Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Je laatste bewerking ziet er mooi uit Funcky. Hoe heb je nu die geel-groen zweem eruit gehaald?
    Puerte heeft in 1 ding wel gelijk, we zouden instellingen die tot verbetering leiden moeten delen met elkaar. Sinds kort zo'n OM en de kleuren vind ik tot nu toe vaak minder mooi als die van de Epm1.
    Zal van de week eens wat uitproberen met het tweaken van de witbalans en de verschillende profielen (natural, muted, portrait)
    Wel heerlijk dat ik nu gewoon de IBIS aan laat staan en met een gerust hart de ISO wat hoger zet. Dat was met de Epm1 wel anders...
    Mn grootste vrees was de EVF, maar die bevalt me uitstekend. Erg fijn dat die IBIS ook op de VF werkt en het ook doet bij vergrotingen! MF met m'n oude nikkors gaat nu uitstekend.
    Hèt grote verschil wat ik tot nu toe tegenkom tov de fotografie met m'n nikon is de software. Gebruikte altijd CaptureNX en daarna PS en dat ging altijd lekker. De software van Olympus werkt totaal niet lekker en heb dus lightroom geïnstalleerd. Moet er nog wat wegwijs mee worden, maar een hoop werkt hetzelfde als ACR. Vind alleen de RAW bestanden (ORF) veel trager werken in dat programma dan ik gewend was met de nikon programma's en dat komt niet alleen door de resolutie die een klein beetje groter is. Inderdaad ook jammer dat je de kleurprofielen uit de camera niet kunt instellen in Lightroom, zoals dat van andere merken wel kan.
    Het zou mooi zijn als Olympus met iets uit zou komen zoals Capture NX voor hun Orfjes...
    Mijn Foto's

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      instellingen en kleurkan heel persoonlijk zijn, iedereen ziet zelfs de kleuren anders, probeer zelf maar een eerst met het rechteroog door de zoeker te kijken, daarna met je linkeroog, zelfs hier zit verschil tussen.

      Ik ben in ieder geval behoorlijk tevreden tot nu toe, normaliter fotografeer ik in RAW, maar nu nog even in JPEG en bevalt me tot dusver redelijk goed (eerst even de software van Olympus onder de knie krijgen)

      wat beelden weer direct onbewerkt uit de camera :

      de eerste twee met een 70-300L (met adapter, valt niet tegen)







      dit is het leuke weer van Olympus, geweldig leuk zw/w plaatjes die direct ui komen rollen


      al met al vind ik het niet slecht direct uit de camera, de eerste twee zouden ietsje warmer mogen,
      maar de pony ziet er aardig reeel uit, dus ik hou het voorlopig nog bij deze instelling
      (alles neutraal)

      Zit alleen enorm 6te twijfelen welke lenzen, wil graag met primes gaan werken, maar vind
      even de 12 mm veel te zoutig, ook al is het een prachtig lensje, vind dik 625,- excl zonnekap !!
      te gek, neig meer naar de twee primes van Sigma, de 19 en de 30 mm 2.8, kosten per stuk rond de
      150 Euro (incl zonnekap !!) en dat klinkt toch iets leuker, ook al is de prestatie ongetwijfeld iets minder.
      Maar heb ook de 45 1.8 en deze vind ik wel ontzettend mooi op een Oly , jammer dat de 12 mm ook niet ietsje minder
      is, zo rond de 400 incl zonnekap of zo.
      Last edited by Closupshooter; 19 september 2012, 15:38.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
        instellingen en kleurkan heel persoonlijk zijn, iedereen ziet zelfs de kleuren anders, probeer zelf maar een eerst met het rechteroog door de zoeker te kijken, daarna met je linkeroog, zelfs hier zit verschil tussen.

        Ik ben in ieder geval behoorlijk tevreden tot nu toe, normaliter fotografeer ik in RAW, maar nu nog even in JPEG en bevalt me tot dusver redelijk goed (eerst even de software van Olympus onder de knie krijgen)

        wat beelden weer direct onbewerkt uit de camera :

        de eerste twee met een 70-300L (met adapter, valt niet tegen)

        al met al vind ik het niet slecht direct uit de camera, de eerste twee zouden ietsje warmer mogen,
        maar de pony ziet er aardig reeel uit, dus ik hou het voorlopig nog bij deze instelling
        (alles neutraal)
        dat zijn inderdaad beelden zoals je mag verwachten dat ze uit een toestel komen.
        zou als ik jou was de anderen eens trachten van duidelijk te maken hoe je dit bereikt hebt
        de ZW opname is niet echt overtuigend, maar ik veronderstel dat je daar bijkomende SW-filter (in-camera) op gebruikt hebt.
        Last edited by puerte; 19 september 2012, 16:34.

