Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Met andere woorden: je geeft me gelijk...
    Zo kan je dat inderdaad interpreteren. Maar dan nog hoef je je niet op die deze manier uit te laten. Ik ga mettertijd zelf een D800 of D800E kopen, "het" onderwerp van jouw spot. Reken er maar op dat de Nikkors die ik op dit toestel ga gebruiken zonder blozen en zonder al teveel compromissen de volle 36MP gaan benutten, inclusief mijn 70-200VR2...

    Comment


    • #93
      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
      Gek... de ene keer lijkt de Fuji het te halen qua scherpte en detail, de andere keer de Oly. of zou dat door de lenzen komen (center - border verschillen). Op hoge ISO moet de Oly toch de duimen leggen. Oh ja, had die Oly nu niet een kleinere sensor? Alweer bewezen: "ain't no replacement for displacement". je kan de kwaliteit van die kleine sensoren opkrikken met spitstechnologie, maar je haalt het nooit van de grotere sensoren, zeker niet als die gelijkaardige spitstechnologie gaan toepassen.
      Blijven puike prestaties, maar waar ik me vragen bij stel, is de verkoopbaarheid van dergelijke systemen, zeker gezien hun prijs. Eerlijk is eerlijk: prijzen van bij de 1.000 € voor een 'compactje' met verwisselbare lenzen of 1.400 € voor deze jongens op bridgeformaat / oldschool DSLR.... ik weet niet hoe groot de markt daarvoor is hoor.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #94
        Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Frank, vanavond zal ik die paragraaf herschrijven. Heb het opnieuw gelezen, en je kan het inderdaad interpreteren als spot, en dat was niet de bedoeling. Die was eerder om het luchtiger te maken, maar ik geef toe dat dat niet is gelukt...

        Overigens proficiat met uw keuze...!
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #95
          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Frank, vanavond zal ik die paragraaf herschrijven. Heb het opnieuw gelezen, en je kan het inderdaad interpreteren als spot, en dat was niet de bedoeling. Die was eerder om het luchtiger te maken, maar ik geef toe dat dat niet is gelukt...

          Overigens proficiat met uw keuze...!
          Dankjewel voor beide

          Nu verder on topic

          Comment


          • #96
            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            De vergelijking X-Pro 1 vs OM-D E-M5 hierboven is blijkbaar ook niet echt eerlijk gedaan..

            Een prime t.o.v. kitlens

            Hoge iso zal ongetwijfeld wel beter zijn op X-Pro 1 maar ik vind als totaal systeem de Oly toch veel intressanter....

            Comment


            • #97
              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              De vergelijking X-Pro 1 vs OM-D E-M5 hierboven is blijkbaar ook niet echt eerlijk gedaan..

              Een prime t.o.v. kitlens

              Hoge iso zal ongetwijfeld wel beter zijn op X-Pro 1 maar ik vind als totaal systeem de Oly toch veel intressanter....
              Heb je gelijk in. Zuiko's zijn goed spul. ;-P
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #98
                Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Gek... de ene keer lijkt de Fuji het te halen qua scherpte en detail, de andere keer de Oly. of zou dat door de lenzen komen (center - border verschillen). Op hoge ISO moet de Oly toch de duimen leggen. Oh ja, had die Oly nu niet een kleinere sensor? Alweer bewezen: "ain't no replacement for displacement". je kan de kwaliteit van die kleine sensoren opkrikken met spitstechnologie, maar je haalt het nooit van de grotere sensoren, zeker niet als die gelijkaardige spitstechnologie gaan toepassen.
                Blijven puike prestaties, maar waar ik me vragen bij stel, is de verkoopbaarheid van dergelijke systemen, zeker gezien hun prijs. Eerlijk is eerlijk: prijzen van bij de 1.000 € voor een 'compactje' met verwisselbare lenzen of 1.400 € voor deze jongens op bridgeformaat / oldschool DSLR.... ik weet niet hoe groot de markt daarvoor is hoor.
                Scherpte-test is idd niet echt fair. prime vs zoom.
                Opvallend is dat CA bij de fuji hoger ligt.
                Klopt ook dat 4/3 sensoren het nu goed doen op high iso, maar zoals je zegt.. is niet binnen zelfde techniek. (Canon G1X doet het ook goed).
                Laatste FF sensoren zijn dan nu weer beter.
                Vind ook de OLY het beste systeem..
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #99
                  Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Heb mijn tekst aangepast, zoals beloofd.

                  Na te lezen: http://www.digifotofreak.nl/index.ph...id=85&Itemid=1
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Heb mijn tekst aangepast, zoals beloofd.

                    Na te lezen: http://www.digifotofreak.nl/index.ph...id=85&Itemid=1
                    Ziet er idd een beetje milder uit
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      smaken verschillen natuurlijk (gelukkig) maar die Oly is een aartslelijk toestel.

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        smaken verschillen natuurlijk (gelukkig) maar die Oly is een aartslelijk toestel.
                        Heb ik ook direct vermeld bij het verschijnen van eerste foto's maar het went wel
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          smaken verschillen natuurlijk (gelukkig) maar die Oly is een aartslelijk toestel.
                          ben ik dus absoluut niet met je eens, maar idd, smaken verschillen.. ik vind hem subliem qua design..
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Ik vind het design zeker niet lelijk, maar is inderdaad subjectief (en eigenlijk niet belangrijk...)
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Design is even belanrijk als al de rest, er laten hun genoeg verleiden bij een aankondiging van een nieuwe camera, Leica, Fuji xPro1, X100 en deze OMD,

                              Bij de aankondiging vond ik deze laatste een lelijk eendje (met volledige grip).
                              Ondertussen went het en begin ik hem onder bepaalde hoeken zelfs mooi te vinden.

                              Moest de OMD er uitzien in stijl van Playmobil dan denk ik ni dat deze camera zal aanslaan.
                              Alhoewel, de Playmobil look van de nieuwe Pentax vind ik persoonlijk ook knap.

                              In ieder geval denk ik dat deze Olympus Em 5 één van de interessantste kleine systeemcamera's is.
                              Een combinatie van goede beeldkwaliteit, goede iso prestaties, compact en zeer snel met daarbij nog eens een uitgebreid lenzenarsenaal.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X