Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sync 2e gordijn 10D vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sync 2e gordijn 10D vraagje

Ik heb gisteren om te testen eens in de custom functies de flits op sync 2e gordijn gezet maar ik snap iets niet, camera flits eerst(met interne flits) ... dan laat hij zoals ik wou de sluiter even openstaan en dan flitst hij nog eens (met de interne flits)

Waarom die eerste flits ??? kan ik die uitschakelen ?
    Het is niet om scherp te stellen, had het zelfs voor bij manuele scherpstelling

(De bedoeling was om in een danscafé de sfeer verlichting ook te hebben dus ... eventje sluiter open om de sfeerverlichting te hebben en dan één flits om de actie op de voorgrond te bevriezen)

Philippe, ik heb dat even getest op mijn G3 en ik krijg ook een voorflits. Ik krijg wel de voorflits niet langs het toestel zoals bij jou. Zo te zien heeft dat wel niet veel invloed op het resultaat.
    Als ik mijn toestel dan instel op handmatig i.p.v. automatisch flitsen dan heb ik geen voorflits meer. Je kunt dan de intensiteit van de flitser afstellen met je toestel om zo het gewenste resultaat te bereiken.
    fredje.

Comment

ik had inderdaad uiteindelijk de flash exposure met 2 stops verminderd ...maar gaf niet wat ik wou...dan heb ik maar op 1e curtain terug gezet en gehoopt dat na 't flashen het onderwerp (dansende mensen in een café) niet te veel meer bewogen

Comment

De eerste flits is waarschijnlijk de voorflits voor de e-ttl meting. Deze kan je volgens mij niet uitzetten.
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Originally posted by ebi
          De eerste flits is waarschijnlijk de voorflits voor de e-ttl meting. Deze kan je volgens mij niet uitzetten.
          Klopt. Uitschakelen kan als je een 550EX hebt en die manueel instelt. Als er niet TTL wordt gemeten, is uiteraard ook de preflash niet nodig.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
            Klopt. Uitschakelen kan als je een 550EX hebt en die manueel instelt. Als er niet TTL wordt gemeten, is uiteraard ook de preflash niet nodig.
            Idem voor de Metz 54 MZ-3. Deze moet je instellen op A of M.

Ludovic
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

Comment

als ik het goed heb zorgen de gordijnen voor flits voor en na het geburen.
              bv 1e gordijn: in het donker rijd een auto voorbij dan zie je de beweging na de auto.
              2e gordijn krijg je een beweging voor en achter de auto.
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

je kan het niet afzetten, dacht eerst dat het was voor scherp te stellen, maar op MF doet hij dit ook, rode ogen was het ook niet, mss iets met lichtmeting, maar zo "strobo" flitsen doet hij atlijd..

Comment

Originally posted by creXis
                  je kan het niet afzetten, dacht eerst dat het was voor scherp te stellen, maar op MF doet hij dit ook, rode ogen was het ook niet, mss iets met lichtmeting, maar zo "strobo" flitsen doet hij atlijd..
                  Je kan dat strobo flitsen afzetten hoor zet cfn 5 maar eens op 1 en hij zal niet meer strobo flitsen.

En die 1ste flits tijdens 2e gordijn flitsen das voor de ettl maar dat hadden ze hier al gezegd.

Comment

Originally posted by wilco v dijk
                    als ik het goed heb zorgen de gordijnen voor flits voor en na het geburen.
                    bv 1e gordijn: in het donker rijd een auto voorbij dan zie je de beweging na de auto.
                    2e gordijn krijg je een beweging voor en achter de auto.

1 ste gordijn geeft 'n beweging VOOR de auto
                    2 de gordijn geeft 'n beweging ACHTER de auto

Comment

1 ste gordijn geeft 'n beweging VOOR de auto
                      2 de gordijn geeft 'n beweging ACHTER de auto
                      ja dat kan ook, zoiets dacht ik
                      Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Working...
                      X