Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm FinePix X-S1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm FinePix X-S1

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    je kijkt rechtstreeks niet door de lens zoals bij een DSLR
    hmmm.. vanwaar komt je beeld van je EVF dan ?
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm FinePix X-S1

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      hmmm.. vanwaar komt je beeld van je EVF dan ?
      Bij een DSLR kijk je echt door de lens, bij een EVF krijg je op een schermpje het beeld te zien dat op de beeldsensor valt.
      Dat is dus niet rechtstreeks, er zit een heleboel elektronica tussen vooralleer je het beeld te zien krijgt (bij een DSLR zitten er prisma's tussen, maar die veranderen het beeld niet).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm FinePix X-S1

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Bij een DSLR kijk je echt door de lens, bij een EVF krijg je op een schermpje het beeld te zien dat op de beeldsensor valt.
        Dat is dus niet rechtstreeks, er zit een heleboel elektronica tussen vooralleer je het beeld te zien krijgt (bij een DSLR zitten er prisma's tussen, maar die veranderen het beeld niet).
        Sony DSLR op uitzondering.
        Ik zou het eerder noemen.. bij (meest gangbare) DSLR kijk je optisch door de zoeker, bij andere elektronisch. sowiezo door de lens.
        Soit.. er is al een ander draadje aan de gang van EVF-OVF maar ik volg je wel
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Nog een hele goede review. : http://m.techradar.com/reviews/camer...1062583/review
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm FinePix X-S1

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Komt bij Snapsort maar op de 7de plaats. Een andere Fujifilm (Fujifilm HS22) zetten ze zelfs op de 2de plaats. Had deze dan geen betere keuze geweest?

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm FinePix X-S1

              Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
              Komt bij Snapsort maar op de 7de plaats. Een andere Fujifilm (Fujifilm HS22) zetten ze zelfs op de 2de plaats. Had deze dan geen betere keuze geweest?
              Vind ik niet, zijn trouwens 2 verschillende camera's, ik vergelijk deze eerder met de vroeger uitgebrachte Fujifilm FinePix S100fs, een camera waarvan ik nog spijt heb dat ik die verkocht heb, als je alle websites gaat vergelijken vind je er altijd wel eentje die een bepaalde camera minder goed beoordeelt, terwijl tientallen andere sites er lovend over zijn, ik heb geleerd de reviews altijd met een korreltje zout te nemen en enkel af te gaan op mijn bevindingen.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #22
                Re: Fujifilm FinePix X-S1

                Eindelijk komt de X-S1 op bd eens ter sprake...

                Deze staat al lang op mijn te volgen lijstje (aankondiging dateert al van meer dan een half jaar geleden). Vanaf 7 februari werd ie dan eindelijk beschikbaar, dus ik wacht volop op de reviews.

                Ook bij mij zou dit de vervanger zijn van body + 18-200. Body houd ik met enkele specifieke lenzen voor wanneer dat nodig is, maar voor een algemeen gebruik zou het echt enkel en alleen deze worden. Alles in één, perfect voor tijdens trektochten etc. Daarnaast houd ik mijn ganse set voor specifiek gebruik. Lichtsterke lenzen, macro, ...

                Het verkopen van een 18-200 legt dan toch al een beetje bij bij dit jammer genoeg hoog zijnde aankoopbedrag!

                Francis, je bevindingen zijn meer dan welkom. Het is een enorm uitgebreid apparaat -aparte focusring, hd-filmen, sensor, bediening, viewfinder, etc.- dus pak zeker je tijd om er gewend aan te raken.

                Wat me aan zijn voorganger stoorde was het inzoomen bij kijken door de viewfinder, dat ververste niet snel genoeg. Hopelijk ligt dat hier veel beter!

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #23
                  Re: Fujifilm FinePix X-S1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Fujifilm FinePix S100fs, een camera waarvan ik nog spijt heb dat ik die verkocht heb.
                  Ik heb die van mij nog altijd en nog steeds content.
                  Flickr één
                  Flickr two

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fujifilm FinePix X-S1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    goh, ik vind eerlijk gezegd de NEX 5 icm die 18-200 heel onhandig om mee te werken, ligt bij mij niet echt goed in de hand . . .

                    Op de nex 7 komt die 18-200 alleszins beter tot zijn recht omdat de body net wat groter is, heb het hier tijdens mijn vakantie kunnen ondervinden

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fujifilm FinePix X-S1

                      en Francis heb je de nieuwe Fuji al in huis? Bevalt het?
                      Flickr één
                      Flickr two

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46
                        en Francis heb je de nieuwe Fuji al in huis? Bevalt het?
                        Ja hoor, in bezit ondertussen, en bevalt heel goed, het is natuurlijk geen dslr maar de fotokwaliteit is prima, op minder verlichte plaatsen is een flits wel aan te raden, die heb ik vorige week besteld...
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fujifilm FinePix X-S1

                          Francis,

                          Heb je er intussen al meer over te zeggen? Een review voor Shoot/Bd misschien?
                          Ik ben benieuwd!

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #28
                            Re: Fujifilm FinePix X-S1

                            Hoi Francis,

                            Misschien iets naast de kwestie maar als je je collectie toch besluit her aan te vullen met een S100FS, ik heb er 1tje te koop ;-)

                            Vriendelijke groeten!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fujifilm FinePix X-S1

                              Oorspronkelijk geplaatst door FrederikAdriaensens Bekijk bericht
                              Hoi Francis,

                              Misschien iets naast de kwestie maar als je je collectie toch besluit her aan te vullen met een S100FS, ik heb er 1tje te koop ;-)

                              Vriendelijke groeten!
                              Nee hoor bedankt, die heb ik gehad, mijn Fuji X-S1 staat ook te koop trouwens . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Fujifilm FinePix X-S1

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Nee hoor bedankt, die heb ik gehad, mijn Fuji X-S1 staat ook te koop trouwens . . .
                                En is vervangen door?

                                Comment

                                Working...
                                X