Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vraagje over canon 7D
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: vraagje over canon 7D
ik heb identiek hetzelfde probleem bij een 7D.
Ondertussen al 3 batterijen (2 canon en 1 kloon) gekocht en met alle drie kom ik hetzelfde tegen.
Wat ik wel al ondertussen weet, is dat het een fout is in de body die te maken heeft met de beeldstabilisatie van de lens die er op dat moment op zit.
Als de beeldstabilisatie aan staat, loopt de batterij op minder dan een dag leeg.
Dit gebeurt ook als de camera af staat.
Als de beedstabilisatie af staat, blijft de batterij alleszins veel langer opgeladen.
Nu trek ik mijn plan door enkel de beeldstabilisatie aan te zetten als het nodig is, voor zover ik die niet vergeet weer af te zetten.
Echt comfortabel is anders.
Als ik eens een rustiger fotografeerperiode in het vooruitzicht heb, plan ik alleszins om hem binnen te doen ter reparatie.
Comment
-
????? beeldstabilisatie begint toch maar te werken wanneer je de ontspanknop half hebt ingedrukt ?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Ik dank iedereen voor de info die ik mocht ontvangen over mijn accu .
Heb me ook via deze weg een tweedehands accu aangeschaft (niet origineel)
mijn camera is opnieuw oké en werkt nu terug met zowel mijn originele als met de tweedehandse batterij.
het probleem geeft zich raar maar waar vanzelf opgelost
ik vermoed dat de camera mijn batterij niet meer herkende door het volledig plat zijn van de batterij.
na een paar dagen en evenveel oplaatbeurten aanvaarde de camera terug de batterij vanzelf.
dank aan iedereen
Bernard
Comment
-
Bedankt om ons op de hoogte te houden. Je weet toch dat je via het menu alle info ivm je batterij kunt vinden (in tegenstelling tot de vroegere camera's die ik had) en da's toch wel handig. Wat mij het meeste trof is hoe snel de "Laadprestatie"-status van 3 groene blokjes naar 2 evolueerde. Ik heb twee originele batterijen, en zag hetzelfde fenomeen bij beide.
Heb wel nooit meegemaakt wat jij hier beschrijft. Vind nog steeds dat de 7D erg zuinig is met batterijverbruik (ook in vergelijking met vroegere camera's).BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtBedankt om ons op de hoogte te houden. Je weet toch dat je via het menu alle info ivm je batterij kunt vinden (in tegenstelling tot de vroegere camera's die ik had) en da's toch wel handig. Wat mij het meeste trof is hoe snel de "Laadprestatie"-status van 3 groene blokjes naar 2 evolueerde. Ik heb twee originele batterijen, en zag hetzelfde fenomeen bij beide.
Heb wel nooit meegemaakt wat jij hier beschrijft. Vind nog steeds dat de 7D erg zuinig is met batterijverbruik (ook in vergelijking met vroegere camera's).
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Zijn er tegenwoordig geen problemen meer met de kloons? Qua registratie in het toestel, en aangeven van de nodige info?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtDat was hier net zo met de batterijen van mijn 5DMII 2 originele Canons die na 3 of 4 x herladen van 3 naar 2 blokjes gingen. Maar het werkt wel zoals het hoort. Bij gelegenheid zal ik is twee cloons bestellen in China, en is kijken hoe die reageren, toen ik mijn toestel kocht waren er nog geen cloons beschikbaar !
MVG, Jeff C.
Comment
-
Op mijn 7D nog steeds alle blokjes na het opladen en toestel is al meer dan 3Jaar .
Comment
Comment