Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Oly C5050Z] Firmware upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oly C5050Z] Firmware upgrade

    Voor diegenen die een upgrade willen doen naar v.82
    Verbeteringen :
    Verbeterde auto-focus (sneller), belichting
    Snellere menu's
    Betere belichting bij flash-fotografie

    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

  • #2
    Hallo Bingel, ik heb een vraag voor een vriend van mij.

    Sinds een aantal maanden heeft hij ook de Oly 5050Z, er komen foto's uit met zeer veel ruis.

    Is dat een error of komt dat vaker voor, helpt deze upgrade of moet hij terug naar de winkel.
    De ruis komt voor in binnen en buiten foto's met en zonder flash.

    Komt dit je bekend voor Is het mogelijk om de instellingen op fabrieks niveau te ressetten



    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      hoe moet je de firmware update'n?
      groet jack

      Comment


      • #4
        @Omega : ruis is zichtbaar vanaf 200 ISO, zelf heb ik mijn ISO waarde vastgezet op 64.
        @Jack-I : een map aanmaken op uw geheugenkaart genaamd 'firmware' en daar de file 'firmware.bin' in plaatsen, dan de kamera inschakelen in de stand 'foto's bekijken' (groen pijltje op het keuzewieltje bovenaan. Alles staat trouwens duidelijk uitgelegd in de tekstfiles welke in de zipfile zitten.
        Verder moet ik wel bekennen dat ik zelf de upgrade nog niet gedaan heb, ik wacht nog tot in Mei wanneer mijn garantie is verlopen
        Maar aan de talrijke reacties en voorbeeldfoto's te zien op een ander forum, zou het de moeite zijn.
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

        Comment


        • #5
          Ik heb de firmware van versie 558-77 naar versie 558-82 gedaan zodra deze op het net beschikbaar was.
          Een opmerking, deze firmware is dus niet via Olympus beschikbaar gesteld, en bij problemen is het mogelijk dat je garantie vervalt.

          Groot voordeel echter, bij Olympus moet je betalen voor de service, en ben je in het gunstigste geval je camera een paar weken kwijt.

          Voor meer info even zoeken in het forum van Dpreview.
          http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1008&page=1
          Of op:
          http://www.molon.de/5050.html

          De firmware update is simpel te doen, en de camera werkt een stuk sneller, ook de belichting is anders, eerst had ik de scherpte instelling op -3, en de flits op -0,7, en nu staat alles op 0.

          Ook in P(rogram) merk je dat de camera pas bij minder licht de flits activeerd.

          Ik ben in elk geval erg tevreden over de upgrade.

          Hans


          Hans

          Oly C5050z Tcon17+RaynoxDCR720
          KM D5D 18/70+28/105+70/210+3600HS

          Comment


          • #6
            @C5050 : Heb je ook de hardware reset uitgevoerd, of is dat niet nodig ?
            Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

            Comment


            • #7
              Hallo bingel,

              Ik heb de camera niet gereset.

              Alleen de camera uit PC mode zetten als je die hebt geactiveerd.
              Je komt in dit menu door de kaartdeur te openen, de camera op P, en dan de Quick view en de OK knop ingedrukt te houden.

              De My Mode instellingen en alle andere instellingen blijven behouden, alleen is de teller van het totaal aantal afbeeldingen volgens mij opnieuw begonnen.

              Groet,
              Hans
              Hans

              Oly C5050z Tcon17+RaynoxDCR720
              KM D5D 18/70+28/105+70/210+3600HS

              Comment


              • #8
                Heb intussen de firmware-upgrade gedaan, en hier en daar al iets getest.
                Alles werkt prima, flitsfotografie ziet er stukken beter uit, maar snellere menu's en vooral VEEL snellere autofocus bij weinig licht verkreeg ik pas na een hardware reset !
                P.S. Hoe raadpleeg je de teller van het totaal genomen foto's
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • #9
                  Heb net even getest, na een hardware reset, en lijkt inderdaad te helpen voor snellere menu's en snellere AF bij weinig licht.
                  Nu moet ik alle instellingen wel weer even opnieuw maken.
                  My Mode, All reset, File name, en Custom buttons, alsook de Iso die ik standaard op 64 heb staan, waarvan de diverse My Modes instellen behoorlijk wat werk is.
                  Ik heb even gekeken naar de tellerstand, als je info van gemaakte foto aanzet staat deze onderaan in scherm.
                  Ook in de Exif moet je hier iets van terug kunnen vinden als de foto's op je PC hebt geladen.

