Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modelfotografie Canon EOS 550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Modelfotografie Canon EOS 550

    oke ik denk dan dat ik eerder voor de 85mm 1.8 ga, maar dat geeft geen image stabilisation?
    die grotere lenzen wel
    "http://Kevin-V.com
    [SIZ

    Comment


    • #17
      Re: Modelfotografie Canon EOS 550

      Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
      oke ik denk dan dat ik eerder voor de 85mm 1.8 ga, maar dat geeft geen image stabilisation?
      die grotere lenzen wel
      voorzie dan maar een studio van ne meter of 10 minimum om met die 85mm ne full body foto te kunne maken in combinatie met die 550d

      ik gebruik in mijn studio van 5 meter mijn 28-75 en ik kan amper een foto maken full body op 75mm, daar moet ik al eerder naar 50mm en minder
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #18
        Re: Modelfotografie Canon EOS 550

        Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
        serieus van start met fotografie met een budget van 1000 euro.
        Ok, 't ligt niet alleen aan het materiaal, maar voor 1000 euro koop je nog geen deftige body, laat staan hoge kwaliteits objectieven.
        Overkill voor wat de TS wil.
        Laat hem gewoon beginnen en ervaring opdoen met bescheiden spul , dan kan ie zelf beslissen hoeveel hij wil gaan spenderen.

        Comment


        • #19
          Re: Modelfotografie Canon EOS 550

          Oorspronkelijk geplaatst door jorre Bekijk bericht
          Zou voor de 85mm 1.8 gaan. Vergeet ook het geheugen en eventueel een reservebatterij ook niet. Plus misschien een bescheiden strobist setje als je modellen wil fotograferen. Voor buiten zou je ook een reflectiescherm kunnen gebruiken of om het goedkoop te houden zelf iets maken met bijvoorbeeld witte parachutestof. Tot slot: iets van software om de huid op te schonen zal ook handig zijn.
          die lens dat jij zegt valt goed mee van prijs, maar heeft geen beeld stabiliteit zie ik, dit is wss wel een nadeel?
          "http://Kevin-V.com
          [SIZ

          Comment


          • #20
            Re: Modelfotografie Canon EOS 550

            TS,
            Zou het niet verstandig zijn dat je eerst een cursus modelfotografie gaat volgen? Eentje waar ook wat basis kennis overgedragen wordt.

            Dan heb je een beetje door waar het allemaal over gaat in plaats van allerlei vragen stellen op dit forum. Pas als je wat ervaring hebt begrijp je de kennis die hier aangedragen wordt.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #21
              Re: Modelfotografie Canon EOS 550

              18-200 is een goede lens om op vakantie te gaan, voor de rest laten liggen.

              Koop een 550 en koop er een 50 mm 1.8 bij. Als je een beetje zoom wil hebben koop je een tamron 17-50 2.8.

              IS heb je niet nodig of die afstand.

              Modelfotografie wil ook zeggen dat je gebruik gaat moeten maken van een flitsset. Is daar budget voor?

              In welke mate weet je hoe je moet werken met een spiegelreflex? Door je manier van vragen stellen denk ik dat je totaal niet weet wat je nodig hebt voor modelfotografie.
              Ken je het verschil tussen een 1.8 en een 3.5 lens?
              Indien je dit niet weet zeker eerst een half jaartje avondschool volgen.
              Last edited by Tim76; 19 februari 2012, 21:03.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #22
                Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                18-200 is een goede lens om op vakantie te gaan, voor de rest laten liggen.
                En zelfs dan laat ik hem links liggen

                50mm f/1.8 leuk objectief. Persoonlijk denk ik dat je beter kunt starten met een kitlens en kijken welke style van fotografie bij je past. De f/1.8 vergt wel enige kennis en kunde van fotografie om met de geringe scherpte diepte om te kunnen gaan. Om optimale scherpte te krijgen bij dit objectief zul je hem 1 a 2 stops moeten afstoppen.

                Comment


                • #23
                  Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                  @ TS

                  ervaring met fotografie????

                  IS/VR/OS/VC/... zijn niet van superbelang!

                  bij studio schiet je toch meestal op 1/125 met 50 f1.8 & 85 f1.8 zail dit ruim voldoende zijn voor scherpe beelden.
                  studiolichten zorgen voor voldoende licht.

                  buiten is afhankelijk van 't weer en licht en of je al dan niet flitst

                  mijn idee

                  camera 550D/600D met 50 f1.8 en/of 85 f1.8 eventueel met een tamron 17/50 f2.8 (mss een 28/75 f2.8)
                  nikon D90 met zelfde lenzen

                  verder veel foto's maken kijken wat je echt wil en je een duidelijk beeld vormen.
                  op flickr eventueel foto's zoeken van de lenzen/camera's op portret of fashion
                  ...

