Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma: UWA voor mijn 7D of overstappen naar 5D mkII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dilemma: UWA voor mijn 7D of overstappen naar 5D mkII

Heb je wel eens aan de Tokina 16-28 mm gedacht? Ik heb gemerkt dat dit objectief minstens zo scherp tekent als de Canon 16-35 mm II en tevens een mooier bokeh heeft.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
      grappig dat iedereen hier voor de canon 10-22 is, op de meeste andere fora waar ik kijk zijn ze vooral fan van de tokina

ik blijf het heel moeilijk vinden
      ik denk dat als ik op crop zou blijven dat ik dan eerder voor de 10-22 / 11-16 en 24-105 combo zou gaan.

ik heb gewoon zoiets van, als ik nu niet fullframe ga, dan gaat dat in de toekomst toch gebeuren, en dan is het misschien minder verstandig zoveel geld in een EF-S lens als de 10-22 te investeren.. maar langs de andere kant is een 5d mk2 kopen op dit moment ook niet ideaal he

als ik zo wat rond kijk op het internet lees ik op de meeste plaatsen ook dat de 17-40 + 5D het toch altijd wint van de 7D 10-22 dus..

ik heb trouwens ook nog een 50 1.8 die op de 5d veel beter te gebruiken zou zijn dan op de 7D, daar vind ik hem te krap dus als ik de 7D zou houden dan zou ik die wsch ook willen vervangen door een 24 of 35mm

qua kosten:

- upgraden naar 10-22 + 24-105 zou me $600 kosten als ik mijn 15-85 ook nog verkoop

- upgraden naar canon 5D mkII + 17-40 kost me max $300 als ik dan ook mijn body verkoop

- upgraden naar 5D mkII + 24-105 kost me max $600

en dan is er nog een aanbieding tweedehands die me $850 zou kosten en dan zou ik een mkII en 17-40 en 24-105 hebben
      Ik heb een 7D voor de lange teles en de snelheid.
      Ook een 10-22 en die is zo goed dat ik geen behoefte heb aan een 5D.

Maar als je toch niet verder gaat dan 105mm en je niet gelukkig zal zijn voor je een FF hebt doe het dan .

Comment

lange tele's gebruik ik zo goed als nooit, ik schiet vooral breed, landschappen, steden, street
        snelheid is leuk, maar geen absolute must en zo slecht zal het bij de 5d ook niet zijn denk ik..
        de meerdere scherpstelpunten: ik doe bijna alles met centraal en dan herkaderen...

en als ik dan ook nog eens deze vergelijking bekijk, dan denk ik toch wel voor de 5D te gaan

het enige wat me tegenhoudt is de timing (launch van mk3) en het kunnen verkopen van mijn 7D en 15-85, dus ja, ik denk dat de keuze wel gemaakt is

Bedankt voor jullie bijdrages!
        500px

Comment

hoezo timing? als je denkt dat 5d ineens substantieel goedkoper wordt kun je wel eens bedrogen uitkomen.
          " besides" mocht 5d3 in de komende weken of maanden worden aangekondigd duurt het nog eens een paar maanden tot het uitkomt en het zal vast een stuk duurder zijn dan dan 5d2.

Mocht je de verbeteringen van de 5d3/x, of hoe de volgende fullframe net onder de 1dx ook mag gaan heten, nodig hebben ( zal vast betere af hebben en een betere video hebben maar zeker niet waar vele videoliefhebbesr zouden willen ) dan kun je misschien wachten of een 2de hands 1d mark 4 halen alvast.
          Anders is een 5d een prima camera en is een voordeel van misschien 200 euro ofzo het niet waard om paar maanden te wachten op iets wat uit gaat komen. Er komt dan weer een stroom van " rumors" over een opvolger van de opvolger van de 5d mark 2 lol

Comment

Ik zou me niet laten tegenhouden door de lancering van een eventuele opvolger van de MKII. De MKII is al een erg goede camera. Helaas niet met de super AF van de 7D, maar nog steeds goed.

Zelf ben ik ook benieuwd na de opvolger van de MKII, echter zal ik zelf wachten tot minimaal half jaar na de introductie. Over het algemeen zakt de prijs in die maanden. En dan is het nog maar de vraag wanneer die opvolger in de winkelschappen ligt.

Comment

Working...
            X