Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: EOS 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    Mmm, toch een kleine nuance stellen. Als je een tak uitkiest waar de technische kant van de foto's zwaar speelt komen de mogelijkheden van de body en de prestaties van de sensor toch niet op een grote afstand van de rest hoor.
    Het is uiteindelijk wat je wensen naar kwaliteit toe zijn die je budget gaan teisteren

    Grtz,
    Kurt
    K'heb niet gezegd dat die body niet belangrijk is, hé .
    Maar het is zinloos om een body van 2000€ te kopen, om dan lenzen van 200€ te gebruiken. Het lijkt me altijd het beste om de financiële "lijn" door te trekken (en geregeld mag je daar een zucht bij plegen, op het ogenblik dat je de overschrijving doet).
    Uiteraard is een 5DII beter dan een 1000D (zou er nog aan ontbreken). En zeker voor portretfotografie (in al z'n vormen) kan je waarschijnlijk niet veel beters vinden. Voor "aktiefotografie" zijn er waarschijnlijk wel betere dingen.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: EOS 5D Mark II

      Ik zou sowieso wachten tot de 5D Mark III beschikbaar is (waarschijnlijk ergens tussen maart en de zomer). Dan kan je ofwel voor de 5D Mark III gaan ofwel de 5D Mark II tegen een goedkopere prijs aanschaffen.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #18
        Re: EOS 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        verandert dat wat aan de eigenschappen van een camera? Geef gewoon antwoord op de vraag.
        En geef zelf het goede voorbeeld ....

        Oorspronkelijk geplaatst door blackangel Bekijk bericht
        ik heb nu (reeds een jaar) de canon eos 1000D kit (Canon EOS 1000D EF-S 18-55 + EF 75-300 Kit)

        en kheb nog een macro 100 mm

        ik neem graag foto's van mensen ,landschappen en insecten

        nu had ik ook vernomen dat niet alle lensen op de eos 5D mark gaan??

        ik weet niet veel over body's , en ben aan het uitkijken , maar mits ik er niet veel van ken ,is het heel moeilijk voor mij om te beslissen ,wat nu het beste is voor mij :-s
        mischien met jullie meningen dat ik eruit geraak?
        Als je (pas een jaar) aan het fotograferen bent en er- afgaande op je eigen beoordeling- nog niet veel van kent, zou ik rustig mijn 1000D blijven gebruiken. Voor foto's van mensen lijkt mij een specifieke lichtsterke portretlens een zinvolle aanvulling, bijvoorbeeld een 50 mm F/1.4 of 85 mm F/1.8. Heb je nog budget over, is een 10-22 mm van Canon een leuke aanwinst voor landschappen. Wat macro betreft zit je met je 100 mm natuurlijk al goed ......

        Comment


        • #19
          Re: EOS 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Hier ga je waarschijnlijk al betere antwoorden op krijgen
          Veel mensen kunnen blijkbaar ook al niet meer tegen een grapje. Uiteraard is de 5D II een goed toestel. Maar elk toestel is goed omdat elk toestel is gemaakt voor een specifieke doelgroep. De 1DX is ook een prachtig toestel. En zelfs nog beter dan de 5DII in veel opzichten. Dus waarom gaan we niet met z'n allen dit toestel aanraden aan de TS?
          Het is nogal een algemene vraag: wat denken jullie van de 5DII? En wat ziet ge dan: Allemaal mensen die even komen zeggen dat ze er ene hebben en hoe goed die is.

          Ik vind het een goed toestel voor hetgeen ik doe. Maar TS doet misschien iets totaal anders. Hoe kan je hier eigenlijk op antwoorden?
          Vandaar mijn antwoord.

          Ik zou graag willen weten wat je ermee wil bereiken. Misschien kan je perfect mooie foto's maken met een goedkoper toestel? Of wil je het laatste nieuwe, wacht nog heel even want de 5D III zal hoogst waarschijnlijk in maart gelanceerd worden. (Sla mij niet dood, indien het niet in maart is). Het zijn maar geruchten.

          Er zijn zoveel mogelijkheden, waarom wil je de 5DII? Of is het omdat iedereen zegt dat het zo goed is? Ik kan je ook een hoop mensen vinden die gelukkig zijn met een 40D.

          Mijn advies: zoek een toestel die voldoet aan je wensen en niet op basis wat anderen ervan vinden.
          tja , ik vraag rond , en luister ,mits ik er niet veel van ken
          ik erger me soms wel aan mijn canonneke , , hij blijft precies een beetje achter :-)
          (dat wil niet zeggen dat ik geen mooie foto's heb he)maar soms niet goed genoeg


          en wil mij ene van wat beter kwaliteit aanschaffen

          Comment


          • #20
            Re: EOS 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door blackangel Bekijk bericht
            hij blijft precies een beetje achter :-)
            (dat wil niet zeggen dat ik geen mooie foto's heb he)maar soms niet goed genoeg
            In wat blijft hij achter? Ik wil nou niet zeggen, koop geen 5DII. Maar als je niet echt kan
            zeggen waarom je jou 1000D zou inruilen voor een 5DII, dan zou ik toch nog eens een
            keer goed nadenken of dat wel de juiste beslissing is.
            Je 1000D inruilen om betere kwaliteit, dat is iets waar ik kan inkomen. Maar als beginnend
            fotograaf die dan blijkbaar nog heel veel moet leren... Dan denk ik dat in jou geval de 5DII
            niet veel mooier foto's gaat maken dan je 1000D.

