Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over 420EX externe flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag over 420EX externe flitser

Bij gebruik van mijn Canon 420EX externe flitser hebben de foto's allemaal een wat gelige of bruinige kleur. Dit ook met bouncer erop en ook zonder bouncer.Of ik de flitser nu richt op plavond of direkt op mijn onderwerp maakt niet uit.De foto's zijn gewoon overdag gemaakt.
    Een testje gedaan met een Foxterrier die bruin en zwart en spierwit gekleurd is,het resultaat geeft een gelige of wat bruinige kleur weer.Ik ben niet gewend met een externe flitser om te gaan, wat doe ik verkeerd? Heel graag jullie reactie's op mijn vraag.Misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet het écht niet.
    Groetjes, Marijke/Orange

BD0238NL
    Canon 10D EF 17-40/4.0 L USM + EF 50mm 1.8 II + EF 100mm f2.8 Macro USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 100-400mm f/4.5-5-6L IS USM + Manfrotto 190PROB + Manfrtto 222 "super joystick"
    Nikon 5700 + TC-E15ED Teleconverter - WC-E80 Groothoekconverter

Orange, staat de witbalans goed ingesteld?
    Flitslicht heeft ongeveer de kleurtemperatuur van daglicht.
    Met welk toestel werk je?
    fredje

Comment

Fredje, de witbalans staat op standaard zoals ik de 10D heb ontvangen
      Ik heb de witbalans niet aangepast.
      Groet, Marijke/Orange
      Originally posted by fredjefriet
      fredje

Comment

Hallo Orange,

Ik snap het niet ...
        "De witbalans staat op standaard zoals ik de 10D ontvangen heb ..."
        De WB is toch iets wat je heel geregeld aanpast naargelang de omstandigheden ...

Jaja

Originally posted by orange
        Fredje, de witbalans staat op standaard zoals ik de 10D heb ontvangen
        Ik heb de witbalans niet aangepast.
        Groet, Marijke/Orange
        Originally posted by fredjefriet
        fredje

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Kijk eens in je handleiding hoe je de witbalans moet instellen.
          Neem de stand "flits" als die aanwezig is en probeer eens.
          fredje

Comment

Dan staat de WB op automatisch...
            Met mijn 550EX moet ik zeggen dat ik dat nog niet opgemerkt heb. Ik neem zowieso mijn foto's in RAW, dan kan ik gemakkelijk de WB aanpassen als hij niet helemaal goed zou zitten....
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb mijn 420EX ook nog niet zo lang en heb net dezelfde indruk als orange. De foto's zijn wat naar de gele of bruine kant zowel met als zonder omnibounce. De witbalans staat bij mij op automatisch, ik zal even proberen met dat te wijzigen, al weet ik niet of er op de G3 een stand "flits" is.
              Cypho
              Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Ja de witbalans staat op automatisch. Ik weet dat het een beetje stupid is omdat ik weinig weet van het flitsgebeuren. Maar kunnen jullie wat meer aanwijzingen geven t.o.v. de witbalans als je gebruik wilt maken van de externe flitser. En gewoon binnen overdag hiermee foto's wilt maken.
                Wijzigen jullie dat iedere keer de witbalans? Als het kan graag wat meer aanwijzingen please.
                Groetjes, Marijke/Orange

Comment

Zowel op de G3 als op de 10D staat er een speciale witbalans voor flits. Misschien ff proberen?
                  This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                  My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

Comment

Ik heb mijn 420EX ook nog niet zo lang en heb net dezelfde indruk als orange. De foto's zijn wat naar de gele of bruine kant zowel met als zonder omnibounce. De witbalans staat bij mij op automatisch, ik zal even proberen met dat te wijzigen, al weet ik niet of er op de G3 een stand "flits" is.
                    Cipho, er is zeker een stand flits op jou G3! De witbalansinstelling is gemakkelijk bereikbaar met de omniselector (druk naar beneden) en het hele keuzegama staat op je LCD. Kies en bevestig met set.
                    Ikzelf werk vrijwel nooit automatisch maar stel in naargelang de situatie. Ik neem enkele foto's en doe dan een controle op het LCD.
                    Speel er eens mee, je zult duidelijk het verschil merken en na een tijdje kunnen kiezen a.d.h.v. het LCD.
                    Je hebt ook nog de mogelijkheid om zelf in te stellen moest er eventueel geen enkele keuze zijn die jou bevredigd. Zo kan je een eigen witbalansinstelling maken voor je flitsfoto's en deze dan opslaan om later terug op te roepen.
                    Orange, neem je handleiding als eerste hulp, speel dan wat met de witbalans en bekijk telkens het verschil in kleur op je LCD. Zo leer je het best. Speel dus en experimenteer met je toestel op een onderdeel waar jij niet goed wijs uit raakt en je zult zien dat het je lukt.
                    fredje.

Comment

Een voordeel van een compact is dat je de invloed van een wijziging van je WB ziet op de LCD, en dat voordat je de foto moet nemen...
                      Maar als het kan, neem gewoon je foto's in RAW... Dan kun je gemakkelijk op je PC de witbalans aanpassen zoals je zelf wil, en je kunt je op die manier gewoon concentreren op het nemen van de foto...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                      X