Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Hoi,

    Marcfoto, dank u voor het snelle antwoord.
    Maar nu heb ik wederom een ander vraagje...
    Kun je een polarisatiefilter op de MFT lenzen zetten?
    Beïnvloed dat z'n AF vermogen niet of niet te veel?

    Ik ben bijna om... maar twijfel alom...
    Áls ik omschakel, mag ik gerust een héél klein pietsie beetje aan kwaliteit inleveren.
    Ook je gemakkelijke handelbaarheid, zoals b.v. snelle menuveranderingen mogen minder.
    Dan maar meer moeite doen voor een juiste foto.
    Je krijgt er dan ook weer veel voor terug.
    Een groot "verlies" aan grootte en gewicht, daar wil ik het voor doen.
    En bijna geluidloos fotograferen.

    Maar ik gebruik graag een polarisatiefilter, vandaar m'n vraagje.

    Groet.
    Adrie

    PS Áls ik over ga stappen, dan natuurlijk voor de OM-D voorzien van een Panasonic 12-35 f2.8, Olympus 40-150, Panasonic 100-300 en de Olypus 45 mm F1.8.
    Ik denk dat dít wel verantwoorde keuzes zijn... Kost wat, maar dan heb je ook wat...
    Last edited by adrie; 16 juni 2012, 10:22.

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Adrie, heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat pola filters geen invloed zullen hebben...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Review op Cameralabs... vergeleken met Nex-7...

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Ik meen dat dit een handige link is voor de bezitters van dit toestel.
          Mocht ik zwichten voor Micro 4:3 dan zouden mijn lenskeuzes kunnen zijn : 12mm f/2 - 45 mm f/1.8 als breedhoek en portrait primes. Als all-in-one lens denk ik dat de 12-50 wel een okay keuze is vanwege weerbestendig, goede focal range maar zal iets minder presteren dan primes. Tele in betaalbare vorm zou de 40-150 kunnen zijn...
          Last edited by EoSuSeR; 21 juni 2012, 12:42.

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            De 12-50 zou wel de zwakke schakel zijn.... De nieuwe 12-35/2.8 zou zeer goed zijn maar het prijskaartje ook (+1000 eur)...

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Review op Cameralabs... vergeleken met Nex-7...
              http://www.cameralabs.com/reviews/Ol...M5/index.shtml
              Oorspronkelijk geplaatst door EoSuSeR Bekijk bericht
              Ik meen dat dit een handige link is voor de bezitters van dit toestel.
              Mocht ik zwichten voor Micro 4:3 dan zouden mijn lenskeuzes kunnen zijn : 12mm f/2 - 45 mm f/1.8 als breedhoek en portrait primes. Als all-in-one lens denk ik dat de 12-50 wel een okay keuze is vanwege weerbestendig, goede focal range maar zal iets minder presteren dan primes. Tele in betaalbare vorm zou de 40-150 kunnen zijn...
              Dank voor deze links, mooi leesvoer.
              Ik hem 'm nu thuis staan (12-50 kit), ergens in een klein hoekje .
              Hij is echt klein...
              Ik heb 'm tesamen met de 45 mm f1.8, 40-150 en Panasonic 100-300.
              De Panasonic 12-35 is nog niet leverbaar, maar komt ook...
              Nog maar één avondje aan het spelen en testen, mooi tijdverdrijf.
              Mijn keuze bevalt me tot nu toe heel prima.

              Adrie

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,

                Kun je een polarisatiefilter op de MFT lenzen zetten?
                Beïnvloed dat z'n AF vermogen niet of niet te veel?

                Maar ik gebruik graag een polarisatiefilter, vandaar m'n vraagje.

                Groet.
                Adrie
                Geen enkel probleem bij mij.

                Grtz
                Jean,
                35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Dat gaat de Oly binnen een paar maandjes ruimshoots inhalen

                  Die paar maandjes zijn ondertussen al verstreken
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Beste Forumleden,

                    Na een lange onderzoek ben ook ik uiteindelijk de gelukkige eigenaar van een E-M5 geworden.
                    Ik heb even getwijfeld om een Fuji Xpro 1 aan te schaffen, maar tijdens mijn vakantie in New York heb ik de winkel B&H bezocht en met de Xpro mogen spelen.
                    Het viel mij al snel op dat de focus erg traag is.
                    De verkoper adviseerde mij de E-M5 en nu ik deze camera heb kan ik niks anders zeggen dan, geweldige!
                    De camera voldoet aan al mijn eissen.
                    Wel heb ik een opmerking en dat is die groene / blauwe waas.
                    Maar goed, we halen de raw door Lightroom en weg is die waas.

                    Zie hier onder drie foto's die ik met mijn nieuwe aanwinst gemaakt heb.
                    De foto's heb ik met Lightroom nabewerkt.

                    1.


                    2.


                    3.
                    Last edited by Richard_Drukker; 7 augustus 2012, 19:37.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      @ Richard
                      En wat met de veel geprezen Jpegs ? ook waas ?
                      Vind de bovenste foto veel te koel
                      Kat in BW goed
                      Onderste .. ik zie nog altijd waas .. maar kweet natuurlijk de lichtomstandigheden niet op dat moment
                      Wil wel eens een Jpeg zien van jou
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        @ Richard
                        En wat met de veel geprezen Jpegs ? ook waas ?
                        Vind de bovenste foto veel te koel
                        Kat in BW goed
                        Onderste .. ik zie nog altijd waas .. maar kweet natuurlijk de lichtomstandigheden niet op dat moment
                        Wil wel eens een Jpeg zien van jou
                        Bedankt voor je reactie.

                        Ik fotografeer voornamelijk in Raw, maar zal deze week wat in Jpeg schieten.

