Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d2h

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d2h

    dag iedereen,

    heeft iemand ervaringen met deze camera? ik ben namelijk van plan deze camera tweedehands te kopen, is dit aan te raden?
    ik fotografeer voornamelijk outdoor hockey, en ben ook niet van plan om er grote vergrotingen mee te maken..
    ik weet dat er ondertussen betere cameras op de markt zijn, maar ik denk dat deze camera zal voldoen aan mijn noden. alle reacties zijn welkom

    alvast bedankt,
    Cedric

  • #2
    Re: nikon d2h

    Prachtige camera, maar voor grote vergrotingen, vergeet het, deze camera heeft slechts 4 megapixels, maar qua kleurweergave en belichting was dat een van de beste camera's die ik ooit had.

    Comment


    • #3
      Re: nikon d2h

      De originele D2H heeft om goed te zijn een extra IR sperfilter nodig.

      Van http://en.wikipedia.org/wiki/Nikon_D2H
      Infrared contamination

      The D2H series has a relatively weak infrared (IR) filter, causing certain dark-colored fabrics to take on a slight magenta color cast. Skin tones may also appear slightly ruddy. Use of a No. 486 digital UV/IR blocking filter can help resolve the problem with lenses that are at least 50 mm or longer. Lenses shorter than 50 mm are not recommended for use with a No. 486 filter due to a tendency for the corners of the image to take on a cyan color cast.

      Comment


      • #4
        Re: nikon d2h

        Ik heb de D2H naast de D300, ik kan dus perfect vergelijken.

        Voor sportfotografie hangt veel af van de lens, ik gebruik voor wielrennen de D2H met de 70-200 2.8 Afs en dat is een geweldige combinatie.
        De D300 met dezelfde lens is uiteraard nog een veel geweldigere combinatie. Met de grip erop is hij even snel dan de D2H...

        Het is een Kever met een Golf vergelijken...
        Het rijdt alletwee maar in de Golf rijdt een stuk comfotabeler.
        De D2H geeft hele mooie beelden maar is en blijft een toestel van 2003 en als we spreken over digitale fotografie is 9 jaar een eeuwigheid.

        Ik zou opleggen en gaan voor de D300...

        Comment


        • #5
          Re: nikon d2h

          body zal wel robuust zijn, voor de rest is het ouwe meuk..ge kunt beter iets moderners aanschaffen, maar wie ben ik?
          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

          Comment


          • #6
            Re: nikon d2h

            bedankt voor de reacties!
            momenteel bezit ik een nikon d70 en ik denk toch dat de nikon d2h een upgrade is, zeker voor sportfotografie, of niet?

            Comment


            • #7
              Re: nikon d2h

              Oorspronkelijk geplaatst door cephoto Bekijk bericht
              bedankt voor de reacties!
              momenteel bezit ik een nikon d70 en ik denk toch dat de nikon d2h een upgrade is, zeker voor sportfotografie, of niet?
              Voor sport zal de D2h zeker een verbetering zijn, zeker de AF en de hogere iso-bereiken. Ik was enorm verrast door deze camera toen ik hem pas had.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X