Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Shutterlag wel. maar de autofocus zelf is vaak de grootste verstoorder.
    mja, mijn camera doet t sneller dan ik t manueel kan
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

      dat hangt van lens tot lens af... en de omstandigheden...

      maar zowat elke dslr met een degelijke lens er op focust sneller dan de beste compacts doen.....
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #18
        Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

        Volgens mij zit de "shutterlag" van een compact voornamelijk in de tijd dat zo'n toestel bezig is met auto-focussen. Als je dat vooraf doet, en dan afdrukt op het juiste moment, dan vind ik die shutter-lag behoorlijk meevallen.
        Uiteraard is een DSLR sneller, maar als je een compact juist gebruikt kan dat toch goeie resultaten opleveren.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

          digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag
          Mijn camera's doet een hoop voor de foto wordt genomen: scherpstellen, wb bepalen, belichting bepalen enz en hebben geen 'shutterlag', misschien heb je een verkeerd voorbeeld of systeem gekozen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

            Op mijn oude bridge camera (Sony H9) kon ik behoorlijk veel zelf instellen. Diafragma, focus, etc. Niet zo handig en snel als op mijn Canon DSLR, maar wel genoeg dat hij niet naar een focus gaat zoeken met half ingedrukte knop. Voor het doel dat je beschrijft had het genoeg kunnen zijn (maar wel tegen het randje, aangezien de bediening niet erg secuur is).

            Wat bij mij ook goed werkte: stel scherp op een punt dat qua afstand en licht lijkt op de plek waar je de actie verwacht en draai dan de camera met een half ingedrukt knopje naar de juiste plek toe. Je zal er zeker geen perfecte foto mee schieten, maar je kan wel het moment vangen voor het kiekjesalbum.

            Al met al blijft het behelpen, maar het is zonde om mooie momenten te missen tot je een veelzijdig toestel hebt gevonden
            Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

            Comment


            • #21
              Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

              misschien is analoog een optie..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

                misschien doorsparen voor de Nikon 1
                http://www.nikon1.be/nl_BE_N1/models.page

                http://www.youtube.com/watch?v=0BX_R...yer_embedded#!
                Last edited by zunoel; 25 januari 2012, 15:41.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #23
                  Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

                  Toen ik eens een roofvogel-show fotografeerde (D90+50/150f2.8), liet de dresseur (of hoe noem je dat) een havik recht op mij afkomen. Zelfs met AF-C kon mijn camera niet volgen.

                  Ik vrees dat elke camera een moment heeft dat hij niet meer meekan, de enige manier is dan manueel te focussen.
                  Nikon Df

                  Comment


                  • #24
                    Re: digitale cameras doen teveel automatisch= geeft shutterlag

                    foutje
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X