Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische garantie verlenging voor duitse 300D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgische garantie verlenging voor duitse 300D ?

Ik heb hier al mensen gezien die aan het spreken waren over de mogelijkheid om een verlengde garantie te kopen voor een 300D.
    Ik heb de mijne in duitsland gekocht en daar was dit niet mogelijk. Ik heb naar Bartok gemaild en zij verkopen dit niet (enkel op Sony toestellen).
    Waar kan ik dit kopen (of informatie erover krijgen : moet blijkbaar binnen de 14 dagen na het aankoop van het fototoestel zijn, ...) en is het mogelijk om zo'n verlenging hier te kopen terwijl het toestel in duitsland gekocht werd.
    Een fototoestel (van zwart plastiek )

Zou iemand winkels in België kunnen noemen (of email adres) waar ik dit zou kunnen vragen (Bartok doet het niet, ActionShop antwoord - nog - niet)

Bedankt

Comment

ik heb dus een mail gehad van canon,
      dat je GEEN extra garantie kan krijgen bij deze camera.
      mijn 300D ligt nu na 4 mnd bij de reparatie omdat de shutter niet meer werkt.
      Ik moet er wel bij vermelden de camera dagelijks gebruik, en meer als 90 foto's per dag maak. En we natuurlijk niet altijd weten of deze camera daarvoor geschikt is.

kopie van de mail:

Op uw aanvraag omtrent een extra garantie van uw kamera hebben wij de volgende informatie ontvangen. Op fotokamera's en videokamera's kan men geen service pack ( 3 jaar omruilgarantie ) afsluiten. Normaal gesproken heeft U als consument een garantie van 1 jaar en hangt het na het ene jaar af van de coulantie van uw handelaar waar het apparaat gekocht heeft of de reparatiekosten worden gedeeld. In uw geval gaat het om een proffesionele gebruiker en is die coulantie van uw handelaar iets wat niet ter sprake komt.
      Mocht het zo zijn dat het om een fabrieksfout gaat van deze kamera, iets waarvan op dit moment nog geen sprake is, dan zal Canon natuurlijk coulant zijn en hier in dat geval zeker iets aan doen.

mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

Comment

Met andere woorden Gabriella, je camera zou niet geschikt zijn voor proffesioneel gebruik? Want waarom zou de sluiter niet meer werken en het geen garantie zijn?
        Visit my website

Comment

Tja ik heb er vele vraagtekens bijgezet.

Het komt net over alsof Canon geen vertrouwen heeft in hun eigen product.

We hebben flink zitten nalezen op dprevieuw,
          en het is dus iets wat vaker voorkomt..
          Vandaar ik gelijk belde of ik een extra garantie kon krijgen.
          Vindt het niet mogen na 4 mnd.

Heb vele camara's in mijn handen gehad, en omdat ik alleen met kinderen werk kwam deze camera voor mij het beste uit.
          de 300D is ook perfect, goede kwaliteit van foto, makkelijk en licht in gebruik. Maar over de garantie ben ik dus niet helemaal happy.
          Ik heb een voorgevoel dat dit probleem meer gaat voorkomen.

Dus we hebben meteen gemaild naar canon, om te vragen naar de garantie.
          Goede service van canon wel
          meteen antwoord, en ik kreeg een leencamera mee (weer de 300D).
          Maar ik twijfel zeer om nu over te stappen naar de Nikon.

Ze hebben ons nadrukkelijk verteld dat deze camera wel geschikt is voor mij, maar ik heb nu ook extreem veel foto's gemaakt in een hele korte periode.
          Dus maar afwachten wat er over 3 maanden gaat gebeuren.
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 20-35 usm

Comment

Ik dacht hier op het forum toch ergens gelezen te hebben dat alle toestellen die op de europese markt verkocht worden een minimum garantie van 2 jaar moesten hebben ??
            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Europa maar 1 jaar volgens mij
              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 20-35 usm

Comment

Ik dacht ook dat het twee jaar was...ik zal eens met Ingo bellen.
                In afwachting heb ik Canon, ActionShop, Photo Hall gemaild om te zien of ze iets wisten van een verlenge garantie.

Intussen kunnen ze misschien naar http://www.ldlc.be/fiche/PB00017414.html gaan en naar de volgende producten kijken (in het frans) :
                Canon Extension de garantie 3 ans/retour atelier pour IXUS et PowerShot série A 60.66€
                Canon Extension de garantie 3 ans/retour atelier pour PowerShot série G et S 140.63€

Zijn dit dan geen fotokamera's

Comment

Tot nu toe nog geen antwoord
                  Niemand anders hier ervaring mee ?

Comment

Zelfs in Frankrijk hebben ze die service (op de 300D) : http://www.pixmania.com/fr/fr/canon/...ccessoire.html

5 ans sans souci, optez pour l'extension de garantie! Couverture complète pendant 5 ans (pièces - main d'oeuvre) : 105€
                    Extension de garantie 3 ans : 79€

Maar ik weet niet of deze garantie puur van de winkel is of een echte Canon garantie.

Comment

Nog van niemand antwoord gehad....dus ben ik eens bij ActionShop langsgeweest :

VERKOOPSTER : ja inderdaad ik heb u mail gelezen, ik heb het aan mijn baas gevraagd en zijn reactie was "dat hij die garantie dan in duitsland koopt"

heheheh soms zou ik niet alleen voor de prijs tot bij Ingo rijden

IK : maar is het mogelijk of niet
                      VERKOOPSTER : ik weet het niet, nooit van gehoord, ik zal eens navragen bij canon (waarom ik moest langsgaan voor dat ze het aan canon ging vragen weet ik ook niet).

Dus geen goede hoop.
                      In elk geval met de baas zijn reactie (apart van het verschil van prijs) zal ik niet zo gemakkelijk iets in zijn winkel kopen.

Comment

Working...
                      X