Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Analoog

    Heb jaren enkel analoog gewerkt (dit jaar pas digitaal). Heb steeds met AE-1 gewerkt. Gewoonweg een prachttoestel! Lekker zwaar (geeft minder bewogen beelden als zo'n ultralicht geval), ligt goed in de hand en simpel te bedienen.

    MVG -

    Comment


    • #17
      Re: Analoog

      Oorspronkelijk geplaatst door Yebo Bekijk bericht
      Heb jaren enkel analoog gewerkt (dit jaar pas digitaal). Heb steeds met AE-1 gewerkt. Gewoonweg een prachttoestel! Lekker zwaar (geeft minder bewogen beelden als zo'n ultralicht geval), ligt goed in de hand en simpel te bedienen.

      MVG -
      Bedankt voor jouw mening en jouw eigen ervaring!
      Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

      Comment


      • #18
        Re: Analoog

        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Al die fd lenzen kun je helaas enkel op de nieuwe spiegelloze toestellen gebruiken (Nex en m4/3)
        Of je kunt die Fd lenzen (laten) ombouwen naar EF mount, maar makkelijk of goedkoop is dat zeker niet, om welke lenzen gaat het? Voor 55 of 85 f/1.2 en de lichtsterke tele's is dat wellicht nog wel de moeite.
        Op de AE-1 kun je die lenzen uiteraard wel perfect gebruiken en de beeldkwaliteit van een analoge camera hangt volgens mij enkel af van de lenzen en het filmrolletje dat je erin steekt, dus dat zou geen enkel verschil mogen geven met je analoge Nikon behalve qua optiek.
        De lenzen zijn onder andere de Canon FD 200mm f4 en de Canon FD 135mm f2.8
        Zou het de moeite zijn om daar een adapter voor te zoeken voor EF?

        LET WEL: het is nog steeds de bedoeling om ze op de AE-1 te gebruiken. Het EF-gebruik zou alleen mooi meegenomen zijn.
        Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

        Comment


        • #19
          Re: Analoog

          Ik vrees ervoor, in die link van canonfreak1000D staat volgens mij vrij duidelijk uitgelegd welke lenzen werken en niet, en waarom, enkel die lijst onderaan de pagina is de moeite eigenlijk, en bij de minder lange tele's verlies je alsnog de mogelijkheid om op oneindig te focussen, enkel voor macro zou je een gewone, goedkope glasloze adapter kunnen overwegen lijkt me.
          Overigens kun je ook je oude posts editen als je nog iets extra wil toevoegen ipv een nieuwe reactie te plaatsen
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #20
            Re: Analoog

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Ik vrees ervoor, in die link van canonfreak1000D staat volgens mij vrij duidelijk uitgelegd welke lenzen werken en niet, en waarom, enkel die lijst onderaan de pagina is de moeite eigenlijk, en bij de minder lange tele's verlies je alsnog de mogelijkheid om op oneindig te focussen, enkel voor macro zou je een gewone, goedkope glasloze adapter kunnen overwegen lijkt me.
            Overigens kun je ook je oude posts editen als je nog iets extra wil toevoegen ipv een nieuwe reactie te plaatsen
            De 200mm F4 is de Macro versie, dus ja misschien daar. Mijn opa heeft nog een negatievenscanner liggen, dus misschien kan ik me daar nog wel mee amuseren.
            Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

            Comment

            Working...
            X