Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Dpreview Olympus OM-D E-M5 test samples


    With the launch of the E-M5, Olympus harks back to one of its most fondly-remembered camera systems - the Olympus OM range of 35mm SLRs. The E-M5 is the first camera in an OM-Digital lineup that will run alongside the PEN series and, according to the company, its Four Thirds models. For reasons of clarity, it should be stated that this isn't a continuation of the old OM line - the OM-D models won't be SLRs and are based around Micro Four Thirds, not OM lens mounts. However, they do embody the spirit of the much-loved camera line - a small, well-built camera designed for enthusiasts. And, particularly in silver and black form, the E-M5 is one of best looking cameras we've encountered in some time.


    Alhoewel ik deze test niet echt zo geschikt vind voor hoge iso testen vind ik het resultaat verrassend goed. Vooral lage iso ziet er zeer goed uit.

    Comment


    • #62
      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Conclusie: ruis hetzelfde als NEX-5/K-5, maar met meer detaillering. ISO 6400 ziet er meer dan bruikbaar uit. Ik denk dat nu 4/3's op hetzelfde niveau staat als APS-c. Redelijk impressionant!
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #63
        Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        Conclusie: ruis hetzelfde als NEX-5/K-5, maar met meer detaillering. ISO 6400 ziet er meer dan bruikbaar uit. Ik denk dat nu 4/3's op hetzelfde niveau staat als APS-c. Redelijk impressionant!
        Inderdaad, even de OM-D E-M5, NEX 5n, Nikon D7000 en de Canon EOS 5D Mark II op ISO 6400 naast elkaar gezet juiste bewoording = redelijk impressionant!

        Comment


        • #64
          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Conclusie: ruis hetzelfde als NEX-5/K-5, maar met meer detaillering. ISO 6400 ziet er meer dan bruikbaar uit. Ik denk dat nu 4/3's op hetzelfde niveau staat als APS-c. Redelijk impressionant!
          Wat vond je van de EVF? Is dat een beetje te doen?

          Comment


          • #65
            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Na dit weekend schrijf ik er mijn uitgebreide ervaringen over (moet dan de camera opnief inleveren, snif), maar hier al voorlopige conclusie's:
            - Beeldkwaliteit impressionant (heb enkel nog maar JPG kunnen bekijken, gezien ik geen geschikte RAW converter heb - ka iemand helpen daarmee?)
            - 't meeste schrk had ik van de zoeker, maar die is zo in te stellen (parameterweergave, kleur en contrast) en het raster is zo fijn en de verfrissingssnelheid zo hoog, dat je bijna vergeet dat je door een tv'ke aan het staren zijt; na 5 minuten was ik aan het fotograferen gelijk ik zou doen bij een optisch zoeker. Ik ga nog altijd voor de optische zoeker als ik de mogelijkheid heb, maar deze electronische is geen nadeel meer;
            - de knoppekens zijn wat aan de kleine kant. Alles is goed bereikbaar, maar het is even wennen zo
            - de grip is knap! Ik wil er één met batterij grip!
            - was benieuwd naar de beeldstabilisatie, dat ben ik nog steeds, want hij werkt niet, heb geen idee waarom...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #66
              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Het probleem is dat Lightroom de RAW's niet lust en dat ik voorlopig effe verder moet met de JPG's (niet mijn stijl, maar nood breekt wet.) Heb al wel zitten klunzen in Olympus Viewer en RAW Photo Processor 64. Conclusie: Viewer is zowat het slechtste software pakket na Windows Paint en RPP is nogal moeilijk om onder de knie te krijgen, dus voorlopig kan ik geen foto's van RAW posten. Echter, het is wel voldoende om een voorlopige conclusie te maken en die luidt dat deze E-M5 een beeldkwaliteit heeft waar, ik wik mijn woorden, letterlijk je mond van openvalt.

              Te beginnen bij lage ISO: de kleuren en het contrast zitten er krek op (nooit gedacht dat ik dit nog mocht meemaken), van foto tot foto is de detaillering top van schaduwen tot en met hooglichten! Dynamisch bereik is dus meer dan ok...

