Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste camera!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De eerste camera!

Jah sorry hoor lol,

Dit is het internet, En worden er meer en vaker shortcuts gebruikt,

Dacht niet dat jullie voor zo een dom ding zo een probleem van zouden maken lal...

Naja trg OnTopic zo ik zegge?

Dus wat zo de beste optie zijn?
    Een nieuwe Compact camera,
    of deze voor 120 dollar?

Comment

Ik ben misschien van de oude stempel en een taalpurist, maar ondanks mijn 50 jaar denk ik modern of mee te zijn.

Maar mailen, sms'sen, forummen (ha, weer een nieuw woord) doe ik nog steeds in normale schrijftaal, en ik lees na op fauten

Kwestie van beleefdheid, vast en zeker, maar ook om begrepen te worden zonder kans op verwarring.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr.luigi Bekijk bericht
        Het ligt zeker aan et cameratje hoor,

De camera heeft niet zoveel opties waardoor je et kan verbeteren :P
        En helemaal uitgezoomt zelfs doe je hem op de tafel ofso zodat hij stil blijft staan zijn de fotos erg slecht,

Naja, ik denk dat et beste gwn maar een nieuwe compact zal zijn?
        Misschien iets meer informatie geven dan, als je toch zo zeker bent dat het aan de camera ligt.
        - Welke camera gebruik je (iets meer info dan oude Samsung compact) ?
        - Wat is juist je probleem met de foto's ?
        - Post eens een voorbeeldfoto.

Het is ook niet omdat een camera stil staat op een tafel, dat dit ook goede beelden geeft...
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
          Misschien iets meer informatie geven dan, als je toch zo zeker bent dat het aan de camera ligt.
          - Welke camera gebruik je (iets meer info dan oude Samsung compact) ?
          - Wat is juist je probleem met de foto's ?
          - Post eens een voorbeeldfoto.

Het is ook niet omdat een camera stil staat op een tafel, dat dit ook goede beelden geeft...
          Samsung S630,

Zoals ik al zei slechte kwaliteit,
          Zeker bij kleinere objecte bijna geen details.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr.luigi Bekijk bericht
            Samsung S630,

Zoals ik al zei slechte kwaliteit,
            Zeker bij kleinere objecte bijna geen details.
            Qua specificaties en leeftijd identiek aan mijn Canon Ixus 60. Deze doet het echter nog zeer behoorlijk en wordt nog niet vervangen. Dus ik ben wel eens curieus naar de slechte foto's. Ook een zoektocht op Flickr toont dat er met die compact nog degelijke foto's genomen kunnen worden.

In elk geval, wegens mijn positieve ervaring raad ik aan alle leken die een camera zoeken een goedkope Ixus aan, die vind je onder het budget van 150€.

Mag het duurder, groter, zwaarder, moeilijker: een Nikon D50 (reflex) met kitlens moet voor 200€ op de tweedehandsmarkt te vinden zijn. Maar dit zou ik jou niet aanraden: op 'auto' neemt een nieuwe ixus veel mooiere foto's.

Comment

Working...
            X