Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 60 mm 2.8 micro voorbeeldfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 60 mm 2.8 micro voorbeeldfoto's

Aangezien er een redelijk aantal mensen mij al gevraagd hebben naar voorbeeldjes van de nikon 60 mm micro heb ik er snel enkele online gezet.
    Het zijn een aantal foto's die ik zelf gemaakt heb en nadien bewerkt.
    Het geeft maar een indruk wat mogelijk is met de lens, de echte kracht van de lens heb ik nog niet gezien aangezien de meeste foto's in vrij slechte lichtomstandigheden gemaakt zijn. De fotokes zijn enkel maar om een idee te geven:

wow van nummertje VIER was ik wel onder de indruk, ziet me er een leuke lens uit
    BD0235BE

http://www.pbase.com/macchap

We do what we can with what we have and where we are

Comment

Ja,dat is grote klasse!!Mooie foto's!!
      Danny's Photosite

Comment

Inderdaad knappe beelden !!!

Zoals al gesteld in het topic dat ik opstartte i.v.m. makrolenzen http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=41750 :
        De Nikkor 60 mm micro is één van de scherpste lenzen die er op de markt zijn. Messcherp, heldere en performante kleuren en zeer goede scherpstelmogelijkheden binnen de zone 0 tot 1 meter. Prijs valt zeer goed mee...
        Nadelen zijn de korte werkafstand (lens tot onderwerp) en het moeilijke scherpstellen binnen de zone 1 meter tot oneindig.

TrustNoOne, bedankt voor het plaatsen van de beelden.
        Vriendelijke groet, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Bedankt voor het bericht, ik twijfelde aan deze lens qua achtergrondonscherpte, maar dat ziet er goed uit

The Kid.

Comment

Vraagje aan TrustNoOne:welk is de minimumafstand dat je kan focussen?
            Ben net aan het kijken geweest en kom op ongeveer 22cm uit om aan 1:1 te komen.
            Danny's Photosite

Comment

ziet er goed uit, TrustNoOne!
              Ik heb hier nog een MF 55mm liggen, maar ik heb er tot nu toe nog niet goed mee overweg gekund.

Comment

Roadrunner, ik heb het nog niet exact gemeten maar ik denk dat het wel rond de 20 centimeter zal liggen.

Persoonlijk vind ik de werkafstand goed te doen omdat dit veel als kritiek wordt gegeven, met 1.5 cropfactor zit je toch aan 90 mm.
                Je werkt ook op heel kleine zaken die je probeert te fotograferen, dus stabiliteit is de boodschap. Als je dan voor een 105 of 200 mm kiest heb je wel die iets grotere afstand maar je hebt wel een betere sluitertijd nodig.
                Het scherpstellen op meer dan 1 m tot oneindig dat dit manueel moeilijk zou zijn, geen idee, voor mij lijkt dit niet moeilijker of makkelijker dan mijn andere lenzen

Comment

Originally posted by TrustNoOne
                  Roadrunner, ik heb het nog niet exact gemeten maar ik denk dat het wel rond de 20 centimeter zal liggen.

Persoonlijk vind ik de werkafstand goed te doen omdat dit veel als kritiek wordt gegeven, met 1.5 cropfactor zit je toch aan 90 mm.
                  Je werkt ook op heel kleine zaken die je probeert te fotograferen, dus stabiliteit is de boodschap. Als je dan voor een 105 of 200 mm kiest heb je wel die iets grotere afstand maar je hebt wel een betere sluitertijd nodig.
                  Het scherpstellen op meer dan 1 m tot oneindig dat dit manueel moeilijk zou zijn, geen idee, voor mij lijkt dit niet moeilijker of makkelijker dan mijn andere lenzen
                  Dankjewel voor de uitleg.Dat manueel scherpstellen is nooit echt makkelijk maar aan de andere kant is het net een deel van het plezier!En zoals je zegt kan je steeds wat incroppen.Weeral wat bijgeleerd
                  Danny's Photosite

Comment

Verleden jaar heb ik uitsluitend met de AF60/2.8D micro gewerkt. Al de foto's die op de web bij mijn broer staan zijn daarmee genomen.
                    Je kunt ze zien op:
                    http://users.skynet.be/verzamelen/

Ik bezit ook de AF200/4D micro van Nikon, en alle gegevens hoe ver je precies van je object staat kun je terugvinden op mijn website onder het menu uitrusting.
                    http://users.skynet.be/fotoopa

Merk op als ik afstanden opgeef dat het de echte vrije afstand is tussen de voorkant van de lens en je object. De meesten geven dit tov het projectievlak in de camera, maar daarmee weet je nog niet of de beestjes gaan blijven zitten.
                    Je zult zien dat de werkafstand van de 60mm vrij klein is, de kwaliteit echter super.
                    De 200mm heeft alle goede eigenschappen samen, behalve de prijs.

Groetjes
                    Frans

Comment

Working...
                    X