Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1dx demo op 7 maart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1dx demo op 7 maart

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Afhankelijk van de staat 2000 a 2300 euro.
    Ik wens je veel succes !

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

[Mod-LesC]Enkele persoonlijk gerichte posts verwijderd. Op de bal, gasten, niet op de man! [/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.3.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.2)

Comment

Eindelijk een paar fullresolution 1Dx bestanden online.
        Begrijp niet goed hoe men van een 18mpix sensor raw bestanden naar jpeg's van slechts +-5mb gaat zonder sterke compressie of kwaliteitsverlies. Als dit werkelijk de maximale kwaliteit is die je met een 6000 euro + body kunt halen...erreg hiel erreg Het lijkt alsof men op de 800 en 1600 iso afbeeldingen al een heel sterke ruisreductie heeft toegepast.
        Last edited by RUPSELKOPKE; 7 februari 2012, 18:52.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Eindelijk een paar fullresolution 1Dx bestanden online.
          Begrijp niet goed hoe men van een 18mpix sensor raw bestanden naar jpeg's van slechts +-5mb gaat zonder sterke compressie of kwaliteitsverlies. Als dit werkelijk de maximale kwaliteit is die je met een 6000 euro + body kunt halen...erreg hiel erreg Het lijkt alsof men op de 800 en 1600 iso afbeeldingen al een heel sterke ruisreductie heeft toegepast.
          Ik denk niet dat dit fullreolution beelden beelden zijn op die link.

De kwaliteit vind ik alvast ondermaats en alle details zijn uitgesmeerd (verdwenen).
          Mijn 1DS MKII scoort beter tov deze voorbeelden.

Ik wacht rustig af en zal toch eerst persoonlijk eens vergelijken tussen beide toestellen voor ik overga naar iets nieuws. De 1DS voldoet voor mij. Snel genoeg en filmen mis ik niet. Soms loop ik tegen de limiet van de burst aan, maar da's zelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
            Ik denk niet dat dit fullreolution beelden beelden zijn op die link.

De kwaliteit vind ik alvast ondermaats en alle details zijn uitgesmeerd (verdwenen).
            Mijn 1DS MKII scoort beter tov deze voorbeelden.

Ik wacht rustig af en zal toch eerst persoonlijk eens vergelijken tussen beide toestellen voor ik overga naar iets nieuws. De 1DS voldoet voor mij. Snel genoeg en filmen mis ik niet. Soms loop ik tegen de limiet van de burst aan, maar da's zelden.
            De eerste afbeelding op iso 400 vind ik pers nog te doen....blijkbaar weinig ruis reductie.
            Deze eerste afbeelding is 17,9 mpix groot.....dat is toch nagenoeg full resolution als je het mij vraagt.
            Wat me bezig houd is waarom een firma zoals Canon zolang blijft wachten met het plaatsen van grote bestanden waar je echt de beeldkwaliteit van hun duurste dslr kan zien. Eerst kreeg je van die totaal nietszeggende postzegelformaat afbeeldingen....nu krijg je enkel sterk gecompresseerde en met ruisreductie verkrachtte bestanden. Als je weet dat een gemiddeld ongecompresseerd 21mpix jpeg bestand van een 5DmkII of 1DsmkIII 13 - 15 mb groot is...hoe kan je dan een 18mpix bestand in slechts 5mb persen??. Ik begrijp hun strategie niet .....als je een professioneel toestel (6000+ euro) aan de man wil brengen ga je dit toch nooit doen met dat gesukkel. Buiten wat extra snelheid bij autofocussen en fotograferen en de betere afdichting tegen vocht is er op dit ogenblik niks wat de bijna 4 keer hogere prijs tov een 5DmkII verantwoord.

Heb zonet eens een paar bestanden afgehaald van de nieuwe Nikon D800.....de 36mpix bestanden zijn echt scherp en gedetailleerd....die body kost nog de helft niet. Ik ben helemaal niet Nikon minded....maar wat ze laten zien is toch wel echt af . Je zou toch eerder verwachten dat zo'n hoge resolutie alleen maar nadelig is op beeldkwaliteit(kleur , ruis)....bij Nikon dus niet.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 9 februari 2012, 15:00.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Test KLIK

De 100% crop op 1600 iso vind ik toch redelijk indrukwekkend !

Maar we wachten uiteraard verder verdict af

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ok, maar ISO1600 is nu niet bepaald een hoge ISO als je reclame maakt voor een toestel dat je kan uitbreiden naar 204800.
                Ben benieuwd naar foto's bij bvb ISO6400.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Afhankelijk van de staat 2000 a 2300 euro.
                  De dikke helft ... da's veel voor een meer dan 2 oude computer (waar lenzen op passen) , gedeclasseerd door de concurrentie toen ie uitkwam

Heb mijn 5D in oktober 2009 netto 400 betaald en het is een probleemloos gezond exemplaar gebleken ( en het is de latere versie met de verbeterde LCD en de spiegelfreemversterkingen ) ... een jaar daarvoor kreeg ik hier op het forum nog de commentaar van Jan 10D dat ik geen goede 5D zou vinden aan 1500 ... tja

Februari 2010 kreeg ik van de opkoper van het faillisement van ETB een 1D III aangeboden aan 900 ... heb hem geweigerd ... een refurbished met 1 jaar garantie was toen rond de 1500.

De 1DX is de laatste kans voor Canon in de prowereld ... Nikon is sinds de D3 de onbetwiste marktleider en kan zo ongeveer doen wat ze willen ... daarvoor was dit voor Canon zo en dat reeds heel lang, vanaf de Eos 1n in 1995 ... het kan verkeren he ... een goed voorbeeld is de Iphone ... omzet en winst zijn groter dan de omzet en winst van heel Microsoft en het product is een laatkomer die geen 5 jaar oud is ... Nokia is virtueel dood en moet samenhokken met de andere verliezer ... die MS heet

ps : heb en blijf bij Canon ... heb geen Iphone en zal er ook nooit een hebben

Comment

Working...
                  X