Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

First time :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: First time

Kijk eens naar een merkproduct bv. Canon, Nikon .....
    Hier kan je beginnen met een redelijk goede body en een eenvoudige lens. Later, als het je bevalt, kan je de lens verbeteren en nog later eventueel de body.
    Leer werken met een reflex-camera, het loont de moeite ....
    Tweedehands geraak je van alles wel af.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
      Kijk eens naar een merkproduct bv. Canon, Nikon .....
      Hier kan je beginnen met een redelijk goede body en een eenvoudige lens. Later, als het je bevalt, kan je de lens verbeteren en nog later eventueel de body.
      Leer werken met een reflex-camera, het loont de moeite ....
      Tweedehands geraak je van alles wel af.
      http://makro.folderz.nl/makro-non-food.html

Ziet er ook deftig uit voor een niet hoge prijs.
      maar de vraag is , kun je scherpe fotos trekken als het onderwerp beweegt?
      hoe kun je dit zien aan de eigenschappen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
        Pfew ,
        Dit lijkt moeilijker dan ik dacht
        Budget had ik max800 euro in gedachten.

Voornaamlijk scherpe fotos maken van spelende kinderen / sporten.
        zodat ze niet wazig zijn zoals cameratje dat ik nu heb.

enige dat ik op dit moment heb is : Fujifilm X-S1 ( kun je die gecurvde stuk lens afhalen? )
        ik denk dat het effectief wat moeilijker is dan wat jij nu voorstelt.

1. Ik ben geïnteresseerd geraakt in fotografie
        2. Ik wil mooie foto's van voetbal, ski en kindjes
        3. welke camera heb ik nodig dat die foto's er vanzelf uitkomen?

Scherpe foto's trekken van onderwerpen zoals ravottende kinderen, voetbal, ski- en snowboard ... bergen en landschappen, zal je maar kunnen doen mits:

1. het juiste materiaal (heb je die voetbalfotografen al zien zitten, met hun grote toeters naast het plein? Camera van meerdere duizend euro's meestal, lens nog een keertje zoveel. Idem dito voor ski en snowboard)
        2. Jezelf de technische/esthetische kennis eigen maken, dat wil zeggen, bijleren over ISO en sluitertijd, en diafragma, en lichtmeting en scherpstelling, compositie, ...
        3. Veel oefenen, proberen, zoeken en honderden, zoniet duizenden foto's maken.

Indien dit niet aan jou besteed is, koop dan een compact of bridge, met een zoom die voldoende bereik heeft en je zal er veel plezier aan beleven.

Indien je denkt van JA! DAT IS HET!!! Ga dan eerst wat boeken lenen in de Bib, om je een aantal termen eigen te maken, die je van nut kunnen zijn bij het beslissen bij de aankoop én kom regelmatig langs op het forum om alles te lezen wat verteld wordt over toestellen en hun gebruik, voordelen en nadelen, ...

Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Kijk hier eens naar,

Nikon D3100 + 18-55 + 55-300 of

Canon 550D + 18-55 + 55-250

De Sony SLT's die momenteel beschikbaar zijn, liggen boven je budget.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Niet moeilijker maken dan het is.
            Digitale toestellen geven je de mogelijkheid automatisch te fotograferen maar ook de voorkeur te geven aan snelheid ( bv. 1/250 ste ) of diafragma ( bv. 5.6 )
            Lijkt moeilijk maar het is redelijk simpel.
            Lees en goed boek bv.

, maar echte miskopen zal je niet doen.
            Als je echt geld over hebt, koop dan een lens met stabilisatie in plaats van het standaard lensje.....
            Last edited by zoltan; 29 februari 2012, 21:04.
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
              ik denk dat het effectief wat moeilijker is dan wat jij nu voorstelt.

1. Ik ben geïnteresseerd geraakt in fotografie
              2. Ik wil mooie foto's van voetbal, ski en kindjes
              3. welke camera heb ik nodig dat die foto's er vanzelf uitkomen?

