Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - Nikkor] VR rocks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [DSLR - Nikkor] VR rocks

Waarom bouwt Nikon nu pas VR in zijn nieuwe lenzen, geef nu toe, Canon doet dit al veel langer en in een breder gamma !! Ik heb sinds vandaag voor het eerst m'n eigen VR objectief. Ik had al eens een tweetal keer een VR lens op mijn camera voor test, maar eindelijk heb ik de knoop doorgehakt ... VR rocks.

Ik heb snel de lens na aankomst aan een inspectie onderworpen, B+W filter erop (77mm) en een paar binnenhuis shots ter controle. Amai, wat een verschil. Ik kan maar best begrijpen dat velen de Canon L-lenzen daarvoor loven (I.S.) en ik juich toe dat Nikon nu ook deze technologie (V.R.) begint te voorzien in de nieuwe objectieven.

Ik heb een paar stomme foto's gemaakt, gewoon met als doel : haal de shutterspeed naar beneden en daag het systeem even uit

Awel, zelfs aan 1/10sec en 200mm , ongeloofelijk ... dus wat in de boekskes staat is toch waar, je wint verschillende stops

Nikkor AF 70-200 f/2.8 IF VR ED - 200mm - f/4 - 1/20sec

Nikkor AF 70-200 f/2.8 IF VR ED - 200mm - f/4 - 1/10sec - full crop !!

Nikkor AF 70-200 f/2.8 IF VR ED - 130mm - f/4 - 1/40sec

Proficiat met je nieuwe aanwinst,Phille.Vlugge levering precies!
    Danny's Photosite

Comment

Phille gij hebt zeker een ezeltje dat geld ..... Proficiat met uwe nieuwe aanwinst.

Comment

hélemaal niet Tarzan, I'm a regular guy with a regular wallet
        Ik heb tenslotte de Sigma combinatie dit weekend aan een andere BD'er verkocht, en ik heb voor deze Nikkor een wel zéér aantrekkelijke prijs betaald ... dus dat ezeltje ... hmmmm was het maar waar

het is zoals de Wes het zegt: "We call it gear-lust"

Comment

Originally posted by Phille

Ik heb een uurke geleden ook toegegeven aan mijn gear-lust
          Danny's Photosite

Comment

innige deelneming

Comment

Voila Phille, een van de redenen dat ik Canon IS (=VR) lenzen prefereer. Ik heb al eens een statement gezet, met te beweren dat ik met de low-cost 75-300IS betere beelden schiet dan met een betere 70-200 4.0L, kan aan mijn techniek liggen , maar het verschil is er wel.
              IS (of VR) is altijd een verbetering, en volgens mij zelfs op hogere snelheden. Maar wees eerlijk, hoeveel keepers heb je uit de hand op 300mm 1/60sec zonder IS?
              Daarom stap ik nu weer naar de 100-400 IS, in afwachting van de 28-300 IS.

Comment

ik beschouw het zeer zeker als een goed hulpmiddel, maar je moet er toch best diep voor in de buidel tasten. maar ik geloof ook dat deze investering zich uiteindelijk laat terugbetalen als je thuis komt met een groot deel scherpe beelden die je anders niet maakte ...

Wat ik Canon wel nageef is dat zij dit op vele en relatief betaalbare objectieven ook implementeren (een goed argument om daarvoor dit gamma te kiezen), en dat je bij nikon het voorlopig 'enkel' op een paar duurdere het terugvindt, met uitzondering van de 24-120 dan misschien maar die lens wordt door velen als 'niet scherp' afgedaan ...

Comment

hehe Phille, proficiat met uw lens, werkt fijn he!
                  Ik verwacht de komende dagen alleen low-light foto's van uw kant

The Kid.

Comment

Proficiat Phille. Gelukkig geen baksteen

Comment

hey Phille, gefeliciteerd!!!! Je mag mij ook feliciteren.....

Comment

[QUOTE] Originally posted by roadrunner
                        Ik heb een uurke geleden ook toegegeven aan mijn gear-lust
                        vertel!

Comment

proficiat, alleen, 'k weenie waarom

Comment

Alles perfect naar wens, degelijk ingepakt voor transport.
                            All in the box, papieren, garantie, invoice ...
                            I'm a happy camper ...

Originally posted by Sonyke
                            Proficiat Phille. Gelukkig geen baksteen

Comment

proficiat, alleen, 'k weenie waarom
                              SB800

Comment

Working...
                              X