                  Hans
                  Hans

                  Oly C5050z Tcon17+RaynoxDCR720
                  KM D5D 18/70+28/105+70/210+3600HS

                  Comment


                  • #10
                    het lukt mij niet om de firmware.te update juist in de 5050 te plaatsen kom e niet uit wie helpt mij
                    groet jack

                    Comment


                    • #11
                      Jack-I, waar zit je vast ?
                      Als je veel fotografeert met de display uitgeschakeld, is het beter om de upgrade NIET uit te voeren, want de autofocus werkt heel traag omdat bij de nieuwe upgrade de CCD ook spanningsloos wordt gezet om alzo stroom te besparen en je aldus een extra shutter-lag krijgt !
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb ook onlangs deze UPGRADE 558.82 uitgevoerd (succesvol) maar hier stond niks over een hardware reset. Hoe doe je dat ? Waar kan ik dat vinden ?

                        Alvast bedankt !
                        My site : http://www.photografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Hier de uitleg (in 't engels):

                          I think it's good to do a hard reset just make sure the new firmware is indeed loaded. How?

                          * Power down the camera
                          * Turn the dial to M, A os S
                          * Open the memory card door
                          * Power Up the camera

                          * Press and hold firm the QuickView and OK buttons at the same time, and hold the two buttons for about 3 seconds until a menu showup on the LCD

                          * Select from the menu RESET
                          * Press OK to confirm the RESET
                          * Wait until the RESET is complete.

                          Opgelet! Als het geheim menu niet verschijnt heb je waarschijnlijk de verkeerde volgorde van het drukken genomen. Ik geloof dat je eerst 'OK' en dan 'Quick View' moet drukken, maar ze wel beiden enkele seconden inhouden.
                          In dit menu kun je een reset doorvoeren, maar ook de camera instellen zodat hij op afstand via software te bedienen is d.m.v. de USB kabel.
                          Deze software heb ik nog niet getest, maar zou vrij goed zijn met ook mogelijkheden tot 'time-laps' fotografie.
                          De link : http://home.comcast.net/~smenche/Cam2Com/Cam2Com.htm
                          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                          Comment


                          • #14
                            de udate lukt niet krijg niet de kans om te updaten ik heb wel de softwear maar om of andere reden krijg ik zelf niet de versie die op mijn camera zit niet in beeld
                            groet Jack

                            Comment


                            • #15
                              **** Upgrade instructions ****
                              Instructions for firmware update to Olympus C5050z

                              Required equipment -

                              Windows computer with Card reader >> or Camera with USB cable
                              Camera AC adapter or freshly charged batteries

                              Instructions

                              The short version:
                              When you turn camera on in playback mode it looks for a directory called firmware. If it is there and you choose yes then the camera runs the file called firmware.bin in the firmware directory. That’s it.

                              The long version:

                              1:-Download from (http://www.s95037063.onlinehome.us/v558-82.zip) v558-82.zip Store on computer hard drive

                              2:-Using windows explorer (file manager) find file v558-82.zip and double click on it. If you have Winzip or other , unzip the file. The file when unzipped will be called firmware.bin and will be approx 3mb in size.

                              3:- Format a flash card or other in your camera. Turn camera off and remove card and place card in card reader.

                              >> I didn’t do this and it worked. I left the card in the camera and used it as the card reader. I didn’t format it. I just went to my "My Computer" icon on the desktop, into "Removable Media" and went from there.

                              4:-Using windows explorer (file manager)look at card in card reader.

                              There will be one directory on there called dcim

                              MAKE another directory called firmware

                              now there will be 2 directorys on card.

                              5:-Copy firmware.bin from your hard drive to the directory called firmware on the card.

                              6:- Attach AC adapter or put fresh batteries in camera.

                              >> Mine were already fresh. At this point I turned the camera off and disconnected it from the PC. I set the dial to Playback and turned it on.

                              Set selector dial to PLAYBACK

                              Insert flash card in camera.

                              Turn camera on.

                              The Lcd will show you your present version and Yes will be highlighted.

                              Push OK

                              Lcd will show EXCHANGING, it takes approx 1 minute

                              >> Strangely, the "X" is in lowercase.

                              When it is finished Lcd will display your new version 82

                              Turn camera off, you are finished.

                              7:-Remove flash card from camera and place back in reader and using computer, delete directory on the flash card called firmware.

                              ** END OF INSTRUCTIONS **

                              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X