Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• X-drive Pro

Ben nieuw in dit forum.
    Ga 17/4 een Panasonic FZ 10 halen bij top-foto.de met verschillende bijbehorigheden.
    Twijfel om dan ook een X drive Pro aan te kopen gezien in dit forum al enkele malen werd vermeld dat alle beelden niet werden overgeladen.
    Bestaat er een toestel zoals X-drive Pro met scherm waarop men beeld per beeld kan bekijken en alzo de zekerheid heeft dat alle beelden werden overgeladen? Of is dit een utopie? Of bestaat er een ander manier? Sorry, voor de mogelijk simpele vragen,doc zie eerste regel.

Welkom Troullala,

Dit soort apparaten bestaan zeker, maar houd wel rekening met een veelvoud van de prijs van een X-Drive (pro) De X-drive zal je zo rond de 200 euro kunnen kopen (met 30 of 40 GB disk), met scherm zit je snel op 500 tot 600 euro, dus dan overstijgt het de waarde van je camera...en of dat zo verstandig is betwijfel ik...

Ik zou voor een X-drive variant gaan, is denk ik kwa prijs/kwaliteitsverhouding het best. Ook met zo'n duur apparaat kan het fout gaan...(je kan de fout dan wel zien, maar kan je er dan altijd wat aan doen???).

www.lowspark.nl

Comment

De V-MP3H is zo'n toestelletje waar je de foto's op het schermpje kan zien (kwaliteit van het schermpje is niet zo goed als de kwaliteit van je LCD-scherm van de camera). Maar goed je ziet tenminste welke foto's er zijn.
      Ik heb dit reeds lang in gebruik. Maar voor de tweede keer is er een pinnetje krom van het CF-poortje.......ga dit niet meer laten herstellen hangt te veel mijn voeten uit.
      Dus ook aan 't uitkijken voor een ander. De Nikon Coolwalker, gaat ook de Nef's kunnen tonen.......(ligt nog niet in de winkels.)

Comment

Sonyke, kan je dat pinnetje niet zelf rechtbuigen? Ik had dit probleem ook met mijn X-drive en ben met een pincet en een klein mesje bezig geweest en heb het pinnetje niet helemaal rechtgekregen, maar wel weer zo dat het mijn cf-kaartjes accepteert en keurig overzet... Bij was het het pinnetje linksboven overigens...

Oh ja...op eigen risico natuurlijk...
        www.lowspark.nl

Comment

Helemaal recht ga ik dat toch niet meer krijgen denk ik. Bij mij is het midden erin. Hoe dat het mogelijk is snap ik niet. Ja ik ga dat deze keer zeker zelf proberen. Heb er nog geen zin voor gehad.
          Ik ga het uit elkaar halen om er goed aan te kunnen, en dan zien we wel. Ik koop me wel een andere, zo blijf ik niet aan modderen.
          Ik gebruik dat ook als back-up, naast CD's en de foto's op mijn PC.

Comment

Hallo Sonyke,

Je kan dat morgen altijd eens aan Roadrunner geven hé .
            Heb hetzelfde voorgehda met m'n X-Drive en met een picet weer terug in orde gekregen.
            So far, so good - en nu maar de vingers kruisen ...

Jaja

Originally posted by Sonyke

Helemaal recht ga ik dat toch niet meer krijgen denk ik. Bij mij is het midden erin. Hoe dat het mogelijk is snap ik niet. Ja ik ga dat deze keer zeker zelf proberen. Heb er nog geen zin voor gehad.
            Ik ga het uit elkaar halen om er goed aan te kunnen, en dan zien we wel. Ik koop me wel een andere, zo blijf ik niet aan modderen.

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Dat is een idee Fijne technieker die RR . Hij is daarstraks een SB800 gaan halen...wacht maar efkes, god weet wat daar weer mee gaat gebeuren Hij heeft me juist nog gemaild, heb hem gezegd dat het beter zou zijn, dat hij zijn materiaal voor zijn workshopke van morgen klaar zet, i.p.v. zitten te spelen.
              Het lijkt wel of er hier in het zuid-oosten van de streek een onweer bezig is.

Originally posted by jaja
              Hallo Sonyke,

Je kan dat morgen altijd eens aan Roadrunner geven hé .
              Heb hetzelfde voorgehda met m'n X-Drive en met een picet weer terug in orde gekregen.
              So far, so good - en nu maar de vingers kruisen ...

Jaja

Originally posted by Sonyke

Comment

Neen onozel kiekens,het bliksemt NIET.Ik ben gewoon mijn nieuw flitske aan het uittesten En als ge daar niet tegen kunt,zet ge maar ne zonnebril op
                Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
                  Neen onozel kiekens,het bliksemt NIET.Ik ben gewoon mijn nieuw flitske aan het uittesten En als ge daar niet tegen kunt,zet ge maar ne zonnebril op
                  Hebt ge er GP'kes in zitten ? Zo ja dan gaat dat dus nog een hele tijd duren

Comment

De GP's zijn aan het laden.Heb ze er daarnet eens een uurke uit de lader gehad om wat te testen.18 uur moeten die batterijen laden!!Morgenvroeg is dat dus in orde en kan ik iedereen de oren van hunne kop flitsen!!
                    Danny's Photosite

Comment

Dan had ge beter de Smart Lader kunnen pakken, die hebben meer een uurtje nodig om die batterijen op te laden
                      Ah nee, beter niet, anders hebben de geburen de hele avond last van die verlichting....
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Die GP's hebben ook maar een uurtje nodig en ze zitten vol....Hij heeft er misschien tampons inzitten

Comment

Oplaadtijd is afhankelijk van de lader en minder van de batterijen.....
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hallo en welkom op het forum, ik ben nu reeds verschillende jaren met digitale fotografie bezig en ik heb die dingen nooit vertrouwd. Ik heb ze dus ook nooit gekocht, ik werk normaal voor 100 % op CF kaartjes en met 4 X 512 mb kom ik toe voorwat ik doe aan fotografie. Ik zou er dus zeker geen proriteit van maken om een X drive te kopen. Ik begrijp dat er soms nood kan zijn aan dit soort van opslagmedium maar dan zou ik nog veel liever mijn laptop gebruiken dan een X drive.

Dit is mijn mening,

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Het pinnetje is recht en de V-MP3H werkt terug. Véél te voorzichtig mee zijn,ik vertrouw dat ding toch niet zo erg meer.
                              De Nikon Coolwalker is binnen 14-dagen beschikbaar, maar kost normaal 549 Euro. Voordeel is hier dat je ook de Nef files kan zien.
                              Wordt weer onderhandelen dus voor de prijs.....

Pre-PMA 2004: Nikon enter the mobile storage market with the new CoolWalker product line, starting with the MSV-01. The CoolWalker MSV-01 has a 2.5" TFT LCD monitor, rubberized body finish, a Compact Flash Type I/II slot (other media supported via CF adapters), 30 GB hard disk, Hi-Speed USB 2.0 interface, Audio/Video output plus supplied IR remote control, is powered by a Lithium Polymer battery and has PictBridge direct printing support. The CoolWalker MSV-01 measures 130 x 81 x 35 mm (5.1 x 3.2 x 1.4 in) and weighs just 350 g (12.3 oz). The CoolWalker supports JPEG, TIFF and NEF (Nikon RAW from digital cameras) as well as the playback of audio and video clips (Motion JPEG).

http://www.dpreview.com/news/0401/04012802nikoncoolwalker.asp

Comment

Working...
                              X