Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat te doen !!!

    heb je beelden bekijken neem bvb beeld 4626 dan zie je dat het toestel er voor gezorgd heeft dat je geen uitgebrande (witte vlekken hebt) in de lucht of op het dak vd gebouwen links hebt. Dit maakt dat in dit geval (zon staat op 2 a 3uur) je foto iets onderbelicht is en hierdoor een beetje punch mist.

    Als je een programma hebt om foto's te bewerken zou ik het contrast een beetje optrekken, niet echt veel, alsook de belichting, of beter nog de middentonen iets op trekken.

    De kleuren zijn vrij neutraal, kan aangenamer zijn als je deze iets warmer maakt, kleurtemperatuur iets verhogen. ( -> geel)



    Wat ik me afvraag is of je beeldscherm gekalibreerd is, want dit kan ook een totaal verkeerd beeld geven, zo slecht zijn die beelden eigenlijk niet.(spreek niet overe compo etc !)

    Je hebt ook nog een andere foto op je site staan (met virus) 3771, hier heeft het toestel gefocust op de fietser, waardoor de omgeving minder scherp wordt (scherptediepte) wat ook heel normaal is.

    Daar is niets mis met je toestel of je lens.
    Daar bestaan handboeken met duidelijke beschrijving van hoe je je toestel (specifiek A55) moet gebruiken, zal je helpen betere foto's te maken
    Last edited by puerte; 14 februari 2012, 09:07.

    Comment


    • #17
      Re: Wat te doen !!!

      het grote probleem is de auto stand. Er is gekozen voor F 7.1... dat is te weinig. Eerder f11-f16!
      https://www.naturephotoportal.com/

      Comment


      • #18
        Re: Wat te doen !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
        het grote probleem is de auto stand. Er is gekozen voor F 7.1... dat is te weinig. Eerder f11-f16!
        Hierin volg ik niet. Met F5.6 is er meer als genoeg scherptediepte voor zulke foto's. Is een fabeltje om helemaal dicht te stoppen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #19
          Re: Wat te doen !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door m-m Bekijk bericht
          Heb er hier op het net een gevonden, weet niet of het iets is: Kelbytraining.com
          Hebben er mensen ervaring met deze cursus.

          Mvg m-m
          Zeker doen . Ik ben nu al een tweede jaargang geabonneerd en toch al veel opgestoken. Heel leerrijk en je krijgt les vd echte professionals.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: Wat te doen !!!

            Van je geplaatste foto's doet 1 link het niet en 1 link het wel. de foto die ik dan zie is een landschapje ,1 grote chaos zonder lijnen of specifiek onderwerp. Al koop je een lens van 2000 euro, zoiets is toch niet om aan te zien.
            Ik zou als ik jou was beginnen met de laatste Shoot, waarin enkele interessante artikelen staan met tips om meer uit je camera te halen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Wat te doen !!!

              TS,

              een online cursus is anders dan een workshop kwa methode. Bij workshops leer je veel van elkaar en elkaars enthousiasme kan aanstekelijk zijn.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #22
                Re: Wat te doen !!!

                Bedankt voor de reacties.

                Ik denk te weten wat ik ga doen, het zal een combinatie zijn van langs de ene kant me te gaan verdiepen (dmv workshops en online cursussen enz...) in het gebruik van een Dslr en langs de andere kant te veranderen van camera.

                Ga alles wat Sony betreft verkopen en overschakelen naar Nikon of Canon.
                Heb in de tijd de A55 gekocht omdat hij goed uit de verf kwam voor video en de vele snufjes maar moet eerlijk bekennen dat ik de camera nu bijna een jaar heb en ik me niet kan herinneren wanneer ik gebruik heb gemaakt van al deze functies.

                Ben nog aan het twijfelen tussen twee camera's: namelijk de Nikon D7000 en de Canon 7D.
                Mijn voorkeur gaat uit naar de Nikon maar dan wet ik weer niet meer welke lens ik er best bijkoop om te beginnen.

                Iemand suggesties

                Mvg mm

                Comment


                • #23
                  Re: Wat te doen !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Van je geplaatste foto's doet 1 link het niet en 1 link het wel. de foto die ik dan zie is een landschapje ,1 grote chaos zonder lijnen of specifiek onderwerp. Al koop je een lens van 2000 euro, zoiets is toch niet om aan te zien.
                  Ik zou als ik jou was beginnen met de laatste Shoot, waarin enkele interessante artikelen staan met tips om meer uit je camera te halen.
                  [Mod-LesC]Mijn foutje. Te grote foto's worden achter een link geplaatst. Nu had ik per ongeluk een ] laten staan, en dat was de boosdoener. Intussen opgelost! [/Mod]

                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat te doen !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    vaak stelt men van alles in tijdens het fotograferen, maar vergeet men de parameters juist in te stellen per situatie.
                    Die heb ik één keer ingesteld op 0 en kom daar verder nooit aan.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat te doen !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door m-m Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties.

                      Ik denk te weten wat ik ga doen, het zal een combinatie zijn van langs de ene kant me te gaan verdiepen (dmv workshops en online cursussen enz...) in het gebruik van een Dslr en langs de andere kant te veranderen van camera.

                      Ga alles wat Sony betreft verkopen en overschakelen naar Nikon of Canon.
                      Heb in de tijd de A55 gekocht omdat hij goed uit de verf kwam voor video en de vele snufjes maar moet eerlijk bekennen dat ik de camera nu bijna een jaar heb en ik me niet kan herinneren wanneer ik gebruik heb gemaakt van al deze functies.

                      Ben nog aan het twijfelen tussen twee camera's: namelijk de Nikon D7000 en de Canon 7D.
                      Mijn voorkeur gaat uit naar de Nikon maar dan wet ik weer niet meer welke lens ik er best bijkoop om te beginnen.

                      Iemand suggesties

                      Mvg mm
                      Een andere camera en lens gaat mijn inziens hier niets verhelpen.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat te doen !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Hierin volg ik niet. Met F5.6 is er meer als genoeg scherptediepte voor zulke foto's. Is een fabeltje om helemaal dicht te stoppen.
                        Met zo'n lens moet je tochwel iets stoppen, die zijn vol open niet echt scherp. Dat is ook de reden dat ik de mijne eigenlijk alleen 's zomers gebruik.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X