Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Volledige test op:


    Ik ken geen pools of wat het ook mogen zijn, maar als die eerste reeks beelden een
    vgl tussen d4 en d800 is dan zie ik geen verschil en dit klopt toch niet echt denk ik.
    Als iemand weet wat die voorstellen (bv d800 tov d700 of 5dmarkIII) mag die het altijd posten.
    Volgens mij gaat het daar over een aangepaste setting ofzo (NR)...
    Misschien dat ze best in Polen hun lens eens kuisen.

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Het zal wel loslopen met die difractie. De d7000 heeft een iets hogere pixeldichtheid en daar hoor je ook niemand klagen over scherpte bij hoge F getallen. In de manual staat ook dat je met een statief moet fotograferen. Daar hoor je niemand over. Over 10 jaar lachen we om een 36 mp sensor. Dat is dan waarschijnlijk klein. Ga maar eens zoeken in topics over een d200 toen die net uit kwam, toen was ook iedereen bang dat het niet een te hoge pixeldichtheid zou zijn met zijn wel 10 MP!!!
      Groeten Remco.

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
        Het zal wel loslopen met die difractie. De d7000 heeft een iets hogere pixeldichtheid en daar hoor je ook niemand klagen over scherpte bij hoge F getallen. In de manual staat ook dat je met een statief moet fotograferen. Daar hoor je niemand over. Over 10 jaar lachen we om een 36 mp sensor. Dat is dan waarschijnlijk klein. Ga maar eens zoeken in topics over een d200 toen die net uit kwam, toen was ook iedereen bang dat het niet een te hoge pixeldichtheid zou zijn met zijn wel 10 MP!!!
        Voilà! Ik kan het niet beter zeggen!

        Walter
        D850

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door tuttebelleke Bekijk bericht
          Misschien dat ze best in Polen hun lens eens kuisen.
          Heh , wat is da nu voor comment, als jij dat kan zien op die foto's dan ben je een toppertje hoor
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
            Het zal wel loslopen met die difractie. De d7000 heeft een iets hogere pixeldichtheid en daar hoor je ook niemand klagen over scherpte bij hoge F getallen. In de manual staat ook dat je met een statief moet fotograferen. Daar hoor je niemand over. Over 10 jaar lachen we om een 36 mp sensor. Dat is dan waarschijnlijk klein. Ga maar eens zoeken in topics over een d200 toen die net uit kwam, toen was ook iedereen bang dat het niet een te hoge pixeldichtheid zou zijn met zijn wel 10 MP!!!
            Volledig akkoord! Gebruik nu een D7000, onlangs een avond landschapje gemaakt op F22 omdat ik langere sluitertijd wilde...foto is nog steeds erg scherp, dus ik zie geen probleem...

            36 mp is vernieuwend, net zoals AF, RGB sensor van 91K en ga zo maar door. Dit alles maakt voor mij nu eens écht een verschil met de meeste andere nieuwe camera's op de markt. Het is dus niet slechts één enkele vernieuwing, maar een camera van een nieuwe generatie
            Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
              Volledig akkoord! Gebruik nu een D7000, onlangs een avond landschapje gemaakt op F22 omdat ik langere sluitertijd wilde...foto is nog steeds erg scherp, dus ik zie geen probleem...

              36 mp is vernieuwend, net zoals AF, RGB sensor van 91K en ga zo maar door. Dit alles maakt voor mij nu eens écht een verschil met de meeste andere nieuwe camera's op de markt. Het is dus niet slechts één enkele vernieuwing, maar een camera van een nieuwe generatie
              Idd en dit zal ook zo blijken.
              Voor de geïnteresseerden zal ik een leuke lage licht isotest tgov d300 posten zodra ik
              hem heb.
              Ben zelf wel razendbenieuwd naar de AF in lage lichtomstandigheden, het achterschermpje en de videofuncties.
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                Idd en dit zal ook zo blijken.
                Voor de geïnteresseerden zal ik een leuke lage licht isotest tgov d300 posten zodra ik
                hem heb.