            Het is nog altijd wel meer de taak van de fotograaf om goede foto's te maken dan die
            van de camera vrees ik. Ik denk jij veel meer zou zijn met een 40D ofzo, of dan ook
            de nieuwere modellen in die richting zoals de 60D ofzo. Maar ik kan bevestigen dat de
            40D zowel als de 5DII ENORME goede body's zijn. En dat je voor betere foto's als die van
            de 1000D echt niet meteen een 5DII moet kopen.

            Trouwens als je vanplan bent een 5DII te kopen, dan zou ik zoals hierboven al eerder
            vermeld staat ander glas te kopen. Want met de lensjes die je hebt, dan ga je de 5DII
            niet veel eer aan gaan doen hoor.

            Klinkt misschien allemaal een beetje cru, maar zo is het wel... Veel mensen denken ik
            koop een 5DII en mijn foto's gaan SUPER zijn! Maar dan zit je er wel heeeeel ver naast...

            Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

            Comment


            • #21
              Re: EOS 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
              In wat blijft hij achter? Ik wil nou niet zeggen, koop geen 5DII. Maar als je niet echt kan
              zeggen waarom je jou 1000D zou inruilen voor een 5DII, dan zou ik toch nog eens een
              keer goed nadenken of dat wel de juiste beslissing is.
              Je 1000D inruilen om betere kwaliteit, dat is iets waar ik kan inkomen. Maar als beginnend
              fotograaf die dan blijkbaar nog heel veel moet leren... Dan denk ik dat in jou geval de 5DII
              niet veel mooier foto's gaat maken dan je 1000D.

              Het is nog altijd wel meer de taak van de fotograaf om goede foto's te maken dan die
              van de camera vrees ik. Ik denk jij veel meer zou zijn met een 40D ofzo, of dan ook
              de nieuwere modellen in die richting zoals de 60D ofzo. Maar ik kan bevestigen dat de
              40D zowel als de 5DII ENORME goede body's zijn. En dat je voor betere foto's als die van
              de 1000D echt niet meteen een 5DII moet kopen.

              Trouwens als je vanplan bent een 5DII te kopen, dan zou ik zoals hierboven al eerder
              vermeld staat ander glas te kopen. Want met de lensjes die je hebt, dan ga je de 5DII
              niet veel eer aan gaan doen hoor.

              Klinkt misschien allemaal een beetje cru, maar zo is het wel... Veel mensen denken ik
              koop een 5DII en mijn foto's gaan SUPER zijn! Maar dan zit je er wel heeeeel ver naast...
              nee neen :-) ,ik vind het totaal niet cru ,
              maar zo weet ik tenminste weer wat bij he :-)
              daarom dat ik deze vraag hier stelde om iets meer te weten

              Comment


              • #22
                Re: EOS 5D Mark II

                Liever een 1000D met L lenzen, dan een 5D Mark II met cheap ass lenzen (zoals de Canon EF 75-300mm F/4-5.6 III USM).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #23
                  Re: EOS 5D Mark II

                  En "hij blijft precies een beetje achter"...
                  Waarin blijft hij achter : te traag, teveel ruis, ... ?

                  T'is heel goed mogelijk dat hij "achter blijft" omdat z'n baasje hem niet goed bedient...
                  Of omdat het baasje eigenlijk eisen stelt die met het materiaal niet lukken. Maar ik vrees dat dat eerder aan de lenzen, dan aan de body zal liggen.

                  Als je in duistere omstandigheden foto's neemt aan een sluitertijd van 1 sec zonder statief, dan moet je niet raar staan kijken dat de foto's niet al te scherp is (om maar 1 voorbeeld te geven). En zelfs een 5DII zal daar niet veel aan veranderen...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: EOS 5D Mark II

                    ivm de opmerking om eerst wat lenzen bij aan te schaffen: let er dan op dat je geen S lenzen aanschaft als je later zinnens bent om over te schakelen op fullframe. De 10-22 is er zo één dacht ik.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #25
                      Re: EOS 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                      Allez dan:
                      Ik heb de 5DII een dag gehad om te vergelijken met de beeldprestaties van mijn 7D.
                      De 5DII scoort beter qua beeldkwaliteit (sensor) en ruis.

                      Het zijn echter 2 body's die je niet volledig mag vergelijken naar gebruik (Full vs Crop, snelheid AF, fps, ...).
                      Al het glas dat ik erop gezet heb was wel L-glas.

                      Maar ik heb uiteindelijk (nog) geen 5DII bij in huis gehaald

                      Grtz,
                      Kurt
                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      K'heb niet gezegd dat die body niet belangrijk is, hé .
                      Maar het is zinloos om een body van 2000€ te kopen, om dan lenzen van 200€ te gebruiken. Het lijkt me altijd het beste om de financiële "lijn" door te trekken (en geregeld mag je daar een zucht bij plegen, op het ogenblik dat je de overschrijving doet).
                      Uiteraard is een 5DII beter dan een 1000D (zou er nog aan ontbreken). En zeker voor portretfotografie (in al z'n vormen) kan je waarschijnlijk niet veel beters vinden. Voor "aktiefotografie" zijn er waarschijnlijk wel betere dingen.
                      Ik heb zowel de 7D als de 5DmkII en ben van beiden zeer tevreden , ze vullen elkaar zeer goed aan.

                      Comment

                      Working...
                      X