Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe sportcamera, maar welke...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe sportcamera, maar welke...

Ik ben momenteel in het bezit van een Canon 40D en een 5D mk II
    Nu wil ik mijn 40D graag upgraden naar een betere camera, die ik dan voornamelijk als sport-toestel zal gebruiken.
    Ben ik dan best met een nieuwe 7D of een toch wel oudere 1D mk III?
    Ja, ik weet het dat een mk IV nog beter zou zijn, maar dat laat mijn budget jammer genoeg niet toe.

Re: nieuwe sportcamera, maar welke...

Ik heb de 40D indertijd vervangen door een 1D MKIII, en voor actiefotografie is het verschil toch wel vrij groot.
    Als tweede camera heb ik ook een 5D MKII.

Als ik de tweedehands prijzen zie van de 1D MKIII, dan kan is dat een heel goede camera voor weinig geld.
    Ik heb die zelf nieuw gekocht (de prijs was al wel flink gezakt ten opzichte van de introductieprijs) en dan vind ik het niet zo leuk dat de prijzen zo snel zakken, maar als je er zelf eentje tweedehands wil kopen, dan doe je daarmee wel voordeel...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dan eerder voor een ouder type toestel MKIII gaan ipv een nieuwere AF van de 7D?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
        Dan eerder voor een ouder type toestel MKIII gaan ipv een nieuwere AF van de 7D?
        Als je geen nood hebt aan de 1.6 crop factor is de 1dmIII op elk vlak (buiten het schempje en minder mp) beter, Betere iso prestaties, betere af en meer fps.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een 1D MK III of een 7D zou ik eerlijk gezegd serieus twijfelen.
          Ik heb met beide gewerkt en moet zeggen dat ze zeker en vast niet ver uit elkaar lopen, ook de AF van de 7D is razend snel.
          Beeldkwaliteit tussen beide toestellen vind ik ook vergelijkbaar, wel rekening houden met het feit dat de 7D meer mp heeft als je op 100% vergelijkt. (18mp t.o.v. 10mp)
          Het zijn beiden werkpaarden, het verschil is dat de 1D toch nog een pak robuuster en uiteraard ook een pak zwaarder is tegenover de 7D en de burst iets hoger ligt bij de 1D.
          De 7D is dan uiteraard recenter qua techniek, beter scherm, ingebouwde flitser, sturing voor off shoe flitser, video, betere viewfinder, 1,6 crop, ....enz ...

Maar een 1D blijft uiteraard een 1D en eenmaal je met die reeks hebt gewerkt dan wil je niks anders meer

In ieder geval succes met je keuze, ik denk dat je met geen van beide verkeerd doet !

grts
          Sieg

ps. vooraleer ik hier op mijn woorden wordt gepakt waarom ik mijn 7D dan te koop heb staan, wel ik heb een 1D MK IV kunnen aankopen en dat is nog een klasse appart
          Last edited by Sieg; 28 februari 2012, 00:57. Reden: ps toegevoegd
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Met 1D heb ik nog nooit gewerkt, met 7D wel.
            Bij twijfel toch eerder voor 1D gaan?
            Wat is richtprijs van een goede mk III vs mk IV occasie? 1000 vs 2500€?

Comment

1300 vs 3000 ...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
              X