                Ben zelf wel razendbenieuwd naar de AF in lage lichtomstandigheden, het achterschermpje en de videofuncties.
                Bah, nog wat geduld en daar ben ik slecht in
                Ik hoop bij de eerste te zijn, eind maart ofzo.....en dan lekker testen en uitproberen!
                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                Comment


                • Re: Nikon D800



                  Leuk, zeer leuk
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Dit wordt echt wel lekker:
                    (37Mp tov 36Mp, 18.000$ tov 3.000$)

                    Leica S2 op iso 1200:

                    D800 op iso 3200:



                    Verdorie 'Nikon did it again ' !
                    Dat is tenminste een vooruitgang tov de vorige generaties.
                    Al die flauwe kul dat de high iso op niks ging trekken en 36Mp is veel te veel etc etc etc
                    eens zien hoeveel van die 'winers' er toch nog een D800 gaan aanschaffen op het einde van de rit
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Dit wordt echt wel lekker:
                      (37Mp tov 36Mp, 18.000$ tov 3.000$)

                      Leica S2 op iso 1200:

                      D800 op iso 3200:



                      Verdorie 'Nikon did it again ' !
                      Dat is tenminste een vooruitgang tov de vorige generaties.
                      Al die flauwe kul dat de high iso op niks ging trekken en 36Mp is veel te veel etc etc etc
                      eens zien hoeveel van die 'winers' er toch nog een D800 gaan aanschaffen op het einde van de rit
                      Holy crap , dat is een test om U tegen te zeggen. Soms hé, zo heel soms is het waard te wachten op een opvolger van een toestel. Nu eens zien wat Nikon uit de D400 mouw gaat schudden

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Héhé,

                        We hebben iemand die (terecht) enthousiast is!
                        Op basis van de eerste resultaten die binnensijpelen lijkt dit toch echt een schot in de roos, voor mensen die deze hoeveelheid megapixels nodig hebben uiteraard (want 3000 euro blijft toch een smak geld).
                        Los daarvan : mijn D80 mag op pensioen, z'n opvolger mag daar een 0'tje aan toevoegen


                        Grtz!
                        MCD
                        www.mattiaspletinckx.com
                        Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
                          Héhé,

                          We hebben iemand die (terecht) enthousiast is!
                          Op basis van de eerste resultaten die binnensijpelen lijkt dit toch echt een schot in de roos, voor mensen die deze hoeveelheid megapixels nodig hebben uiteraard (want 3000 euro blijft toch een smak geld).
                          Los daarvan : mijn D80 mag op pensioen, z'n opvolger mag daar een 0'tje aan toevoegen


                          Grtz!
                          MCD
                          Die D80 zal met plezier zijn plaats afstaan aan zijn grootmeester . Een upgrade die je meer dan een beetje plezier zal laten beleven

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Leuke review, en dit is niet de eerste positieve test die ik las. Ik denk dat al diegene die het in dit draadje hadden over de slechte ISO prestaties een beetje te snel geweest zijn met hun negatieve commentaar.

                            But let’s just think about that some more…the D800 has better high ISO noise than a camera that, not that long ago, was the best camera in the world for high ISO, but now we have it with 3x the amount of pixels. That’s just incredible and no matter how against ultra high resolution you are, you can’t not be impressed by that!

                            grtz,
                            Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                              Leuke review, en dit is niet de eerste positieve test die ik las. Ik denk dat al diegene die het in dit draadje hadden over de slechte ISO prestaties een beetje te snel geweest zijn met hun negatieve commentaar.

                              But let’s just think about that some more…the D800 has better high ISO noise than a camera that, not that long ago, was the best camera in the world for high ISO, but now we have it with 3x the amount of pixels. That’s just incredible and no matter how against ultra high resolution you are, you can’t not be impressed by that!

                              grtz,

                              Ja , ze hebben dat ene lesje zo van buiten geleerd "kleine pixels is veel ruis", dat sommigen er zelfs nu nog niet van af te brengen zijn.
                              Staat nu ook op de Imaging Resource Comparometer.


                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Ja , ze hebben dat ene lesje zo van buiten geleerd "kleine pixels is veel ruis", dat sommigen er zelfs nu nog niet van af te brengen zijn.
                                Staat nu ook op de Imaging Resource Comparometer.


                                Walter
                                Terwijl het nooit een regel is geweest dat een grotere sensorcel ruis beter hanteert. Grotere sensoren met dezelfde resolutie als kleinere waren een voorlopige oplossing.

                                Maar er zijn er idd veel die moeite hebben om dat wat ze altijd gehoord en altijd gelezen hebben op te geven als er nieuwere en betere inzichten komen.
                                The Knight That Says Ni...kon

                                Comment

                                Working...
                                X