Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe tas...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe tas...

Dankzij de overstap naar een DSLR, ben ik bijna weer verplicht een nieuwe tas te kopen. Ik dacht aan een lowepro mini trekker classic. Maar is het mogelijk om daar al mijn spullekes in te bewaren ? Of moet ik dan de nature trekker hebben ? In mijn huidige Crumpler tas past het allemaal net niet

Ik heb nu deze http://www.crumpler.com.au/public/im...ehtml?prod=236
    Nieuwprijs 139 eurokes 4 maanden oud. Wat zou ik dan voor deze weer kunnen vragen ?

spullekes= D100....Nikkor AF 50/1.8 D + Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) +1,4x Sigma TC + Nikkor AF-S 24-85/3.5-4.5 G + SB50 + Xdrive II
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

De mini trekker Classic is 28 x 12,5 x 37 binnenkant.

Indien al je spulletjes erin moeten vind ik dat aan de krappe kant. Naar verloop van wat tijd krijg je meer en meer. Je zal er ook nog je lader enz in kwijt willen, en als er echt alles in moet kunnen (ministatiefje -dan heb je altijd een noodstatief bij-, Ir-zender, lader voor de flitsbatterijtjes,.......)
    Een tas is na verloop van tijd steeds te klein......

De nature trekker is 37 x 38 x 48
    Zou ik dan eerder nemen

Er is ook nog in ongeveer datzelfde concept als je voor stelt :
    Super trekker AWII 59,5 x 38 x 70
    Daar krijg je beslist alles in.

Maar eigenlijk moet je gaan zien naar die tassen er zijn er zo veel verschillende, en in zoveel maten.....) Er zijn zelfs tassen om mee onder water te nemen, maar daar mag je ze dan wel niet open doen. Raar, maar ze bestaat bij Lowepro. Heb ze gisteren nog gezien.

Comment

Neem gewoon een tas waar al die spullen ingaan die je normaal gezien op een uitstapje meeneemt... De rest van de spullen kunnen in een ander tas of in koffers gestopt worden. Afhankelijk van de uitstap neem je dan die dingen mee die je nodig hebt... Anders blijf je tassen kopen ... en met steeds grotere sleuren...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Bedankt voor de erg snelle reacties.

Afhankelijk van de uitstap neem je dan die dingen mee die je nodig hebt... Anders blijf je tassen kopen
        Klopt, dit gaat mijn 3e tas worden in 1,5 jaar tijd . Het probleem van mijn huidige tas, is dat hier niet de Sigma 70-200 in kan door de dubbele bodem. Dus denk ik dat ik ga voor de mini trekker aw, welke nu in de aanbieding is bij kamera express. Hierin zullen mijn spullekes die ik nodig heb op een tripje wel in passen.

Comment

Kijk voor een tas voor op stap eens naar de Tamrac Velocity 7 of 9. Ik heb de 9 (grootste van de 2): draagt gemakkelijk en herbergt zonder moeite:
          * 10D met grip en 28-135 (met zonnekap)
          * 50/1.8
          * 550EX
          * 70-200/4.0 (met zonnekap)
          * 1.4TC
          * 22-55

en de nodige kabels, batterijen en extra kaartjes...

Daarnaast kun je de camera uithalen of wegstoppen zonder de rugzak af te moeten doen. Je "slingert" die gewoon naar voor... En hij kost bovendien "maar" 70 à 80 euro...

Heb daarnaast nog een Trim Trekker en een Nova 4. Trim Trekker is ook best makkelijk en nog wat ruimer, maar de Velocity draagt gemakkelijker... De nova 4 is "for storage only".
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb een mini trekker, en daar zit in:
            1 x Nikon F80 met grip
            1 x Tokina ATX Pro 28-70/2.8 lens (zit op F80)
            1 x Nikon F50 body
            1 x Sigma 28-105 lens
            1 x Sigma 70-300 APO lens
            1 x Nikon 50/1.8 lens
            1 x Tamron 1.4x TC
            1 x Metz 32 MZ 3 flits
            3 x filter in doosje
            extra batterijen
            gemiddeld een 10 a 15 filmrolletjes

Maar de kers op de taart vind ik toch de statiefhouder. Gedaan met rondzeulen met dat ding.

Verder zij er dan nog een paar andere vakken aan de buitenkant, waar nog makkelijk een flesje water, een trui, e.d. in gaat.
            Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Hee, goeie tip CooMa, thx

Comment

Ja CooMa, bedankt voor de goeie tip

ik had zelf al zitten denken aan een soort 'buik'tas
                want dan kan je dus je stuff eruit halen zonder em af te moeten doen
                maar dit is eigenlijk nog beter
                gewoon een rugzak die je naar voor kunt zwiepen
                handig

kun je echt zeggen dat die Velocity 9 't beste is voor jou ?

zou da evt willen kopen voor D70 en optionele lenzen/flash/...
                waar verkopen ze die ?
                ga ook es informeren bij Foto Degreef
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Voor alledaags gebruik is die voor mij definitely de beste!
                  Als je met meerdere lange zooms wil rondlopen, kom je er niet uit natuurlijk, maar dat hou je toch geen dag vol... Wat je wel ook nog kunt doen is de camera er gewoon uitlaten en de zak vullen met je wissellenzen en andere spullen.
                  Verder kun je er trouwens nog altijd lenskokers aan vasthangen.
                  Model 7 is niet zoveel kleiner, maar was niet groot genoeg voor de 10D met grip erop (is dan 15*15cm...).
                  Als je lang moet dragen, dan heb je ook nog een heupgordel. Heb je die niet nodig, dan schuift die gewoon weg in de tas.