              En dan de hoge ISO: dit is het niveau van wat de huidige full frames halen, of beter. Ik was al heel blij geweest met K-5 niveau of daaromtrent, maar ik durf te stellen dat ie nog beter doet. Zelfs bij ISO 6400 is ruis omzeggens afwezig, toch zeker nooit storend, en ik zou in een handomdraai ISO 12800 en 25600 durven gebruiken (al is het zaak om daar vooral goed te belichten...)

              Even kijken:
              E-M5 + grip + 12-50: 1400,-
              14-150 (getest en goed bevonden): 350,-
              Panny 20 f/1.7: 300,-
              X 14-42: 300,-
              MMF-3 tussenring (om te gebruiken met de 70-300 die ik nu heb): 200,-
              Voightlander 25 (of 17?) f/0,95: 900,-
              voorlopig totaal: 3500,-
              Ik kan wel wat spullen verkopen, maar aan dat totaal geraak ik niet. Vrees dat ik eens heel lief zal moeten kijken richting mijn halve sinaasappel...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #67
                Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Of een beetje geduld oefenen : Olympus heeft nogal de gewoonte zijn startprijzen hoog te zetten. Mijn E-30 heb ik toch gekocht aan een veel lagere prijs, dan de effectieve introductieprijs.
                Maar ze moesten toch ergens het geld vandaag halen om hun CEO's te betalen .
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #68
                  Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Waar kan je zien welke prime objectieven beschikbaar zijn?

                  b.v. die 45/1.8 lijkt me wel in orde als de prijs meevalt

                  Comment


                  • #69
                    Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Hier: http://www.four-thirds.org/en/microft/index.html

                    Je kan zelfs zien hoe een camera met bepaalde lens eruitziet.

                    Bijna alle primes wordt heel lovend over gedaan...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #70
                      Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Bedankt!

                      Ben zo goed als overtuigd

                      Comment


                      • #71
                        Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Je houdt nog een volledige veldtest te goed van mij, maar wou jullie dit alvast niet onthouden:

                        Dit is de website van Thijs Schouten Fotografie. Boordevol met foto's, reviews en andere fotografietips! Bekijk mijn website als je gek van fotografie bent.
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #72
                          Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          de verhouding 4:3 vind ik wel minder...
                          Mijn bedie MFT toestelen staan op 2:3.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #73
                            Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            e-m5 is nu ook beschikbaar in de "Studio scene comparison" van dpreview
                            With the launch of the E-M5, Olympus harks back to one of its most fondly-remembered camera systems - the Olympus OM range of 35mm SLRs. The E-M5 is the first camera in an OM-Digital lineup that will run alongside the PEN series and, according to the company, its Four Thirds models. For reasons of clarity, it should be stated that this isn't a continuation of the old OM line - the OM-D models won't be SLRs and are based around Micro Four Thirds, not OM lens mounts. However, they do embody the spirit of the much-loved camera line - a small, well-built camera designed for enthusiasts. And, particularly in silver and black form, the E-M5 is one of best looking cameras we've encountered in some time.


                            RAW-files (alsook jpegs) van alle voorbeelden en toestellen kunnen afgehaald worden en bewerkt worden in je favoriete RAW-converter, indien deze de E-m5 als ondersteunt.

                            je kunt vergelijken met elk toestel aanwezig in dpreview database.

                            Comment


                            • #74
                              Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              ziet er wel goed uit. Vraag me alleen af wat dat geeft met echte lowlight waar je de ISO wel moet omhoog schroeven (zie in de zwarten namelijk wel wat zwakkere plekjes). ben dan wel met het betere spul aan 't vergelijken natuurlijk. Puik werk van Oly.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment


                              • #75
                                Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                                Je houdt nog een volledige veldtest te goed van mij, maar wou jullie dit alvast niet onthouden:

                                http://www.digifotofreak.nl/index.ph...id=85&Itemid=1
                                Bedankt voor de moeite ...leuk leesvoer...

                                Comment

                                Working...
                                X