Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magicstore 2,2GB Microdrive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Magicstore 2,2GB Microdrive

Na buiten de negatieve berichten ook een 10 positieve berichten te hebben gelezen(vooral op US fora) heb ik de Magicstore 2,2 GB microdrive op ebay "gewonnen".
    Ze komt van duitsland en kost all in €146.
    Ik heb het genoegen gehad om ze op voorhand(enkele dagen geleden te kunnen testen gedurende enkele uurtjes op mijn Fuji S7000)
    Ik heb meteen ook de zwaarste test gedaan. Nl ze vol gefilmd met VGA video(ononderbroken!!!). 640X480 aan 30fps.
    Ze heeft dit perfect gedaan en heeft zich geen moment verslikt.
    Afspelen was ook geen probleem.(Was wel op ne PC, niet in de camera)
    Het camerahuis was wel lichtjes warmer geworden maar zeker niet warm.
    Laten we zeggen een aangemane warmte voor als het wat kouder is
    Ook enkele 12mp fotokes gaven geen probleem.
    Het zal waarschijnlijk niet zo snel zijn als een xD kaartje maar de prijs per MB is ook wel verschillend. Je hebt hier ongeveer 2GB(Fuji is fat16 dus 200MB verloren) CF tegenover ongeveer 128MB in xD voor dezelfde prijs.
    Jammer dat de S7000 niet weg schrijft in MPEG2 of beter nog in MPEG4, dan kreeg je op dit kaartje een 2-3uur film en nog een 500 hires foto's. Goed voor op vakantie

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Niet doen

Deze reeks heeft een zeer slechte reputatie, doe maar eens een search op het dpreview forum....
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Originally posted by Drill
      Niet doen

Deze reeks heeft een zeer slechte reputatie, doe maar eens een search op het dpreview forum....
      Wees gerust dat ik daar reeds uren aan het lezen ben geweest. Er waren ook vrij veel post bij van meer dan een half jaar geleden. Toen waren het nog pre productie modellen. In ieder geval, ze werkt perfect en de tijd zal uitmaken of ze goed blijft werken.

Hubert
      Hubert

Comment

en de tijd zal uitmaken of ze goed blijft werken
        Ik hoop echt voor jou dat hij niet dood gaat op de laatste dag van een mooie reis, volgeladen met honderden souvenirs...
        Een microdrive bevat mechanische onderdelen en is dus kwetsbaarder dan een CF, moest ik er eentje aanschaffen dan kies ik toch eerder voor een gereputeerd merk zoals IBM/Hitachi, en geen merk waar twijfel over bestaat, en die is er wel degelijk, ondanks tientallen positieve berichten.
        Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
          en de tijd zal uitmaken of ze goed blijft werken
          Ik hoop echt voor jou dat hij niet dood gaat op de laatste dag van een mooie reis, volgeladen met honderden souvenirs...
          Een microdrive bevat mechanische onderdelen en is dus kwetsbaarder dan een CF, moest ik er eentje aanschaffen dan kies ik toch eerder voor een gereputeerd merk zoals IBM/Hitachi, en geen merk waar twijfel over bestaat, en die is er wel degelijk, ondanks tientallen positieve berichten.
          Heb ook nog mijne X Drive Pro als backup maarja als het tegen moet slagen, zal het dat ook wel doen, eender welke maatregelen je treft. Wie heeft dat nu ook weer gezegd

Hubert
          Hubert

Comment

Hallo hub2805
            Zomaar even mijn gedachten,over het algemeen laten mensen zich van alle kanten informeren over de aanschaf van een camera om tot voor hun de juiste keuze te komen, dan komt daar nog diveren andere spullen bij denk aan (voorzet)lensen,tele,groothoek, macro, flitser
            kortom daar is vaak een heleboel geld voor betaald.
            en nu gaan we lekker fotograferen, en komen op plekken of momenten die je niet meer voor de tweede keer tegenkomt,en dan is het juist van belang dat er zeker een goede opslag plaats vindt,
            met andere woorden we geven wel een heleboel geld uit voor de fototoestel en dan moet je zeker niet gaan besparen voor een goede opslag media want dat is toch net zo belangrijk

Met vriendelijke groet NoName
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

Niet doen

Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Working...
              X