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
          Hèt grote verschil wat ik tot nu toe tegenkom tov de fotografie met m'n nikon is de software. Gebruikte altijd CaptureNX en daarna PS en dat ging altijd lekker. De software van Olympus werkt totaal niet lekker en heb dus lightroom geïnstalleerd. Moet er nog wat wegwijs mee worden, maar een hoop werkt hetzelfde als ACR. Vind alleen de RAW bestanden (ORF) veel trager werken in dat programma dan ik gewend was met de nikon programma's en dat komt niet alleen door de resolutie die een klein beetje groter is. Inderdaad ook jammer dat je de kleurprofielen uit de camera niet kunt instellen in Lightroom, zoals dat van andere merken wel kan.
          Het zou mooi zijn als Olympus met iets uit zou komen zoals Capture NX voor hun Orfjes...
          in LR zou je vrij goede resultaten moeten kunnen halen met standaard instelling, LR werkt het zelfde als ACR enkel is de gebruikersinterface verschillend.
          met de colorchecker passport (x-rite) kun je eventueel eigen profielen aanmaken in LR

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Tja iedereen die hier foto's gepost heeft moet zijn beeldscherm nakijken of opnieuw calibreren.
            Zelfs Marcfoto die toch wel zeer aanvaardbare goede foto's gepost heeft vond je slecht.
            Hier de foto's op 3 beeldschermen bekeken.
            Ik ben zeer teleurgesteld in jou.. ik had echt meer verwacht.
            Nu heb je de foto terug gepost en die is afgrijselijk.

            Zie je dat dan niet dat de voetjes van je beer niet zwart zijn maar grijs ? Dat de planken bij jou grijs zijn in plaats van zwart ? Ik heb je nogthans gezegd dat deze planken zwart zijn.. maar je blijft beweren dat deze grijs zijn tegen beter weten in.. en dat is aan je foto ook te zien GRIJS dus.
            Je rood sjaaltje van de beer is te flets en leeg alsook de oortjes van de andere knuffel.
            Je muur is ook gewoon lichtroze geworden.
            Levensloos , geen pit, geen contrast, kleurloos geen POP
            Ik had wel iets anders verwacht van jou.

            Misschien is het bij jou broodnodig je beeldscherm te calibreren.. alhoewel gecalibreerd of niet ... het verschil is te groot. Zie je op elke monitor goed of slecht.

            Mijn eerste foto's waren niet goed.. toegeven.. maar dit van jou is uiteindelijk ni beter. Integendeel

            zoals ik reeds eerder geschreven heb moet jezelf maar beslissen of je iets wil bijleren of niet.
            het is al goed dat je inziet dat je eerste beelden niet bruikbaar waren als referentie.
            laatste is beter maar nog niet goed, zou je eigenlijk moeten zien, tenminste als je scherm(en) in orde zijn.
            kan je enkel maar aanraden van de histogram van dat beeld eens te bekijken.

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              zoals ik reeds eerder geschreven heb moet jezelf maar beslissen of je iets wil bijleren of niet.
              het is al goed dat je inziet dat je eerste beelden niet bruikbaar waren als referentie.
              laatste is beter maar nog niet goed, zou je eigenlijk moeten zien, tenminste als je scherm(en) in orde zijn.
              kan je enkel maar aanraden van de histogram van dat beeld eens te bekijken.
              Lol.. dat terwijl er zelf personen zijn hier die ook jouw foto uitgewassen vinden.. van monitor nakijken gesproken.
              Dan moeten die anderen dat dan ook doen.
              Nogmaals .. met de bewerking heb je er een zooitje van gemaakt.. zwart is grijs, je rood van schaaltje en strikje is uitgewassen en je roze is te licht.. maar als jij dat mooi vind .. mij niet gelaten
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                dat zijn inderdaad beelden zoals je mag verwachten dat ze uit een toestel komen.
                zou als ik jou was de anderen eens trachten van duidelijk te maken hoe je dit bereikt hebt
                de ZW opname is niet echt overtuigend, maar ik veronderstel dat je daar bijkomende SW-filter (in-camera) op gebruikt hebt.
                De beelden vind ik idd ook mooi. Maar natuurlijk wil je hier Closeupshooter voor je kar spannen omdat je gewoon geen kritiek kan verdragen van anderen, je bent zo doorzichtig man.
                en ja .. ik vind de zwartwitopname van hem wel mooi.. dat is zijn visie van fotografie .. ook al gebruikt hij de in-camera-middelen dan wel of niet... maakt niet uit.

                Zoals ik al zei.. bij Marcfoto zaten ook goede exemplaren bij.. ook op zijn website.. maar ook deze heb je met de grond gelijk gemaakt.

                Het waarom ? ontgaat me echt...

