Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraagjes ivm aankoop.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginnersvraagjes ivm aankoop.

Oorspronkelijk geplaatst door burrid Bekijk bericht
    7. Tot slot: is het beter om een tweedehandscamera te kopen van een origineel hogere prijsklasse, dan een nieuwe?
    Zeker weten, tenzij geld geen rol speelt.
    Vaak zit er zelfs nog garantie, op tweedehands aangeboden materiaal.
    Koop liever een kwalitatief betere tweedehands camera, voor dezelfde prijs als je zou betalen voor een instapmodel.
    Met een instapmodel zit je snel aan de grenzen, en dan is het dubbele kost, om een kwalitatief beter model te kopen.
    Je koopt uiteraard geen camera meer, die al een aantal jaar oud is, dan is een nieuw instapmodel wellicht beter.

Heb een paar jaar gelden een tweedehandse D50 camera met objectief, voor een prikje gekocht,
    op zich werkt deze camera werkt nog steeds prima.
    Een camera verslijt niet snel, je komt eerder aan de grenzen dan dat je camera versleten is.

Is natuurlijk een keuze, die ieder voor zich maakt, normaal koop ik ook liever nieuw,
    maar voor fotografie spul, ligt dit toch wel anders,
    ongelooflijk hoeveel degelijk materiaal bijna ongebruikt, terug van de hand wordt gedaan,
    't is natuurlijk even uitkijken.
    Bijvoorbeeld het aantal kliks wat een camera heeft, vertelt je, hoe intensief de camera is gebruikt.
    Dat mag best enkele tienduizenden zijn, hoor.

Ook objectieven verslijten niet vlug, ze worden vaak zo goed als nieuw terug van de hand gedaan, heb reeds 7 objectieven tweedehands gekocht,
    de meeste via een aanbieding op dit forum, werken allemaal zeer goed, heb veel geld bespaard op deze manier.
    Last edited by pacha; 5 februari 2012, 17:04.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

3. Een kantelbaar scherm + live view heb ik al meermaals gebruikt in moeilijke posities (grond, op muurtje, ...). En ik heb nog geen enkel filmpje gemaakt.

4. snelle SD kaart = langere burst, snellere overdracht naar de PC, HD video. Maar je kan met elke klasse foto's nemen.
      Betreft de grootte: mijn D600 (18Mp) zet maximaal ~280 foto's in RAW formaat op 16Gb.

5. Een statief, eender welk, is onmisbaar!
      Uit de gebreken van dit gammel (?) ding leer je welke eigenschappen jouw ideale statief nodig heeft. 22 euro voor die kennis is niet te veel. Ik kan je alvast vertellen dat de maximale hoogte veel te laag is om comfortabel mee te werken. En als je een statief koopt, koop meteen ook een afstandsbediening (met draadje kost <20€).
      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
        Betreft de grootte: mijn D600 (18Mp) zet maximaal ~280 foto's in RAW formaat op 16Gb.
        Dat zijn geweldig grote bestanden dan die foto's van een D600
        Die van mijn 7D (ook 18MP) zijn 'slechts' 25MB en dan krijg ik er toch minstens 600 op een kaartje van 16 GB

Maar ik zou TS aanraden enkele kleinere kaartjes te kopen ipv één groter kaartje (die dingen durven nog wel eens stuk gaan)
        Last edited by Franciskine; 5 februari 2012, 19:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
          mijn D600
          Tip: als je niet meer weet hoe je het moet schrijven, kijk dan in je eigen handtekening.

Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
          Die van mijn 7D (ook 18MP) zijn 'slechts' 25MB en dan krijg ik er toch minstens 600 op een kaartje van 16 GB

Maar ik zou TS aanraden enkele kleinere kaartjes te kopen ipv één groter kaartje (die dingen durven nog wel eens stuk gaan)
          Als je een goed merk kaartje koopt dan heb je geen last van stuk gaan.
          Last edited by Franciskine; 5 februari 2012, 19:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Als je een goed merk kaartje koopt dan heb je geen last van stuk gaan.
            Ik heb zelf ook nog geen problemen gehad mijn met geheugenkaartjes (gebruik enkel Sandisk)

Comment

Veel tegenstrijdige berichten hier.

Is het dan beter om 2 kaartjes van 8gb te kopen dan 1 van 16?

Comment

Ik heb zelf ook nog geen problemen gehad mijn met geheugenkaartjes (gebruik enkel Sandisk)
                Ja, dat merk gebruik ik ook. Zeg dan: koop Sandisk i.p.v. koop meerdere kleine kaartjes.

Comment

Is het dan beter om 2 kaartjes van 8gb te kopen dan 1 van 16?
                  Nee. Neem een goed merk en ze gaan jaaaaren mee. Je koopt eerder een nieuwe omdat je een grotere capaciteit wilt en de prijzen weer verder gedaald zijn of omdat je een andere camera koopt en ze weer een nog kleiner kaarttype als standaard nemen. Niettemin is het altijd handig meerdere kaartjes te hebben, voor het geval je meer foto's neemt dan vooraf gedacht.

@Franciskine:I see what you did there

Comment

Nog een vraagje:
                    Komt elke camera geleverd met een screenprotector?
                    Anders komen er onmiddellijk krassen op (behalve bij het roteerbaar scherm).

Comment

Ben weer te snel geweest. Het is inderdaad een 8Gb kaartje (Sandisk Extreme klasse 10), en uiteraard op een 600D.
                      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Nog een vraagje:
                        Komt elke camera geleverd met een screenprotector?
                        Anders komen er onmiddellijk krassen op (behalve bij het roteerbaar scherm).
                        Welnee, ik heb nog nimmer zoiets gebruikt en geen kras te zien en ik ga bepaald niet supervoorzichtig met de spullen om (hadden ze maar geen camera's moeten worden).
                        Kleine krasje worden meteen onzichtbaar zodra het scherm aanstaat.
                        Sterk overschat item.

Comment

Working...
                        X