Wat voor mij een beetje ontbreekt is een manier om een monopod of tripod te bevestigen. Die tripod is minder vervelend, want toch te "bulky" om zo te dragen, maar een monopodbevestiging ware handig geweest. Hierop zoek ik zelf nog wat verder, want daar moet ook iets op te vinden zijn...

Ik heb hem besteld bij www.fotovideostore.nl. Ze hebben 'em niet standaard in de lijst staan, maar mail hen gewoon om eens prijs te vragen. Zij bestellen die dan gewoon voor je als je akkoord bent. Hun prijzen zijn trouwens meestal goedkoper dan de duitse shops waar je camerazakken kunt vinden.
                  Na bevestiging had ik de zak binnen anderhalve week thuis geleverd...

Excuses voor het epistel
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

zou je 't volgende kunnen opbergen in die Velocity 9 ?

nikon D70 + kitlens
                    Sigma 100-300 f4
                    sigma 105 macro
                    nikon 50 (is eigenlijk alleen maar voor portretten dus da hoeft er niet in)
                    Flash SB800 of 600
                    X-driveII
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

@Dirtyharry: dat zou moeten lukken
                      * nikon D70 + kitlens => in midden
                      * Sigma 100-300 f4 => rechts
                      * sigma 105 macro => onder camera of onder flits (afh. grootte flits)
                      * nikon 50 (is eigenlijk alleen maar voor portretten dus da hoeft
                      er niet in) => onder camera of onder flits
                      * Flash SB800 of 600 => links
                      * X-driveII => in opbergvak vooraan (maar zonder draagzakje)

Lijkt mij dus absoluut geen probleem, is ongeveer wat er bij mij ook inzit...
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb ook maanden lopen zoeken naar een tas waar alles in kan.
                        Mijn eerste keuze viel op een Lowepro Trim Trekker omdat het een topload is en een uitscuifbare "lade" heeft voor een grote tele.
                        Helaas vrij duur.
                        Als tweede keuze had ik de Tamrac Velocity 9 op het oog, omdat het ook een topload is, je kan hem naar voor draaien en is aardig goedkoop.
                        Nu heb ik bij Robyns in Sint Truiden per toeval een supergoedkoop rugzakje gevonden (de laatste )dat comfortabel draagt en waar ik zelfs nog ruimte in over heb. Hier zal ik het dan, voorlopig, even mee doen.
                        Als het geen rugzak moet zijn kan je echt koopjes doen op ebay.De .
                        Je kan er ook nog oudere modellen voor echt weinig geld vinden.
                        Er staan ook nieuwe rugzakken tussen die ik hier in Belgie nog niet gevonden heb. 't Zal maar net dat zijn wat je nodig hebt he.

Groetjes!

Loes

Comment

Kijk ook eens naar de M-rock tassen, Rocky mountain model.

The Most Comfortable
                          Photo-Backback Ever Created!
                          And it's pretty clever, too!

Created by one of Colorado's best backpack designers first, with M-ROCK's unique camera bag features implemented second, resulting in the most comfortable and functional backpack in the photographic industry!

The Great Smoky Mountain Features
                          Top Hiking Section
                          Interior Dimensions: H 7" x W 10" x D 6.75" (17.5 x 25 x 16.5 cm)
                          Plenty of room for your hiking gear with a removable pocket and a mesh pocket.
                          Bottom Photo Section
                          Interior Dimensions: H 8" x W 10" x D 7.5" (20 x 25 x 18.75 cm)
                          One lens cradle and five adjustable dividers provide room for one SLR or Medium Format body with a lens attahced, plus a further 4 to 5 photo acccessories.
                          Work Surface
                          The top section pulls away from the bottom section in reverse fashion, creating a useful, flat work surface with water-resistant material.
                          Backpack Technology
                          Well padded and adjustable shoulder straps, complimented by an extremely comfortable neoprene waist belt with compression straps and quick-release buckle. Aluminum frame for extra support and comfort.
                          Modular Pouches From the MULTI line can attach each side of the backpack waist belt.
                          Unique Tri-Pod Carrying System
                          Slide tri-pod through loop below backpack. Pull both drawstrings on left and right side, and the loop holds the tri-pod securely.
                          Two Exterior Pockets
                          Top pocket contains protective jacket. Bottom pocket comes with an interior elastic and mesh pocket.
                          Protective Jacket
                          Covers the entire backpack to provide extra protection against extreme elements.
                          MULTI Compatible
                          The Glacier Bay (#66004) fits into the top section, and the Grand Canyon (#66005) fits into the bottom section.
                          Construction & Warranty
                          The thick closed-cell foam and plastic panels behind all six surfaces of the bottom camera bag section give excellent protection and structural rigidity. Aluminum frame provides extra strength, support, and superb comfort. Tough exterior, water-resistant fabric. Life-time warranty against any defects with normal use of the backpack. Does not cover natural wear and tear.

Als je daar niet genoeg mee hebt, dan suggereer ik een muilezel.
                          k'Heb zelf een Yellowstone holster met gordel en ik ben enthousiast over de kwaliteit die ik nog niet bij de duurdere concurrentie zag. Invoerder in België geeft prima service. De prijs in € die ik betaalde ligt iets onder de prijs geafficheerd in USD.

Alles te vinden op www. m-rock-com
                          BD0252BE

Comment

Dat zijn best wel leuke tasjes voor compacts (en zien er kwalitatief ook zeer goed uit), maar voor een (D)SLR met meerdere lenzen en toebehoren, kom je niet ver....
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

BD-prijzen bij Foto Degreef:

Velocity 7: 49,90 Euro

Velocity 9: 63,50 Euro

(Op bestelling)

Comment

Working...
                              X