Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 1100D

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Die 1100D vind ik een verouderd toestel. Je kan best wat meer sparen en bv een 550D kopen.

    Aangezien je al 16 bent, kan je toch vakantiewerk doen van de zomer ? Jobstudenten houden veel over van hun loon (netto = brutto), dus dat moet geen probleem zijn.

    Zeker in de fotografie geldt dat goedkoop vaak een slechte koop is. Jammer genoeg.
    Beste

    Ik doe op dit moment al weekend en ben dit geld dan ook aan het sparen voor mij een canon EOS 550D te kopen omdat mij word verteld dat ik beter met deze begin.
    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 1100D

      Het voordeel van "een pakketje" is dat je meteen "gesteld bent", zoals men dat zo mooi in het Vlaams zegt. Het nadeel is dat je geen keuze hebt, en niet altijd voordeliger af bent.
      Bij een dergelijke instapcamera horen de EF-s 18-55 maar dan wel de IS; en ook voor de tele zou ik de EF-s 55-250 IS prefereren boven de aangeboden 75-300.
      Je hebt uiteraard een cameratas nodig (al ken ik niet het model dat men aanbiedt) en meteen of op termijn ook een statief. Nou, voor statief kun je toch ook voor beter opteren dan het aanbod.
      Just my two cents.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 1100D

        Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk bericht
        Foute subforum, mss kan iemand dit even verplaatsen...

        Ik heb mezelf ook recent een 1100D aangeschaft, en ik moet zeggen dat het toestel zichzelf goed uitwijst op de meeste vlakken. Ik ben, als beginner zijnde, best tevreden over dit toestel, het lag mij persoonlijk beter in de hand dan de 3100 van Nikon. Misschien is dat wel iets om even te testen in de winkel?

        Is dat pakketje een 2dehands of nieuw pakket? En zelf samengesteld of is er momenteel een actie voor dat specifieke pakket?

        Misschien een idee om de body los te kopen (al dan niet in combinatie met kitlens), dan kan je zelf nog alle kanten op. Tenzij je dit pakket om specifieke redenen zelf al had samengesteld natuurlijk...
        Ik weet dat ik het op de foute plaats had gezet. Omdat ik het niet kon wissen heb ik het gewoon hernieuw gedaan onder het goede subforum. Op het andere hebben ze mij kunnen overtuigen om een Canon EOS 550D te kopen.
        Last edited by thesander; 30 januari 2012, 10:00.
        Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 1100D

          begin met één lens en koop later eventueel lenzen bij naargelang je er behoefte aan hebt en euro's terbeschikking krijgt. Je zal na een tijdje zelf ervaren aan welke lenzen je behoefte hebt.
          Voor extra zaken kan je later ook kijken in wat hier tweedehands wordt aangeboden wat weer een extra voordeeltje kan opleveren dat je dan weer in andere zaken kan investeren.
          Mogelijk zijn er in je omgeving nog canon bezitters die je wel eens een lens willen laten proberen als je wat verder bent. Neem zeker, al dan niet in de bib, eens een paar basiswerken over fotografie onder de loep zodat je weet wat sluitertijd, diafragma en iso betekenen en hoe ze zich tot elkaar verhouden en ga veel foto's kijken, ook daar leer je heel veel van.
          Succes nog met je hobby
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 1100D

            Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
            Beste

            Ik doe op dit moment al weekend en ben dit geld dan ook aan het sparen voor mij een canon EOS 550D te kopen omdat mij word verteld dat ik beter met deze begin.
            De eos 550D + ef-s 18-55 + Geheugenkaartje + opbergtasje en je bent vertrokken.
            Ik zou nu persoonlijk geen goedkoop statief of objectief nemen maar wel een degelijke geheugenkaartje dat snel genoeg is om te filmen aangezien je dat ook met eos 550D kan en de kwaliteit daarvan ook nog eens degelijk is. Van die goedkopere objectieven geraak je ook moeilijk af.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 1100D

              Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
              Ik weet dat ik het op de foute plaats had gezet. Omdat ik het niet kon wissen heb ik het gewoon hernieuw gedaan onder het goede subforum. Op het andere hebben ze mij kunnen overtuigen om een Canon EOS 550D te kopen.
              [Mod-LesC]Crossposting is niet toegestaan bij BelgiumDigital. In het geval van een vergissing dien je gewoon de Mods te verwittigen, die dan de topic voor jou zullen verplaatsen. Dus niets "gewoon hernieuw gedaan".
              Ik heb nu de twee topics samengevoegd.[/Mod]

              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 1100D

                Kijk hier ook eens voor de 550D heb die deze maand ook aangekocht als 1ste dslr. En tot nu toe al heel tevreden van.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 1100D

                  Indien je dit interessant vind: ik verkoop men canon 40D met de 17-85mm IS USM lens en geheugenkaart. Deze lens is eveneens een gewone kitlens met een degelijk bereik. Handig voor zoals enkele al aanraden 1 lens te kopen en dan te zien wat je het meeste gebruikt/wil fotograferen om daarop de lenskeuze voor een 2de lens te baseren..

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 1100D

                    Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                    Indien je dit interessant vind: ik verkoop men canon 40D met de 17-85mm IS USM lens en geheugenkaart. Deze lens is eveneens een gewone kitlens met een degelijk bereik. Handig voor zoals enkele al aanraden 1 lens te kopen en dan te zien wat je het meeste gebruikt/wil fotograferen om daarop de lenskeuze voor een 2de lens te baseren..
                    Beste

                    Ik ben zeker geïnteresseerd. Wat vraagt u voor deze camera en waar woont u.

                    Alvast Bedank
                    Sander
                    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 1100D

                      hey Sander,

                      IK heb je een pm gestuurd met de informatie, je kan altijd de camera eens komen testen en voelen hoe deze in de hand ligt. Het formaat is net iets groter dan deze van de 1100D en de 550D denk ik, dus als je die ook al eens in je handen hebt gehad, dan kan je ook op basis van handligging een vergelijking maken.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 1100D

                        Persoonlijk vond ik het moeilijker om een objectief keuze te maken dan de camera keuze. Ik heb de camera's eens vergeleken, ben zo in de upper entry level beland en uiteindelijk voor de eos 550D gegaan omdat de beeldkwaliteit tussen de eos 550D, 60D en 7D gering is. De 7D heeft een dubbele digic 4 processor wat beter is voor de ruis.

                        Bekijk ook volgende topic eens: klik
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 1100D

                          momenteel staat de 550 aan 578 euro in de mediamarkt met de 18-55 IS II. koop daarbij een extreme pro UHS-I van 16GB en je kan een eindje verder.
                          Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 1100D

                            Oorspronkelijk geplaatst door arcbenne Bekijk bericht
                            momenteel staat de 550 aan 578 euro in de mediamarkt met de 18-55 IS II. koop daarbij een extreme pro UHS-I van 16GB en je kan een eindje verder.
                            Oke bedankt voor de tip maar ik heb besloten nog even te sparen om dan het pakket te kopen met de 2 de lens erbij.
                            Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 1100D

                              Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
                              Oke bedankt voor de tip maar ik heb besloten nog even te sparen om dan het pakket te kopen met de 2 de lens erbij.
                              God, die 550D stond in de mediamarkt in Nederland in promotie vorige week (26-27-28-en 29 jan.) voor €462 met kit lens.
                              Er werden daar hopen producten verkocht -19% btw.
                              Last edited by yazoo; 2 februari 2012, 19:11.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 1100D

                                Oorspronkelijk geplaatst door arcbenne Bekijk bericht
                                momenteel staat de 550 aan 578 euro in de mediamarkt met de 18-55 IS II. koop daarbij een extreme pro UHS-I van 16GB en je kan een eindje verder.
                                Kan de 550D wel overweg met UHS-1 kaartjes? En daarmee bedoel ik: kan hij de volle snelheid wel benutten? Als ik eens snel google, dan lijkt alles boven de 30 MB/s nutteloos voor de 550D (bron 1, 2).
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X