Hallo,
Het liefst ga ik op stap met mijn mediumformat en mijn digitale reflex, maar de situatie leent er zich niet altijd toe om met dergelijke toestellen te fotograferen. Daarom ben ik op zoek naar een "klein" alternatief. Een compacte camera, al dan niet met verwisselbare lenzen, die mij in staat stelt om ook zonder het zware materiaal dé landschapsfoto's en portretten te maken die ik voor ogen heb. Een camera zonder al te veel leuke filters, ditjes en datjes, een camera die mij maximaal toelaat om manueel in te stellen. Omdat ik van plan ben om nog steeds voornamelijk met het zware materiaal te werken wil ik er geen al te groot budget aan besteden, om en bij de 700 euro moet voldoende zijn.
De sony nex serie spreekt me niet aan, de nikon v1, j1 lijken me niet te overtuigen, de olympus serie misschien, of de panasonic lumix GFen zoveel? Ik heb er geen idee van, ondanks de vele reviews van gelijk welke compact tot systeemcamera, ik raak er maar niet uit. Elk voorstel is, mits vergezeld van een objectieve en duidelijke argumentering, dus meer dan welkom![Good](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/good.gif)
alvast bedankt,
Het liefst ga ik op stap met mijn mediumformat en mijn digitale reflex, maar de situatie leent er zich niet altijd toe om met dergelijke toestellen te fotograferen. Daarom ben ik op zoek naar een "klein" alternatief. Een compacte camera, al dan niet met verwisselbare lenzen, die mij in staat stelt om ook zonder het zware materiaal dé landschapsfoto's en portretten te maken die ik voor ogen heb. Een camera zonder al te veel leuke filters, ditjes en datjes, een camera die mij maximaal toelaat om manueel in te stellen. Omdat ik van plan ben om nog steeds voornamelijk met het zware materiaal te werken wil ik er geen al te groot budget aan besteden, om en bij de 700 euro moet voldoende zijn.
De sony nex serie spreekt me niet aan, de nikon v1, j1 lijken me niet te overtuigen, de olympus serie misschien, of de panasonic lumix GFen zoveel? Ik heb er geen idee van, ondanks de vele reviews van gelijk welke compact tot systeemcamera, ik raak er maar niet uit. Elk voorstel is, mits vergezeld van een objectieve en duidelijke argumentering, dus meer dan welkom
![Good](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/good.gif)
alvast bedankt,
Comment