                  have fun
                  david
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                    Als er nu een genre is waar je geen zoom nodig hebt is het dit wel, je bent veel beter af met een prime. En een breedhoek om full body te schieten? Dat geeft vertekening he. Als je studio of binnenlocatie te klein is om met een 50 of 85 mm te werken, zoek dan een oplossing buiten of op een andere binnenlocatie.
                    Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                      hmmmz de 85mm 1.8 of de 50mm 1.4 ? van canon
                      "http://Kevin-V.com
                      [SIZ

                      Comment


                      • #26
                        Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                        Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
                        hmmmz de 85mm 1.8 of de 50mm 1.4 ? van canon
                        Eerste is beter maar de 2de is bruikbaarder o.w.v. het feit dat je wat afstand nodig hebt voor een full body met een 85 mm.
                        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                        Comment


                        • #27
                          Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                          Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
                          Hey,

                          Ben van plan te starten met fotografie en wil dit van de eerste keer goed doen!

                          daarvoor heb ik een budget van 1000Euro!

                          mijn fotografie zal voor 90% rond modelfotografie draaien!

                          maar ik zou graag eens van mensen met veel kennis horen welke lenzen ik het beste koop?

                          ik ga een body 2dehands zoeken rond de 500euro, heb dus nog 500over!

                          grtz
                          Haal de beste camera + standaardzoom (wel wegblijven van breedhoek) in huis die je voor je € 1000 kan kopen. Voor dat geld geraak je probleemloos aan een degelijke body en een degelijke 28-70mm f2.8. Daarmee kan je veel kanten uit.

                          Begin met een basiskit en kijk na verloop van tijd eens rond, dan weet je tenminste zélf waar je naartoe wil ivm brandpunt ipv voort te gaan op reacties van forumgasten die je van haar nog pluimen kennen...

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                            je zegt serieus te willen starten...

                            is dat als amateur die graag mooie foto's maakt?
                            of als pro die betaald wordt voor zijn foto's die in boekjes komen en op posters....

                            eerste :
                            koop je camera, 50mm 1.8 en een flits of twee met stand en paraplutje...
                            youtube kan je de rest leren... samen met de zoekfunctie hier...

                            tweede:
                            spaar verder, ga praten met een bank of herdenk je strategie... je budget is een factor van 5 te licht om het goed te doen om voorzichtig te schatten... zal eerder 10 zijn...
                            de uitdrukking "iedereen fotograaf" slaat niet op dat niveau... dat gaat over de schattige babyfoto's, foto's van de hond, kat en tante rita die vroeger door de lokale fotograaf werden gemaakt.. ;-)
                            www.aeri-photography.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                              ga voor een 50mm 1.8, en spaar de rest.

                              je zult ermee al doende het best zien wat je nodig hebt, naar lensbereik of -kwaliteit, naar belichting enz.

                              ik moet zeggen dat ik het een zeer verfrissende kijk vind die de bedragen gespendeerd aan fotografiemateriaal in een ander perspectief zet.

                              Begin er aan en geniet er van.

                              Het is wel zo dat de opmerkingen dat je meer zult moeten investeren om optimaal te werken zeker juist zijn, maar daar zal je wel zelf uit komen.

                              lees veel, fotografeer veel en kijk veel ( ev in andere volgorde )

                              succes !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                                En hoe vertaalt zich dit nu voor FF?

                                Wetende dat model-fotografie of zelfs full body shots eigenlijk niet de bedoeling zijn maar eerder shots zoals deze. Dus eerder 'head shots'. Probleem met deze (gemaakt met Canon 5D MkI en 50mm f1.8) is dat ik veel te dicht moet komen. Ik zou voor dergelijke shots liefst > 1m afstand willen kunnen nemen. Met 85mm op f2 op 2meter afstand heb ik 5cm DoF en op f1.4 zelfs maar 2cm. Met 50mm op f2 op 1meter heb ik 4 cm DoF. Ik heb ook een 70-200mm f4 IS. Dus in principe kan ik dus met deze lens ook tot op 1m komen met f4.0 op 70mm waardoor ik dezelfde DoF haal maar de natuurlijke reactie van een normale mens met zo'n kanon in zijn gezicht is... achteruit stappen natuurlijk. Dus de logische keuze zou zijn een 85mm.. en dan f1.8 of f1.4 ofzo? Of zijn er nog andere zaken waar ik rekening moet mee houden?

                                Is 85mm op 2m een goeie afstand voor dergelijke foto's?

                                Is het verschil in prijs voor de EF 85mm f1.4 of EF 85mm f1.8 de moeite waard? F1.2 is heel mooi natuurlijk maar de prijs en het gewicht is navenant.. En wat met de 135mm f2.0? Hoor ik ook mooie dingen van (ok duur qua prijs, maar ik als 85mm op 2m een te kleine of grote beeldhoek ik wil ik het ook wel overwegen om meer afstand te kunnen houden maar toch kleine DoF).

                                Thx bij voorbaat voor jullie input.
                                Last edited by SeaSquid; 21 februari 2012, 13:40.
                                equipment: camera's, lenses & some imagination

                                Comment

                                Working...
                                X