Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen met minolta d7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaringen met minolta d7

    hallo
    vorige week heb ik een minolta d7 aangeschaft;
    graag zou ik met gebruikers van dezelfde camara
    ervaringen willen delen.
    dit om het optimale uit mijn camara te halen.

  • #2
    Ik denk dat je hier best specifieke vragen stelt.

    Alvast 1 tip van een ex-gebruiker:

    Je fotos krijgen optimale scherpte als je erin slaagt om het f getal ergens tussen 4 en 6,8 te houden.

    De laagste en hoogste f getallen resulteren bij alle lenzen in minder scherpe fotos.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Ik neem aan dat je de Dimage 7 bedoelt?

      Als ex-gebruiker... een prettige camera met uitstekende lens en mooie foto's. Ook een tip van mij dan: zorg dat je de firmware upgrade naar 7i installeert. Hij is dan iets sneller in AF (minimaal), maar je kunt ook handmatig bijfocussen na de auto focus.

      Comment


      • #4
        Je fotos krijgen optimale scherpte als je erin slaagt om het f getal ergens tussen 4 en 6,8 te houden.

        De laagste en hoogste f getallen resulteren bij alle lenzen in minder scherpe fotos.

        Jan.
        [/quote]

        hallo jan met f getallen neem ik aan, aan de getallen te zien dat je het diafragma bedoelt (A)


        tevens begrijp ik dit niet: van het weekend heb ik een paar portretfoto's van mijn mannetje geschoten.
        ik had scherp gesteld op de ogen en wat mij opvalt als je de camara dan iets naar links of rechts beweegt dat de foto onzuiver wordt.
        Ook viel mij op dat de gehele foto een beetje de kleur van het achterscherm aanneemt;
        het achterscherm is zilvergrijs en het viel mij op dat de hele foto een beetje in die kleurstelling was.
        tevens heb ik met mijn analoge camara dezelfde foto's gemaakt deze zijn veel helderder en zuiverder zal ik daar altijd last van hebben dat mijn analoge foto's beter zijn dan de digitale dit zou toch niet mogen of zijn dat mijn eerste teleurstellingen die ik mee krijg met het gebruik van een digitale camara.

        (sorry van het lange verhaal)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Havezet
          Ik neem aan dat je de Dimage 7 bedoelt?

          . Ook een tip van mij dan: zorg dat je de firmware upgrade naar 7i installeert. Hij is dan iets sneller in AF (minimaal), maar je kunt ook handmatig bijfocussen na de auto focus.
          ja het is de 7 en ik wilde hem al upgraden (weet iemand of dit via internet kan of heeft iemand zoiets nog liggen mijn dank zal dan groot zijn)
          ik heb expres niet de 7i gekocht omdat ik heb vernomen dat er in bepaalde series fabrieksfouten zitten.

          Comment


          • #6
            Originally posted by tempelflower
            Wat mij opvalt als je de camara dan iets naar links of rechts beweegt dat de foto onzuiver wordt. Ook viel mij op dat de gehele foto een beetje de kleur van het achterscherm aanneemt; het achterscherm is zilvergrijs en het viel mij op dat de hele foto een beetje in die kleurstelling was.
            Bij digitale fotografie zijn een aantal nieuwe zaken zoals witbalans, histogram of scherpstelpunt heel belangrijk voor een goede foto. Het kan wel een tijd duren voor je hierover de nodige kennis bij elkaar hebt.
            De firmware update heb ik vroeger nog van de Minolta website gehaald.

            Jan.

            Comment

            Working...
            X