Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke camera kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Voor landschappen heb je helemaal geen zoom nodig.
    waarom niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      waarom niet ?
      Inderdaad, vreemde uitspraak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Voor landschappen heb je helemaal geen zoom nodig.
        Inderdaad, maar het kan wel handig zijn om er 1 te hebben die dat wel kan om zo bvb ook die vogel in die verafgelegen grote boom te kunnen shooten. En anders ben je voor landschappen het best af met een wide-angle lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixbillye Bekijk bericht
          Inderdaad, maar het kan wel handig zijn om er 1 te hebben die dat wel kan om zo bvb ook die vogel in die verafgelegen grote boom te kunnen shooten. En anders ben je voor landschappen het best af met een wide-angle lens
          Weet je wel wat dat betekent: zoomlens?

Comment

Iedereen alvast bedankt voor de adviezen!
            Ik ga vrijdag en zaterdag 'fototoestel shoppen'.
            Sony blijft er toch een beetje bovenuit schieten, maar zoals ik hier al zoveel gelezen heb: eerst maar even vastnemen en voelen welk toestel het beste in de hand ligt...

wat het zoomen betreft: op reis gaat iemand in een rolstoel mee. En om toch de 'wildernis' een beetje dichterbij te halen, willen we dus graag de dingen op de ruwere wandelingen (zoals bv. de waterval) vastleggen zodat we bij de verhalen ook beeld kunnen geven.

Bovendien wil ik dan ook wel graag net die ene eland die zoveel verder staat vereeuwigen!

groetjes!

Comment

Toch eventjes vertellen dat ik me vrijdag uiteindelijk de Sony HX 100V aangekocht heb.
              Ik heb trouwens ook een heel degelijke uitleg gekregen van de verkopen. Mocht er iemand graag het adresje hebben (in Antwerpen). Zeer deskundige uitleg, met oog voor wat ik dan precies zocht en de verkopen heeft echt alle fototoestellen zeer uitgebreid besproken in functie van wat mijn vragen waren (met de + en - kanten).
              Maar, ook hier kwamen we dus weer op de Sony HX 100 (V), de Canon SX 40 en Nikon 500 coolpix.
              Alle drie getest en gewogen en dan toch de Sony, echt enkel en alleen omdat die zo makkelijk in mijn hand lag. Voor de Canon had ik blijkbaar te grote vingers. Nikon was maar zus en zo...

En ik moet zeggen: ik ben er gewoon ongelooflijk tevreden mee. Enig nadeel (op dit moment)is dat er geen manuele handleiding bij zit, en dat de handleiding op de PC lezen niet zo evident is voor mensen die er nog niets van af kennen. .. 'k Heb me er dan maar eventjes aangezet en elk blaadje afgeprint... (volle klasseur!)

Ik mag nu ook wel zeggen dat na een weekendje bestuderen ik toch al enkele kneepjes in de vingers krijg...

Het is ook boeiender dan ik dacht, en de (meeste) automatische programma's gebruik ik nu al niet meer. Tot mijn grote verbazing trouwens...

tot hiertoe super aankoop dus! (en ik ben dol op die panorama functie....)

Groetjes,

Sandra

Comment

Proficiat met uw aankoop!
                Ik ben er na enkele maanden ook nog altijd zeer tevreden over.
                En inderdaad: jammer dat er geen handleiding bij zit. Op de cd-rom is inderdaad niet zo handig. Ik kijk het meest op de ingebouwde handleiding van het toestel.
                Canon

Comment

Working...
                X