                En eigenlijk doe je dit met zowat iedereen... op heel dit forum.. heel irritant

                Tuurlijk heb je soms interessante informatie.. maar je zorgt er zelf voor dat je gevonden informatie altijd in je voordeel uitdraait en zeker als het om je favoriete merk gaat.

                Ja ik leer graag iets bij.. maar niet van jou... vraag me niet hoe het komt
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  @ Closeupshooter
                  De foto's zien er inderdaad top uit!

                  Ik heb eindelijk een avondje de tijd om met mijn E-M5 te spelen.
                  De volgende twee foto's heb ik zojuist gemaakt.
                  Uiteraard is jullie kritiek welkom.

                  1.


                  2.
                  Last edited by Richard_Drukker; 19 september 2012, 19:03.

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                    instellingen en kleurkan heel persoonlijk zijn, iedereen ziet zelfs de kleuren anders, probeer zelf maar een eerst met het rechteroog door de zoeker te kijken, daarna met je linkeroog, zelfs hier zit verschil tussen.

                    Ik ben in ieder geval behoorlijk tevreden tot nu toe, normaliter fotografeer ik in RAW, maar nu nog even in JPEG en bevalt me tot dusver redelijk goed (eerst even de software van Olympus onder de knie krijgen)

                    wat beelden weer direct onbewerkt uit de camera :

                    de eerste twee met een 70-300L (met adapter, valt niet tegen)







                    dit is het leuke weer van Olympus, geweldig leuk zw/w plaatjes die direct ui komen rollen


                    al met al vind ik het niet slecht direct uit de camera, de eerste twee zouden ietsje warmer mogen,
                    maar de pony ziet er aardig reeel uit, dus ik hou het voorlopig nog bij deze instelling
                    (alles neutraal)

                    Zit alleen enorm 6te twijfelen welke lenzen, wil graag met primes gaan werken, maar vind
                    even de 12 mm veel te zoutig, ook al is het een prachtig lensje, vind dik 625,- excl zonnekap !!
                    te gek, neig meer naar de twee primes van Sigma, de 19 en de 30 mm 2.8, kosten per stuk rond de
                    150 Euro (incl zonnekap !!) en dat klinkt toch iets leuker, ook al is de prestatie ongetwijfeld iets minder.
                    Maar heb ook de 45 1.8 en deze vind ik wel ontzettend mooi op een Oly , jammer dat de 12 mm ook niet ietsje minder
                    is, zo rond de 400 incl zonnekap of zo.

                    Zeer mooie foto's Closeupshooter
                    Ik houd ook alles bij neutraal... vind ik het mooist trouwens. Maar da's natuurlijk ieder zijn gedacht.
                    De 12 mm vind ik echt een aanrader.. zeer scherpe lens. Maar idd niet goedkoop. 650 betaald en op sommige plaatsen kost ze zelfs meer.
                    De 45 mm is dubbel en dik zijn geld waard. zeker als je vergelijkt met de 75 1.8.
                    Hier een fotootje met de 12MM .. maar let niet op de compositie.. foto hier is een beetje klein natuurlijk om scherpte te oordelen.
                    Vanaf volgende week heb ik meer tijd om mij bezig te houden met de OMD om eens uitgebreid foto's te nemen.

                    Foto onder Neutraal Color stand 5.6
                    Graag je mening betreft kleur... contrast (compositie is niks..is maar testfootje)..

                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
                      @ Closeupshooter
                      De foto's zien er inderdaad top uit!

                      Ik heb eindelijk een avondje de tijd om met mijn E-M5 te spelen.
                      De volgende twee foto's heb ik zojuist gemaakt.
                      Uiteraard is jullie kritiek welkom.

                      1.


                      2.
                      Het draait uiteindelijk om de foto Richard_Drukker en ik kan hier geen kritiek opgeven
                      Zeer leuke foto's... maar de kat bovenaan vind ik het mooist.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht

                        Zijn er hier mensen die de HLD-6 grip in gebruik hebben?
                        Wat is jullie ervaring?
                        Ik heb er één sinds gisteren
                        Heel erg mooie aanvulling. De grip is eigenlijk in 2 delen.
                        Een eerste deel geeft je body meer diepte. Je vingers hebben meer grip. Scheelt veel. Op dit deel heb je ook een ontspanknop en een draaiwiel.
                        En dan is er het tweede deel hierin kun je een 2de batterij kwijt en voor een betere handeling in portrait stand. Ook hier weer een ontpanknop en een draaiwiel en 2 functieknoppen.

                        Je camera wordt dus wel groter maar niet om te zeggen echt bombastisch. Mijn D300s met de grip maakt het toestel wel ineens heel wat groter. Beetje te eigenlijk.

                        Ik ben ook voorstander dat de OM-D bezitters samen eens trachten uit te zoeken wat de ideale instellingen zijn.

