Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze digitaal of analoog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze digitaal of analoog

    Hallo,

    ik ben aan het overwegen om nieuwe fotoapparatuur aan te schaffen. Hierbij heb ik de keuze tussen:

    1/een nieuwe lens aanschaffen die nu past op mijn huidig toestel(nikon F50), en later op een DSLR
    2/een nieuw digitaal toestel; prosumer style- DSLR style

    Keuze 1 lijkt mij goed voor in de toekomst, aangezien de optische kwaliteiten van de lens niet verslechteren; maar op een DSLR zit er dan weer een factor 1.5* op, wat niet leuk is als je wide wilt fotograferen. Of komen er full frame DSLRs aan waar we nog niets van weten?

    Keuze 2 lijkt mij dan weer interessant omdat dat goedkoper is dan dezelfde lenzen analoog te kopen, maar daarbij is het wel zo dat de apparatuur zo snel veroudert is.


    Suggesties of opmerkingen?
    Ik luister (lees)!



  • #2
    Hallo de Menne,
    Je kan uiteraard een (goede) lens bijkopen die je later op een D70, een D100 of zelfs een D200 of hoger kan gebruiken, maar vergeet niet dat het digitale fotograferen een hele aanpassing vergt. Dus, indien je en digitale "prosumer" aanschaft, leer je snel de mogelijkheden ven digitale fotografie kennen. En, zoals ik, zal je een steile leercurve op het vlak van het digitale beeld meemaken. Het is uiteraard wel een stap terug van een SLR naar en "Prosumer" of een "bridge"-toestel, maar voor mij is het alleszins een positieve ervaring! Uiteraard hoop ikzelf ook snel naar een D70 te kunnen overstappen.

    Comment


    • #3
      Je werkt al met SLR, dan gaat een con-of prosumer tegenvallen, tenzij je die enkel en alleen als aanvulling wil gebruiken.
      Ideaal is een digitale body van het zelfde merk naast je analoge, dan kan je lenzen en andere accessoires uitwisselen zonder toegevingen te moeten doen op het vlak van DOF, AF snelheid,... Mocht de cropfactor je te veel parten spelen dan kan je gewoon je analoge body bovenhalen, maar geloof me, eens gewend aan digitaal is het moeilijk de stap terug te zetten
      Mark (300D)

      Comment

      Working...
      X