Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 vs 300D foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 vs 300D foto's

http://www2.fengniao.com/article/upload/content/digital/1/9/1787.htm

er is nog een 2e pagina (onderaan op 2 klikken waaaaaw )
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

En den Harry opent maar D70-topics bij de vleet Heb je er nu eigenlijk al eentje besteld???
    Danny's Photosite

Comment

al vanaf de officiële introductie op 28 januari
      de kit gereserveerd bij Foto Degreef
      sta als eerste op de lijst

ik hoop dat de BD-review meevalt (en Phil's review)
      zal da mss es lezen terwijl we in Egypte vertoeven
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Moh, en zelfs als zo'n review van Phil op DPR tegenvalt en jij straks toffe foto's gaat posten, dan who cares?
        Maar pas op he, als 't andersom is

Ik wil dus maar zeggen: Het kan mij niet zoveel schelen wat DPR-Phil van een camera denkt, ik wil véééééél liever zien wat mensen ermee doen
        So Harry, shoot...

Comment

Ik denk dat ik zo stilaan, na lang twijfelen, een gedacht begin te krijgen welke m'n nieuwe digicam gaat worden ....
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Well spoken zou ik zo zeggen.
            Er zijn teveel mensen die aan de lippen hangen van mijn naamgenoot Hij heeft dan wel een zeer gedetailleerde opbouw van zijn testen en ze zijn volgens mij ook mee van het beste wat je terugvindt op het net, MAAR ...

... uiteindelijk als je je teveel laat meeslepen door een aantal van zijn (soms toch subjectieve) bedenkingen, dan ga je soms twijfelen aan een aantal zaken en dat hoeft mijn inziens helemaal niet.

Dat er subtiele verschillen tussen bepaalde type cams zijn, zeer zeker, dat de ene net iets beter of minder doet dan een andere, en dan weer beter kan zijn op ander vlak, ok, maar voor wie en wat ?

Hij heeft na jarenlange ervaring ook voorkeuren opgebouwd en die lees je evengoed soms tussen zijn regels door.

Bottom line, als je je kan baseren op een aantal feiten en voorbeelden, je uiteindelijk ZELF hebt beslist dat een toestel gaat voldoen aan je eisen en je er een tijd in kan groeien, lijkt het me oportuun dat je de juiste beslissing hebt genomen, en DON'T LOOK BACK, want in dit wereldje is alles na 6 maand weer anders.

Ik spreek uit ervaring, heb me zelf al meer dan eens betrapt op het te snel willen upgraden, en daar win je mijn inziens niet direct alles mee dat je hoopt te winnen ...

Originally posted by Erik Mansvelders
            Moh, en zelfs als zo'n review van Phil op DPR tegenvalt en jij straks toffe foto's gaat posten, dan who cares?
            Maar pas op he, als 't andersom is

Ik wil dus maar zeggen: Het kan mij niet zoveel schelen wat DPR-Phil van een camera denkt, ik wil véééééél liever zien wat mensen ermee doen
            So Harry, shoot...

Comment

Goede raad van de Phille zou ik zeggen.Je moet wikken en wegen,voor- en nadelen tegen elkaar houden en eigenlijk is het een plezante periode waarin je veel bijleert ivm camera's en al die toestanden.Maar op een bepaald moment moet je beslissen,je nieuw speelgoed in ontvangst nemen,genieten en niet meer achteruit kijken!

Het is zoals met PC's en al die toestanden,wil je steeds het laatste nieuwe moet je bij wijze van spreken je volgende camera al bestellen bij je handelaar als je je pas bestelde cam gaat ophalen.(ingewikkelde zin precies,maar jullie zullen hem wel snappen zeker? )
              Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
                Goede raad van de Phille zou ik zeggen.Je moet wikken en wegen,voor- en nadelen tegen elkaar houden en eigenlijk is het een plezante periode waarin je veel bijleert ivm camera's en al die toestanden.Maar op een bepaald moment moet je beslissen,je nieuw speelgoed in ontvangst nemen,genieten en niet meer achteruit kijken!
                Idd daar lijkt het wel op. Sinds ik mijn zoektocht naar een nieuwe digicam een dikke maand begon, heb ik enorm veel bijgeleerd, zowel dankzij dit forum als door het net af te grazen....

Op bepaalde momenten zag ik door het bos de bomen niet meer, en werd ik echt onnozel van het overweldigende aanbod van digicams op de markt....

Maar idd, op een bepaald moment moet je gewoon de knoop doorhakken.... en ik denk dat mijn knoop doorgehakt is.... in het voordeel van de D70!

Hier gaan we dan, op naar fase 2: leren omgaan met het toestel... (ik had een powershot S20.... grote sprong voorwaarts m.a.w.; ik ga hier nog veel leren en vragen stellen de komende maanden denk ik...)
                Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Hey Dirtyharry,

Heb even die test bekeken. Tja, dat Japans... ik spreek enkele woorden, maar hoe LEES je dit hee?!

Zo op het eerste zicht kan je hetvolgende uit de tests afleiden:

- De 300D geeft iets scherpere resultaten (al kan dat aan de in-cam sharpening liggen, of aan een per toeval iets mindere focus bij de D70 shot, of...). Maw. die test shots zeggen niets.

- De D70 kleuren zijn levendiger (maar dat kan aan een "warmere" lens liggen, of aan de in-cam settings, of...). Maw. we weten het niet.

- De 300D vertoont meer purple fringing (maar ook dát kan weer aan de lens liggen, enz...).

Maw. we weten dus GEEN REET!

Pesoonlijk denk ik dat beide cams aan elkaar gewaagf zijn, en dat ze beide in staat zullen zijn tot supergoede shots. Het zal voornamelijk van de persoon ACHTER de camera afhangen!
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Normaal gezien ga ik de D70 kopen
                    er zou al iets serieus aan moeten mankeren
                    om niet over te gaan tot de aankoop

'k post gewoon deze topics zodat iedereen op BD ze es kan zien
                    'k heb meestal zelf al een oordeel over een bepaalde foto of bemerking hoor

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
                      Normaal gezien ga ik de D70 kopen
                      er zou al iets serieus aan moeten mankeren
                      om niet over te gaan tot de aankoop

'k post gewoon deze topics zodat iedereen op BD ze es kan zien
                      'k heb meestal zelf al een oordeel over een bepaalde foto of bemerking hoor
                      I know I know. Was niet kwaad bedoeld hoor.

Trouwens; als je hem hebt dan doen we eens een shootout hee! Ik wil hem ook wel eens testen. En jij de mijne ook misschien. Of toch de 35-350...
                      http://www.theafricabug.com

Comment

als ik de jouwe es mag vasthouden
                        mag jij de mijne es vasthouden

Comment

Working...
                        X