                        Gisteren trouwens nog een verassing met de post. Een VIP chequeboekje van Olympus met kortingsbonnen. Bvb 100 euro op de Oly 45 1.8, 100 euro op de 12 f2, de 75 1.8 en zelfs op de nieuwe macro 60mm en nog andere. Geldig tot 31/12/12
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                          Je laatste bewerking ziet er mooi uit Funcky. Hoe heb je nu die geel-groen zweem eruit gehaald?
                          Puerte heeft in 1 ding wel gelijk, we zouden instellingen die tot verbetering leiden moeten delen met elkaar. Sinds kort zo'n OM en de kleuren vind ik tot nu toe vaak minder mooi als die van de Epm1.
                          Zal van de week eens wat uitproberen met het tweaken van de witbalans en de verschillende profielen (natural, muted, portrait)
                          Wel heerlijk dat ik nu gewoon de IBIS aan laat staan en met een gerust hart de ISO wat hoger zet. Dat was met de Epm1 wel anders...
                          Mn grootste vrees was de EVF, maar die bevalt me uitstekend. Erg fijn dat die IBIS ook op de VF werkt en het ook doet bij vergrotingen! MF met m'n oude nikkors gaat nu uitstekend.
                          Hèt grote verschil wat ik tot nu toe tegenkom tov de fotografie met m'n nikon is de software. Gebruikte altijd CaptureNX en daarna PS en dat ging altijd lekker. De software van Olympus werkt totaal niet lekker en heb dus lightroom geïnstalleerd. Moet er nog wat wegwijs mee worden, maar een hoop werkt hetzelfde als ACR. Vind alleen de RAW bestanden (ORF) veel trager werken in dat programma dan ik gewend was met de nikon programma's en dat komt niet alleen door de resolutie die een klein beetje groter is. Inderdaad ook jammer dat je de kleurprofielen uit de camera niet kunt instellen in Lightroom, zoals dat van andere merken wel kan.
                          Het zou mooi zijn als Olympus met iets uit zou komen zoals Capture NX voor hun Orfjes...
                          Smartpics bedankt,
                          Ik heb eigenlijk niet veel veranderd,
                          De scene van de eerste foto's zijn genomen met de 75 mm licht aan (vrij donkere kamer) en met nog altijd licht van buitenaf aanwezig.
                          De laatste foto heb ik gemaakt met 12 2.0 en aangepaste manuele WB instelling en licht van de kamer uit en gewoon gebruik gemaakt van aanwezig licht.
                          De kleursetting op neutraal gezet. Dus een recht uit de camera foto.
                          Gewoon een standaard instelling dus...

                          Ook de laatste foto met luchtkasteel is in de neutrale stand genomen maar dan WB op zon-stand.

                          Je hebt gelijk wat de software van Olympus betreft.. ik vind deze ook niet lekker werken.
                          De IBIS werk inderdaad voortreffelijk en de camera presteert zeer goed tot 1600 iso.
                          Het is idd een beetje uitzoeken wat de instellingen betreft en deze delen.. maar dan liefst met OMD gebruikers.
                          De EVF werkt zoals je zegt uitstekend en is neutraal van kleur en is zalig voor manueel focussen.
                          AWB laat soms wel eens te wensen over.. (kunstlicht).. maar dat hadden mijn Canon's ook.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Hier nog 4 fotootjes met de 75 1.8







                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Wat een droomlens Funcky. Zie zoveel mooie resultaten van die lens dat is echt een toppertje. Bij die foto van die blondine met dat kruisje om haar nek zie je wel gelijk dat een ND-filtertje wel handig is om mee te nemen.
                              Heb dat ook al gemerkt met de 45mm/1.8. Hopelijk veranderen ze dat ooit bij hun cameramodellen door of 1/8000ste of 100 iso mogelijk te maken.
                              Jullie hebben het steeds over neutrale kleurstand. Bedoelen jullie de "natural" stand neem ik aan? Heb deze ook erin zitten tot nu toe en dan de noisereductie op laag en verscherping op -1.
                              Mijn Foto's

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                dat zijn inderdaad beelden zoals je mag verwachten dat ze uit een toestel komen.
                                zou als ik jou was de anderen eens trachten van duidelijk te maken hoe je dit bereikt hebt
                                de ZW opname is niet echt overtuigend, maar ik veronderstel dat je daar bijkomende SW-filter (in-camera) op gebruikt hebt.
                                LOL, dit zijn idd goede Jpegs, met standaardinstellingen en zoals Closeupshooter zelf zei.. zonder nabewerking.
                                Waarschijnlijk hebben alle anderen hier die je van in het begin al bekritiseerd hebt een defecte camera
                                Wat ben je toch een zielig persoon Puerte.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X