Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K-7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K-7

Ja ik vind dat ook een beetje een rare post, langs de andere kant kan ik compleet niet vergelijken, vermits ik nooit iets anders dan Pentax gehad heb. Ik heb pas mijn eerste camera gekocht in 2006 (een Pentax istDS), de reden was dat ik mij online geinformeerd had over welke digitale reflex te kopen, en na veel veel zoeken en vergelijken kwam die Pentax toen steeds boven drijven... ik heb er nooit een seconde spijt van gehad, want het was echt een super toestel voor zijn geld toen. Zoveel jaren later had ik het zelfs moeilijk om een waardige opvolger te vinden, hier dan raad gevraagd, wat research gedaan... Pentax genoot mijn voorkeur natuurlijk al intussen, en de k-5 leek de meest geschikte opvolger, en zo geschiedde.

Om zo kort door de bocht te claimen dat Pentax mislukt is... ik blijf het een rare opmerking vinden. Ik vind hun min of meer underdog positie eerder een pluspunt dan een minpunt. Ik heb talrijke instap nikons en canons gezien en vastgehad, en ze voelden allemaal zwaar/groot en plastiekerig aan... neem een Pentax vast, en je voelt direct het verschil...

Over smaken en kleuren valt ....

terug on-topic maar, als je budget hebt voor een k-5, koop een k-5, indien niet en binnen afzienbare tijd ook niet, koop dan snel die k-7 voor 399, je kan er onmogelijk je broek aan scheuren voor die prijs...
    Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
      pentax heeft geprobeerd en is mislukt ... mijn gedacht ...
      ze gebruiken meestal zelfde sensor als nikon, dus sony made denk ik ? ze doen daar geen wonderdingen mee, meestal slechter zelfs, mss bij k5 't zelfde als andere fabrikanten ...
      hun af systeem is steeds beetje minder ... zowel qua snelheid als in donker ...
      hun lenzenaanbod is beperkt ... en ja, er zijn veel oude lenzen die je kan gebruiken, heb er hier zelf ook nog wel paar van mijn spotmatic, maar dan zonder af en begin maar eens manueel te focussen zonder matglas, trouwens, is bij nikon 't zelfde..
      en waar andere merken zoiets als handig lensje 18-105 of 18-135 of whatever in kit aanbieden moet je bij pentax + 600 euro betalen voor 18-135 ... en dat is echt geen toplens ... trouwens, dat is reden waarom ik pentax laag gevallen vind , bouwkwaliteit ... maar 't is natuurlijk mijn persoonlijke mening
      Af in het donker slecht? Noem mij eens een paar toestellen waar de AF op de Sigma 50-500 werkt met een Kenko 1.5 x converter ertussen.
      Dan zal je zeker ook de testen niet gezien hebben van de K-5 met de Kowa Prominar 500 5.6 én de Pentax AF adapter 1.7x ertussen (dat maakt 850 mm. 9.6...).
      Kijk maar eens hoe de trotse eigenaars van de "betere" merken zitten te klungelen met een Falcon 85 1.4 of een Camdiox 85 2...Een Pentax- gebruiker werkt met die lenzen comfortabel in de AV- stand. Gewoon de ontspanknop blijven indrukken en aan de focusring draaien. Scherp? De foto staat reeds op de geheugenkaart...
      Zo zie je maar dat alles relatief is. Pentax is zeker niet de beste in alle disciplines, maar dat zijn de "betere" merken ook niet.
      Voor een toestel dat past als een fijn lederen handschoen, dat zo vlot te bedienen is, dat ergonomisch zo uitgekiend is, dat compact, stevig en waterbestendig is, daarvoor moet je bij Pentax zijn met de K-5 en de K-7.
      Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Die opmerking van Yoep snap ik ook niet volledig

Mn maat heeft K-7 + weather sealed kitlens gekocht Moet zeggen: precies een tank

Heb zelf interesse gekregen in de Pentax k-5, omdat ik een opvolger zoek voor men 450D. Als ik kijk naar prijs (€799 voor body), is een weather sealed magnesium body, built in IS & 100%viewfinder wel interessant Ben toch enkel van plan 1 goede prime te kopen (~35mm).
        Sensortest komt er als beste uit: DXOmark
        En als enigste bij DPreview een Gold Award in zijn categorie: 83%

Iemand ervaring met de Pentax SMC DA 35mm f/2.4 AL?

Comment

Dag Seppe_ ,

Ga voor de K5 als je kan, zo niet de K7.
          De kitlenzen behoren (volgens de reviews) tot de betere kitlenzen.
          Ikzelf ben onmiddelijk voor twee * lenzen gegaan.
          85% van de foto's doe ik met de 16-50 en de rest zowat verdeeld tussen de 50-135 en macro.
          Hey, bijkomend ga je dan opvallen met jouw Pentax tussen al de rest.

Ik kom van Analoge Minolta's en aangezien ik niks meer kon hergebruiken heb ik lang getwijfeld tussen de verschillende merken. Wat voor mij de doorslag gaf was:
          a) in-body stabilisatie (lenzen zijn daardoor iets goedkoper en alle lenzen worden dan gestabiliseerd)
          b) weathersealed
          c) zoeker die ik kan gebruiken zonder mijn bril

Toen(2007) bleek de K10 de enige te zijn die eraan tegemoet kwam voor die prijsklasse.
          Nadeel achteraf was dat het zoekerveld maar 95% was en die resterende 5% zat dan nog eens rechts waardoor symmetrie niet evident was + de hogere ISO.

Ben nu heel tevreden met de K5 en die zijn weathersealing is al eens hard nodig geweest.

mvg
          Marc
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
            pentax heeft geprobeerd en is mislukt ... mijn gedacht ...
            ... trouwens, dat is reden waarom ik pentax laag gevallen vind , ... maar 't is natuurlijk mijn persoonlijke mening
            Pentax was de eerste met een kleinbeeld spiegelreflex, de eerste met een terugklappende spiegel, de eerste met een TTL lichtmeting, de eerste met een universele lensvatting, had eind jaren 90 de eerste digitale FF ontwikkeld (maar niet op de markt gebracht...)
            Kwa innovatie moet (moest :5) Pentax niet onderdoen, integendeel, nu ook, waar vind je voor een redelijke prijs magnesium chassis, weather sealed camera en lenzen, en één van de beste series primes ... inderdaad, bij Pentax
            dus zomaar beweren dat Pentax laag gevallen is ... ben misschien een heel klein beetje bevooroordeeld, gebruik Pentax al meer dan 35 jaar (MeSuper, Super A, Spotmatic, K1000, Z1, K10D, K-x en eh ... sinds gisteren ééne K-7 aan promoprijs minder beschikbaar bij Studio 73 ...
            Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Als merknaam is, denk ik, Pentax in bepaalde delen van de wereld bekend / beroemd.
              Dat was ook in dit deel van de wereld, helaas heeft Pentax dat zelf om zeep geholpen ongeveer op hetzelfde moment dat de heer Asahi met pensioen ging. In 1983 ben ik toen overgeschakeld naar Nikon, omdat er geen Pentax meer was die daar aan kon tippen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X