Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Superzoom Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze Superzoom Camera

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Zoals ik reeds in een ander topic liet weten, deze reactie vind ik te kort door de bocht.
    Zelf heb ik een Panasonic FZ50 waarvan ik heel tevreden ben, ook que scherpte.
    Een bridge is sowieso een toestel met een aantal beperkingen. Leer ze heel goed kennen en leer ze te begrijpen. Als je er dan ook naar handelt, moet je met een superzoom toch in staat zijn om foto's te schieten waarover je heel tevreden kan zijn.
    Tsja, misschien heb ik inderdaad wel vooroordelen over Panasonic gekregen na mijn negatieve ervaring. Ik heb de FZ45 echt wel uitgebreid uitgetest en tijd genomen om alle mogelijkheden te leren kennen. Dan nog kreeg ik nooit echt mooie foto's... Mijn mening over de FZ45 blijft dus negatief, maar misschien mag ik niet veralgemenen en zijn andere modellen van Panasonic wel goed.

Ik las elders (bij een andere topic) toch ook dat iemand minder positief was over de FZ45. Volledigheidshalve: over andere modellen van Pansonic was die persoon wel heel tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dafke Bekijk bericht
      Ik las elders (bij een andere topic) toch ook dat iemand minder positief was over de FZ45. Volledigheidshalve: over andere modellen van Pansonic was die persoon wel heel tevreden.
      Heb ik inderdaad ook gelezen.
      Hoe tevreden ik ook was (ben) over mijn FZ50, de FZ45 heb ik nooit in handen gehad dus daar kan ik niets over zeggen. Jij daarentegen wel.
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Tsja, misschien heb ik inderdaad wel vooroordelen over Panasonic gekregen na mijn negatieve ervaring. Ik heb de FZ45 echt wel uitgebreid uitgetest en tijd genomen om alle mogelijkheden te leren kennen. Dan nog kreeg ik nooit echt mooie foto's... Mijn mening over de FZ45 blijft dus negatief, maar misschien mag ik niet veralgemenen en zijn andere modellen van Panasonic wel goed.

inderdaad dafke
        FZ 45 is de mindere uit de reeks

van de FZ150 hier een voorbeeld wel op statief en hdr
        Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

en eentje van de FZ 38 vorig jaar uit de losse hand
        Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

de FZ 150 heeft een groot zoom bereik
        12pix 24 x
        8 pix 29.4 x
        5 pix 37.5 x
        3 pix 46.9 x

8 en 5 pix gebruik in meestal voor macro fotografie
        zelden keer 3 pix dit formaat is nog voldoende voor op het forum te plaatsen

heb nog wat foto's gemaakt van landschappen nu in januari maar woet ze nog eens goed nakijken op het eerste zicht ben ik zeer te vreden

en nog een groot pluspunt is het kantelbare scherm
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

ik volg dit topic ook even op omdat ik op zoek ben naar dergelijk toestel met een maximale zoom . . . mijn keuzes zijn :
          - Nikon Coolpix P500 279€
          - Olympus SP-810UZ 209€
          - Canon PowerShot SX40 HS 409€ maar die is een pak duurder.

Wat ik echt zoek is een superzoom, met kantelbaar LCD scherm en met een flitsschoen waar mijn SB-400 op past . . . helaas heeft de Nikon P-500 geen flitsschoen anders was de keuze al gemaakt . . . bij Fuji moet ik nog eens kijken, die werken ook met Nikon flitsers.

De Fuji FinePix SL300 is ook een mogelijkheid maar die heeft dan weer geen kantelbaar scherm . . .
          Last edited by Franciskine; 28 januari 2012, 15:41.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

@iedereen.. bedankt voor alle reakties.. misschien toch maar eens voor die Canon kijken. Maar waarschijnlijk is het (even) wachten op de nieuwe serie's van Sony..

Comment

Nog een vraagje: bij de vergelijking op "dpreview" zie ik staan bij "image-stabilisation" van de Nikon P500 'sensor-shift', en bij de Sony HX100 'optical'.
              Wat zou het beste resultaat opleveren?
              Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                Nog een vraagje: bij de vergelijking op "dpreview" zie ik staan bij "image-stabilisation" van de Nikon P500 'sensor-shift', en bij de Sony HX100 'optical'.
                Wat zou het beste resultaat opleveren?
                Over de Nikon P500 kan ik niets vertellen maar ik kan u wel zeggen dat de stabilisatie van de Sony HX100V zeer goed werkt.
                Canon

Comment

Ik kan akkoord gaan met deze opmerking. Zelf heb ik een Panasonic Lumix FZ45 gekocht (wat natuurlijk geen FZ150 is, maar toch redelijk vergelijkbaar, denk ik) en daar was ik helemaal niet tevreden over: de foto's waren nooit echt scherp en de kleuren bleven dof. Na enkele maanden heb ik het terug tweedehands verkocht. Ondanks positieve reviews op internet zou ik dus zeggen: geen Panasonic.
                  Idd de FZ45 en de FZ100 zijn niet bepaald de beste van de reeks. Sterk gekenmerkt door ruis en de poging om deze te maskeren.
                  Zelf heb ik een FZ38 na een FZ28 en een FZ7 gebruikt te hebben. Mijn vrouw heeft nu ook een FZ38.
                  Ik ben aan het kijken om over te stappen naar de FZ150.

Het zou zo leuk zijn om in een fotowinkel te werken en er eens echt een paar weken mee te spelen om te kijken welke het beste bij je past.

Comment

Working...
                  X