Scherpe foto's trekken van onderwerpen zoals ravottende kinderen, voetbal, ski- en snowboard ... bergen en landschappen, zal je maar kunnen doen mits:

1. het juiste materiaal (heb je die voetbalfotografen al zien zitten, met hun grote toeters naast het plein? Camera van meerdere duizend euro's meestal, lens nog een keertje zoveel. Idem dito voor ski en snowboard)
              2. Jezelf de technische/esthetische kennis eigen maken, dat wil zeggen, bijleren over ISO en sluitertijd, en diafragma, en lichtmeting en scherpstelling, compositie, ...
              3. Veel oefenen, proberen, zoeken en honderden, zoniet duizenden foto's maken.

Indien dit niet aan jou besteed is, koop dan een compact of bridge, met een zoom die voldoende bereik heeft en je zal er veel plezier aan beleven.

Indien je denkt van JA! DAT IS HET!!! Ga dan eerst wat boeken lenen in de Bib, om je een aantal termen eigen te maken, die je van nut kunnen zijn bij het beslissen bij de aankoop én kom regelmatig langs op het forum om alles te lezen wat verteld wordt over toestellen en hun gebruik, voordelen en nadelen, ...

Ch.
              Maar , Het kan toch niet , dat je enkel mooie fotos kan maken van bewegende beelden met een camera van boven de 1000 euro?
              Dat het wat oefening vergt en tijd om alles te snappen enzo , daar kan ik inkomen.
              Maar op dit moment weet ik nog steeds niet wat voor mij nu de juiste keuze is.

De Fujifilm X-S1 of de EOS 500D ?
              Of welke andere kan in aanmerking komen?

Comment

Je bent pas een dagje aan het kijken, dus ik zou zeggen stop er zelf eens wat energie in. je hebt zo te zien internet. Op DPreview.com staat een schat aan informatie.
                Dus ik zou zeggen, investeer zelf eerst eens 20+ uurtjes aan je inlezen en leen zo mogelijk enkele keren een toestel van vrienden en kennissen om een gevoel te krijgen wat het is.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Maar , Het kan toch niet , dat je enkel mooie fotos kan maken van bewegende beelden met een camera van boven de 1000 euro?
                  Dat het wat oefening vergt en tijd om alles te snappen enzo , daar kan ik inkomen.

Als een skiër in de grote slalom naar beneden komt, kan je die niet met een compactje beeldvullend en scherp in beeld brengen, punt.

Bewegende onderwerpen zoals spelende kinderen kan je met elke camera scherp vastleggen als er voldoende licht is. (die gaan meestal niet zo snel als een skiër)

Ik denk dat je vooral op zoek moet naar een camera die een (relatief) snelle autofocus heeft. Ik heb niet voldoende ervaring met bridge of compact camera's om daarbij te helpen. Ik weet wel dat de Canon 7D bekend staat om zijn (alweer relatief) snelle af, maar die body alleen al kost meer dan 1000 €.

Alles hangt af van de situatie. Als een voetballer naar je toe komt gesprint in een situatie met relatief weinig licht zal eender welk 'basis' toestel het moeilijk hebben om te blijven scherpstellen tijdens de beweging. Als de voetballer een 10-tal met voor je van links naar rechts loopt zal het net wat makkelijker zijn om te volgen, omdat de afstand dan min of meer gelijk blijft.

Maar nogmaals, als je het aantal succesvolle foto's wil vergroten moet je sowieso weten wat een diafragma is, sluitertijd, ISO, ... en wat deze instellingen betekenen in het bereiken van resultaat. Eigenlijk kan je dan pas ernstige overwegingen maken bij de aankoop van een camera.
                  www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Met elke camera waar de sluitertijd mee kan instellen kan je scherpe foto's maken van bewegende zaken mits er voldoende licht is, hoe korter de sluitertijd hoe meer het beeld bevriest maar ook hoe meer licht je moet hebben en een snelle autofocus zal daar ook mee helpen. Lees hier http://www.digitalefotografietips.nl in de basiscursus eens de stukken over diafragma, sluitertijd, iso en belichtingsdriehoek, dat zal wel een aantal dingen duidelijk maken. bij de apparatuur staat ook redelijk wat uitleg over de verschillende soorten camera's.
                    ik zelf heb een D3000 (instap reflex van Nikon) met de basis kitlens en ik kan behoorlijke fotos van de kindjes maken in hun spel.

Comment

Working...
                    X