Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Ik heb al eens het één en ander op kapaza geplaatst. Ook fotomateriaal en best tevreden. Heb eigenlijk ook m"n OM-D verkocht en op kapaza iemand gevonden die enorm interesse toonde en erg enthousiast was met z'n aankoop.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Snap ik dus niet dat je een toestel zo snel verkoopt... een beetje kritiek van één of andere gek hier op dit forum en ti's al paniek.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Snap ik dus niet dat je een toestel zo snel verkoopt... een beetje kritiek van één of andere gek hier op dit forum en ti's al paniek.
        Ik heb nooit last van paniek, en dat lees ik trouwens ook niet in postings van anderen. Die gek hier op dit forum heb ik trouwens ook nog nooit tegengekomen. .. :-)

Comment

Weet er iemand hoe de vork op de steel zit met het reinigen met sensor swabs ? invisible dust schrijft de 1.3 voor.. dat zijn de APS-H formaten .. dus dit zou willen zeggen dat je in plaats van links naar rechts swipen, van onder naar boven of omgekeerd moet tewerk gaan. Alhoewel .. die 1.3 komt ook niet overeen met één van de zijden van M43... vreemd ?

Integenstelling tegenover mijn 5D2 is er blijkbaar geen Swab voorzien met het M43 formaat. ( zie alleen FF, 1.6 en 1.3 )
          Nu ja... het is nog niet nodig want ik bespeur nergens problemen van Spots.. maar misschien toch handig op voorhand te weten in geval van...
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Ik ben momenteel in bezit van een olympus E30 + E520 met verschillende lenzen waaronder de 12-60 en de 50-200 SWD. OP het ogenblik denk ik van volledig om te schakelen naar Canon. Indien ik niet zoveel lenzen had van Olympus was dit al eerder gebeurt. Nu is mijn vraag aan de bezitters van de OM-D-E-M5 of zij ook oudere lenzen hadden en hoe deze in de praktijk erop werken. Ik maak vooral foto's van vogels, vlinders, libellen + paddestoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door assussuss Bekijk bericht
              Ik ben momenteel in bezit van een olympus E30 + E520 met verschillende lenzen waaronder de 12-60 en de 50-200 SWD. OP het ogenblik denk ik van volledig om te schakelen naar Canon. Indien ik niet zoveel lenzen had van Olympus was dit al eerder gebeurt. Nu is mijn vraag aan de bezitters van de OM-D-E-M5 of zij ook oudere lenzen hadden en hoe deze in de praktijk erop werken. Ik maak vooral foto's van vogels, vlinders, libellen + paddestoelen.
              Je hebt een paar prachtige lenzen. Naar APS Canon zou ik niet overstappen..Ben zelf al jaren Canon gebruiker (10D, 40D, 5D2) is geen verbetering. (tenzij je FF wil) Zeker niet met de lenzen die je hebt. Olympus werkt hard aan een nieuwe camera die full compatibiliteit zou bieden met 4/3 lenzen.
              De Lenzen die je hebt zouden wel compatibel zijn met de MMF-2.. op de OMD. Indien je wenst mag je ze zelf eens komen proberen op mijn OMD als je niet te ver woont tenminste.

Comment

Moet er natuurlijk een EVF bijrekenen (om prijsvergelijking te maken) een kleine 200 euro.
                Schermpje achteraan is ook van mindere kwaliteit, 1FPS minder en nog een paar kleine zaken.
                Ook niet vergeten de IBIS ... wat toch niet niks is.. niet ...?

Interessant om een EPL 5 als 2e body erbij te hebben. (verplicht 14-42 erbij te nemen ?)
                Persoonlijk ben ik tevreden met de EPM 2.. ook dezelfde sensor en nog 100 euro goedkoper
                Inderdaad, geen losse body (voorlopig)? te verkrijgen voor de Pen 5, wat wel jammer is.

De EPM 2 is toch hetzelfde toestel maar dan met een vast scherm geloof ik hé.

Begin voor mezelf toch de keuze voor de OM-D E-M5 meer naar de kant te schuiven wegens boven het budget. Denk dat de Pen EPL 5 ook meer aansluit bij mijn behoefte, (heb hier trouwens nog de SP-550 uz) ondanks dat ik de OM een prachtig toestel vind in retro stijl.
                Nog een andere kandidaat zou de Fuji X-E1 kunnen zijn, maar ook hier ver boven het budget met een prijskaartje van €999 voor enkel de body en het beperkte lenzen aanbod.

Comment

Kan er mij iemand de grootste mogelijke Diafragma's geven van de 12-50 op de volgende brandpuntsafstanden ... 35mm, 50mm, 85mm ?

Comment

bij Kamera-express verkopen ze gewoon een body, zowel de pen 5 als de PM2
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                      Op hun website staat dit nochtans nergens vermeld. Heb je dat misschien in de winkel gezien?
                      De OM-D E-M5 body's zwart of zilver zijn geen probleem en kunnen nu blijkbaar vlot geleverd worden.

Comment

Voor de twijfelaars, ik schreef recent een recensie over de OM-D:

Comment

Vergis je u hier niet ? Ik zie alleen Body en Kit lens (14-42) 599 resp 699

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                            Op hun website staat dit nochtans nergens vermeld. Heb je dat misschien in de winkel gezien?
                            De OM-D E-M5 body's zwart of zilver zijn geen probleem en kunnen nu blijkbaar vlot geleverd worden.
                            Vergis je u hier niet ? Ik zie alleen Body en Kit lens (14-42) 599 resp 699
                            Volgens Olympus krijg je er de 14-42 nu voorlopig "gratis" bij. http://youtu.be/qXhFU6498mc

Comment

Nu zou het wel zeker moeten zijn: http://pekkapotka.squarespace.com/jo...s-down-or.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                                Wat bedoel je ?

Comment

Working...
                                X