Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D waanzinnig veel ruis op iso400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 7D waanzinnig veel ruis op iso400

    Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
    dankje voor het aanbod maar zoals ik al zei, die dingen kan ik zelf ook allemaal
    Ik heb deze jpeg gewoon onbewerkt laten zien omdat ik me af vroeg of die ruis normaal is.

    blijkbaar is dat zo aangezien de foto zwaar onderbelicht is.

    ik ga binnenkort eens teruggaan en wat bracketing shots nemen en dan zal ik wel tot een goed resultaat komen denk ik

    Om echt zo goed als alle beeldruis in de schaduwpartijen te mijden moet je minstens 1 foto maken waar de linkerkant van je histogram nog heel wat ruimte heeft alvorens de curve de rand te raakt. Deze foto gaat echt sterk overbelicht zijn voor de hooglichten......maar je kunt in de schaduwen totaal geen noise ontdekken en alle details kunnen zien. Achteraf laat je in de raw software de belichting in deze foto zover zakken dat je curve net niet tegen de linker histogramrand zit....deze foto is dan uiterst geschikt om als mooi gedetailleerd schaduwgedeelte in je blend te gebruiken. De foto voor de hooglichten net omgekeerd ......maar hier zorg je er wel voor dat je bijna(net niet) met de curve tegen de rechterrand van je histogram komt. Indien je de belichting voor de hooglichten veel te laag zet zal je zelfs in de middentonen noise binnenhalen.

    Je kan op die manier er echt voor zorgen dat noise op lagere isowaardes bij een 7D onbestaande is. Het vraagt wel wat tijd met nabewerking...maar het resultaat zal stukken beter zijn dan wat je nu hebt.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 26 januari 2012, 18:55.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment

    Working...
    X