorens voor de D7000 te kiezen heb ik alles wat voor mij belangrijk is bij een nieuwe camera, op een rijtje gezet.
                Het waren een tiental punten, belangrijke en minder belangrijke.

                Vermits ik uitsluitend manueel fotografeer, had ik geen boodschap aan pretstanden en andere.
                Aan filmen ook geen boodschap.
                Doe Veel macro/close up, hiervoor is de D7000 uitermate geschikt.
                -Door zijn hoge bruikbare ISO waarden.
                - De mogelijk om de spiegel op voorhand op te klappen.(Mirror lock up), wat trillingen verhinderd, die bij lage sluitertijden je beeld om zeep helpen.
                - De mogelijkheid om heel precies manueel scherp te stellen, via live view, en tegelijk het beeld vergroten op de display tot x8.

                De op voorhand programmeerbare knoppen U1 en U2, waren ook een absolute voorwaarde, die mijn nieuwe camera moest hebben.
                Enz.

                Uiteindelijk,
                rekening houdend met prijs/kwaliteit verhouding, kwam de D7000 als beste koop uit de vergelijking, met een paar andere Nikon camera's.
                Ben uitermate tevreden over mijn D7000, temeer ik een aantal lenzen van de D70 nog steeds kan gebruiken.

                't is allemaal heel persoonlijk, wat een geschikte camera is voor de een, is dit niet noodzakelijker wijze voor iemand anders.

                Zet alles op een rijtje wat je nieuwe camera moet hebben, en kies dan deze die het best aan je wensen voldoet.
                Nikon D7000, en wat glas.
                http://blog.seniorennet.be/pacha/

                Comment

                Working...
                X