Hallo,
Ik heb al een tijdje een canon 7D die prima is voor mij
Mijn vriendin heeft een of ander ixusje van 5 jaar oud dat onderhand wel aan vervanging toe is.
Nu zijn we aan het denken om een iets degelijker tweede toestel te kopen om voor mijn vriendin te gebruiken als hoofdcamera en voor mij als tweede camera.
De wensen:
- RAW
- zo compact mogelijk maar geen compactje, dus liefst met zoeker
- vaste lens met een degelijke zoomrange
- makkelijke te gebruiken voor mijn vriendin, die best mooie foto's trekt en een stapje hoger wil dan haar ixusje maar niet zo hoog als in alles in te moeten stellen enzo, maar liefst wel met de opties dat het wel kan voor wanneer ik hem gebruik.
ik was aan het denken aan de canon g1x of nikon p500.
de g1x is compacter maar de nikon heeft dan weer veel meer zoom...
suggesties, tips, aanraders?
ik ken heel weinig tot niks van dit segment en er is zoveel keuze dat het moeilijk wordt om door het bos de bomen nog te zien
Ik heb al een tijdje een canon 7D die prima is voor mij
Mijn vriendin heeft een of ander ixusje van 5 jaar oud dat onderhand wel aan vervanging toe is.
Nu zijn we aan het denken om een iets degelijker tweede toestel te kopen om voor mijn vriendin te gebruiken als hoofdcamera en voor mij als tweede camera.
De wensen:
- RAW
- zo compact mogelijk maar geen compactje, dus liefst met zoeker
- vaste lens met een degelijke zoomrange
- makkelijke te gebruiken voor mijn vriendin, die best mooie foto's trekt en een stapje hoger wil dan haar ixusje maar niet zo hoog als in alles in te moeten stellen enzo, maar liefst wel met de opties dat het wel kan voor wanneer ik hem gebruik.
ik was aan het denken aan de canon g1x of nikon p500.
de g1x is compacter maar de nikon heeft dan weer veel meer zoom...
suggesties, tips, aanraders?
ik ken heel weinig tot niks van dit segment en er is zoveel keuze dat het moeilijk wordt om door het bos de bomen nog te zien
Comment