                        De eerste foto is aan het eind van de ochtend gemaakt, onder vele bomen met bewolking.
                        De foto is in lightroom met een filter nabewerkt.

                        Dat foto twee goed is, waar baseer je dat op?

                        En de laatste foto..waas?
                        Uhmmm, ik zie geen waas meer.

                        Zijn er nog andere forumleden die hun mening willen geven?

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Richard_Drukker Bekijk bericht
                          Bedankt voor je reactie.

                          Ik fotografeer voornamelijk in Raw, maar zal deze week wat in Jpeg schieten.

                          De eerste foto is aan het eind van de ochtend gemaakt, onder vele bomen met bewolking.
                          De foto is in lightroom met een filter nabewerkt.

                          Dat foto twee goed is, waar baseer je dat op?

                          En de laatste foto..waas?
                          Uhmmm, ik zie geen waas meer.

                          Zijn er nog andere forumleden die hun mening willen geven?
                          Ik zou eerder zeggen een kleurtoets die overheerst op de laatste foto, maar heeft van niet veel belang. Middenste foto BW kan je weinig mee misdoen maar vind compositie en bokeh zeer goed.
                          De foto die zoals jij die wil bepaal je zelf. Een ander kan daar wel een gedacht over zeggen maar daar blijft het bij. Iedereen heeft een andere stijl, gedachten en behoeften.
                          Ik ben geinteresseerd in deze camera en ook in je ervaringen
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Hoi,

                            ook ik bezit deze fantastische camera sedert verschillende weken (waaronder m'n vakantie naar Slovenië en Kroatië).
                            Het rondwandel gemak is fenominaal. je merkt niet meer dat je iets aan je nek hebt hangen.
                            Tenminste... als je van een 5D MKII met verschillende lenzen afkomt...
                            Mijn lenskeuze is Olympus 12-50, 45 mm f1.8 en 40-150 + Panasonic 12-35 f2.8 en 100-300.
                            Een onscherpe achtergrond creëer je gemakkelijk met een telelens.
                            Enkele voorbeelden... vanuit mijnen eigen tuin...





                            Beiden natuurlijk met de OM-D en m'n Panasonic 100-300 lens geschoten.
                            Ja, ik ben tevreden.

                            Groet.
                            Adrie

                            Ooh, excuus Richard, ik denk weer teveel aan mezelf...
                            Ik vond je foto's mooie voorbeelden, waarbij mij persoonlijk foto 2 én 3 zeer goed bevallen.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              @ Funcky

                              Inderdaad, over het algemeen is het een kwestie van smaak.
                              Ik zal vanavond zodra ik thuis ben een jpeg posten, die ik vanochtend gefotografeerd heb.
                              Ook ik ben erg enthousiast, maar wat ik schreef, die waas is dan het enige puntje van kritiek.
                              Moet wel zeggen dat ik nog te weinig met deze camera gefotografeerd heb.
                              Wat Adrie ook al schreef, het is fijn om met zo'n compact en handzaam camera te fotograferen.
                              Voor straat fotografie is de camera in mijn ogen te groot en te zwaar.
                              Naast mijn E-M5 fotografeer ik met een Nikon D700 (Voor o.a concerten evenementen).

                              @Adrie

                              Fotografeer je in Raw of jpeg en klopt het dat ook jij last had van die waas?
                              Ik dacht zoiets te hebben gelezen.

                              Foto 2 vind ik het mooist.
                              Klopt het dat je voor het maken van deze foto, je difragma erg dicht geknepen heb?

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                                Hoi,

                                ook ik bezit deze fantastische camera sedert verschillende weken (waaronder m'n vakantie naar Slovenië en Kroatië).
                                Het rondwandel gemak is fenominaal. je merkt niet meer dat je iets aan je nek hebt hangen.
                                Tenminste... als je van een 5D MKII met verschillende lenzen afkomt...
                                Mijn lenskeuze is Olympus 12-50, 45 mm f1.8 en 40-150 + Panasonic 12-35 f2.8 en 100-300.
                                Een onscherpe achtergrond creëer je gemakkelijk met een telelens.
                                Enkele voorbeelden... vanuit mijnen eigen tuin...





                                Beiden natuurlijk met de OM-D en m'n Panasonic 100-300 lens geschoten.
                                Ja, ik ben tevreden.

                                Groet.
                                Adrie

                                Ooh, excuus Richard, ik denk weer teveel aan mezelf...
                                Ik vond je foto's mooie voorbeelden, waarbij mij persoonlijk foto 2 én 3 zeer goed bevallen.
                                Mooi resultaat Adrie, contrastrijk en kleurvol.. hou ik wel van.. sorry Richard je 2e foto is ook goed hoor en je eerste is zeker nie slecht.

                                Ik heb nu ook een 5DMKII en ben het nu wel beu om alles altijd mee te zeulen.
                                Dus mijn gedachten staan op deze OM-D (die ik in het begin lelijk vond) of een Nex 7.
                                Voor de Nex 7 zou mijn lenzenkeuze (beperkte) de ZEISS 24 1.8 en de 50 1.8 zijn.

                                Maar het (native)lenzenaanbod voor de OM-D is veel uitgebreider.
                                Ik zou de 12mm 2.0 nemen, met daarbij de 75 1.8 die naar het schijnt fantastisch is. (de foto's die ik al gezien heb zijn veelbelovend)
                                De toekomstige Macro 60 2.8 van OLY trekt ook mijn aandacht.
                                De OMD EM5 zou ik wel eventueel aanschaffen met de 12-50 omdat die lens mij interessant lijkt voor video.

                                Zoals Richard al vroeg... zijn jou foto's Jpeg of Omgezette Raw ?
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X