Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    gisteren weer eens op pad geweest met de OM-D, heerlijk, alleen een camera, linkerbroekzak de 12 mm, 20 mm erop en de rechterbroekzak de 45 mm, de scherpte is geweldig van deze 3 kleine glaasjes, de 17 mm laat ik even links liggen voegt op dit moment nog niks toe, ben geen straatfotograaf, wel blijf ik kwijlen bij de 75 mm, echter het is en blijft een systeem erbij naast mijn canon, alwaar ik behoorlijk goed glas van heb, begin wel hoe langer hoe meer te twijfelen of ik dit canon spul wel nodig heb, mischien toch weer eens een glas inruilen voor een glaasje.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      mischien toch weer eens een glas inruilen voor een glaasje.
      Ik heb vroeger bijna de hele pro olympuslijn in bezit gehad tot het kanon van 3.5 kilo, de 90-250 2.8 toe.

      Dit klein spul geeft zeker zoveel plezier, spijtig dat ik de OM-D niet vroeger gekocht heb.

      Al moet ik zeggen dat ik eerst op een macro gewacht heb.

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
        Ik heb vroeger bijna de hele pro olympuslijn in bezit gehad tot het kanon van 3.5 kilo, de 90-250 2.8 toe.

        Dit klein spul geeft zeker zoveel plezier, spijtig dat ik de OM-D niet vroeger gekocht heb.

        Al moet ik zeggen dat ik eerst op een macro gewacht heb.
        Das idd een kanon van een lens.. ik veronderstel een heel stuk beter van IQ dan de huidige tele-zoomlensjes van OLY-PANA
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Dat wel maar je bent op den duur slaaf van je materiaal.
          Na 4 maanden heb ik er dus een ander van laten genieten ;-)
          Maar idd wel goed spul

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            De om-d kit is ondertussen in prijs gezakt (200€)
            Wordt wel interresant...

            enkel zou ik wel een grip willen bijkopen dan.... zijn er alternatieven voor de dure oly grip?

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              De om-d kit is ondertussen in prijs gezakt (200€)
              Wordt wel interresant...


              Hoe is het mogelijk .... Maandenlang heb ik getwijfeld, in dubio gestaan, prijzen gecheckt etc... en er zat géén euro fluctuatie in. Zelfs de cashback-actie van eind vorig jaar aan mijn neus voorbij laten gaan. En toen ik eindelijk de knoop heb doorgehakt startte nog geen drie weken later een nieuwe actie (gratis adapterring of 100,- cashback) en nu is de prijs ook nog es met 200,- gedaald. Hoezo ik heb een slecht moment gekozen
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Ik hoop wel dat Olympus nog met een hoogwaardige telelens komt, zoals de Pana 35-100mm maar dan liefst nog wat langer en liefst ook nog iets goedkoper (er hoeft immers geen stabilisatie in de lens)...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht


                  Hoe is het mogelijk .... nog geen drie weken later een nieuwe actie (gratis adapterring of 100,- cashback) en nu is de prijs ook nog es met 200,- gedaald. Hoezo ik heb een slecht moment gekozen
                  Die cashback of adapterring is enkel voor Nederland... niet voor België

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    De om-d kit is ondertussen in prijs gezakt (200€)
                    Wordt wel interresant...

                    enkel zou ik wel een grip willen bijkopen dan.... zijn er alternatieven voor de dure oly grip?
                    Dit misschien ?

                    Zou minder dan 50 dollar zijn
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Die cashback of adapterring is enkel voor Nederland... niet voor België
                      Maar ik woon in NL en had er dus wel recht op gehad
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Nog wat opties voor instellingen.
                        http://www.ayton.id.au/wiki/doku.php?id=photolympusem5_settings

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Maar ik woon in NL en had er dus wel recht op gehad
                          Dat is inderdaad wel minder leuk...

                          Nog een ander vraage voor ik 100% overtuigd ben... blijkbaar kan je de sensor van de om-d niet zelf reinigen? Moet dit dan steeds door Olympus gebeuren en wat kost dit?

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Dat is inderdaad wel minder leuk...

                            Nog een ander vraage voor ik 100% overtuigd ben... blijkbaar kan je de sensor van de om-d niet zelf reinigen? Moet dit dan steeds door Olympus gebeuren en wat kost dit?
                            Dpix,

                            Dit was ook één van mijn grootste vrees, mijn Canon 5D2 werd regelmatig gereinigd (door mezelf) en stelde mij de vraag hoe dit moet met de OMD ?

                            Ik ga u gerust stellen.

                            Toen ik de OMD afhaalde bij Konijn vroeg ik (na enig zoekwerk) naar sensor Swabs .. en als ik mij goed herinner is worden de 1.3 crop Swabs voorzien (niks gevonden van juiste maat Swabs voor M43)
                            Maar er zijn natuurlijk nog andere alternatieven om te reinigen.
                            De verkoper van Konijn (één van de oudere verkopers) raadde mij ten stellige af om de sensor zelf te reinigen van Olympus .. er werd daar ten plaatse bevestigd door andere medewerkers dat er heel zelden Camera's van Olympus binnengebracht werden voor sensor-reiniging.
                            Ik stond daar nogal sceptisch tegenover maar ik had natuurlijk ook al hier en daar gelezen dat Olympus het meest effectieve sensor-reiniging heeft. (blijkt zeker waar)

                            Ik kan je nu alvast zeggen dat ik 1 stofje heb dat slechts zichtbaar is vanaf F11 (nauwelijks)
                            Dit na één jaar intensief wisselen (ik gebruik alleen Primes)
                            Ik zeg er wel bij dat ik het camerahuis soms licht stofzuig voor eventueel dwarrelend stof te verwijderen.

                            Dus zowel de "Verkoper van Konijn" als "Olympus" maakt zijn beloften meer dan waar.

                            Dus stof blijkt niet echt een probleem te vormen bij de EM5 wat voor een deel te danken is aan het uitmuntende SSWF maar ook door de kleinere sensor waar je in veel gevallen (als dat nodig moest zijn) genoeg scherptediepte hebt bij f5.6 of f8 en daardoor stof niet zichtbaar is. Net zoals stof bij FF bij 2.8 of f4 ook meestal niet merkbaar is maar hier is de scherptediepte wel beperkt als dat nodig is en op dit vlak is een M43 in het voordeel.
                            Last edited by Funcky; 10 maart 2013, 13:50.
                            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              Ik ga u gerust stellen.
                              Eigenlijk doet dit voor mij het tegenovergestelde.

                              Remember Murphy
                              Bij mijn E3 deed ik het zelf, ben dus nu wel benieuwd hoelang dat toestel weg is als er toch stof op komt.

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Als er stof op mijn OM-D sensor terechtkomt ben ik toch echt voornemens om dit zelf te verwijderen met mijn VisibleDust Arctic butterfly.
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X