Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X10 Hands On

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji X10 Hands On

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenspictures Bekijk bericht
    Ik gebruik de X10 vooral voor snapshots en familieuitstapjes, voor minder kritische foto's dus, maar ik heb nog steeds geen orbs gezien. Ze zijn er misschien wel, maar dan heb ik ze nog nooit als storend ervaren.
    Ook hier een meer dan tevreden X10 gebruiker!

Toch een minpuntje: ik vind de jpg's uit de camera beter dan wat ik kan doen met de RAW's in Lightroom, qua kleur, scherpte en ruis. Ik ben een overtuigde RAW-shooter, maar bij de X10 hou ik het bij jpg.
    exact hetzelfde bij mij ! Zeker als je natuurfoto's maakt, en je kiest voor de Velvia-film-emulatie, die resultaten zijn zo mooi direct uit het toestel, dat is bijna niet te evenaren met RAW in Lightroom.
    Fujifilm X-T1 en X-T2

Comment

Ik was van plan een Fuji X-10 kopen, maar vraag me af of het handig is om de lens manueel te bedienen terwijl je ook naar het digitale scherm moet kijken. Ik was eerst enthousiast omtrent de zoeker, maar toen ik vernam dat deze niet accuraat is, was mijn enthousiasme voor dit toestel getemperd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En weten jullie eventueel nog andere compact toestellen die wel een accurate zoeker hebben en ook een manueel te bedienen lens?

Dank!

Comment

Dat manueel bedienen van de lens is juist het grote pluspunt van deze camera. Veel handiger en sneller dan friemelen aan zo'n hendeltje om in en uit te zoomen.

Alhoewel de zoeker niet accuraat is, gebruik ik hem altijd. Je leert met een beetje oefening wel inschatten hoe je je foto moet kadreren. Het scherm staat bij mij zelfs meestal uitgeschakeld.

Als je je oog op een X10 hebt laten vallen: niet vallen gewoon doen !! Ik was van bij het begin verliefd op dat toestel en heb het mij nog geen moment beklaagd.

Comment

Working...
        X