ik zit reeds enkele maanden te piekeren welke tele nu wel een beetje in het budget ligt . Die 300mm F/4 is betaalbaar en zeer goed.
Met het gebruik van een 2Xconvertor verkruig je een leuke 600mm .
Daar kan je al veel mee aanvangen hé .
alvast succes ermee als je hem aankoopt !
Gunther
Canon 7D
Sigma APO Macro F/2.8 150mm
Canon F/4 17-40mm
ik zit reeds enkele maanden te piekeren welke tele nu wel een beetje in het budget ligt . Die 300mm F/4 is betaalbaar en zeer goed.
Met het gebruik van een 2Xconvertor verkruig je een leuke 600mm .
Daar kan je al veel mee aanvangen hé .
alvast succes ermee als je hem aankoopt !
Gunther
Heb je de Canon 100-400 al overwogen ? Kan je mooi combineren met een x1.4 convertor.
x 2 geeft te veel kwaliteitsverlies; op een prime misschien iets minder, maar toch....
Originally posted by Phille
of die nieuwe 120-300, dijk van een lens ...
Daar ben ik het mee eens. Liever hier een convertor op zetten en 420mm f4 schieten dan de 100-400 op f5.6 te moeten gebruiken. Ik zie het voordeel van de IS wel, maar de lichtsterkte kan me niet bekoren; zeker niet met het oog op een convertor.
Wel persoonlijk denk ik niet dat je met een zoom de optische kwaliteit van die 300 F4 IS gaat benaderen. Die toch bekend staat als een superbe prime en een prime is over het algemeen al optisch beter dan een zoom.
Nadeel is natuurlijk dat het geen zoom is maar dat hangt meer van je gebruik af denk ik. En als je regelmatig uit de hand wil schieten is het natuurlijk wel leuk dat die 300 F4 nog relatief licht is en IS heeft.
Die 120-300 lijkt me wel een heel leuke lens hoor vooral zijn F2.8.
Comment