Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar is Nikon met bezig? - Leveringsproblemen

Bij Art&Craft hangt een foto van de fabriek in Thailand die onder water staat als verklaring voor de leveringsproblemen
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

milieurampen kun je maar moeilijk toeschrijven aan de camera-fabrikanten.. de hele regio daar heeft het laatste jaar nogal wat te verduren gehad he?
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
        Nee, dit gaat niet over de nieuwe D4. (Maar het heeft er misschien wel verband met.)

Sinds deze week is er blijkbaar in gans België geen Nikon reflex meer te vinden.

Geen D3 (S of X): kan normaal zijn gezien het uitkomen van de D4

Geen D700

Geen D300

En geen D7000: volgens Art & Craft zelfs niet meer leverbaar voor april!

Nergens iets te vinden, niet bij Art & Craft, Grobet, Fnac of PCH.

Ik hoop dat ik de komende maanden niet dringend een vervangtoestel nodig heb.
        Ik vind de toonzetting eerlijk gezegd wel een beetje grof. Eerst is Nikon getroffen door de aardbeving en de nasleep daarvan, daana is de net verder uitgebouwde plant in Thailand 2 meter onder water gekomen. Door de natuurrampen heeft Nikon bijna 1 miljard euro aan omzet verloren... En jij doet het in je toonzetting voorkomen of Nikon het expres doet. Nog afgezien van al het menselijk leed dat erdoor veroorzaakt is, ook zakelijk gezien vind ik de toon ongepast.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Ik vind de toonzetting eerlijk gezegd wel een beetje grof. Eerst is Nikon getroffen door de aardbeving en de nasleep daarvan, daana is de net verder uitgebouwde plant in Thailand 2 meter onder water gekomen. Door de natuurrampen heeft Nikon bijna 1 miljard euro aan omzet verloren... En jij doet het in je toonzetting voorkomen of Nikon het expres doet. Nog afgezien van al het menselijk leed dat erdoor veroorzaakt is, ook zakelijk gezien vind ik de toon ongepast.
          Ik volg je hier.
          Het fenomeen treft trouwens zowat alle merken.
          Alles wat er nu nog te koop staat bij sommige zaken, is voornamelijk materiaal dat al geproduceerd was voor de ramp.
          De nieuwe dingen beginnen mondjesmaat op de markt te komen. (bijvoorbeeld nex7)

Comment

Hier geen problemen, 2 weken geleden een D7000 laten bestellen, en vorige week donderdag was hij binnen.
            --------------------------------------------------------
            Hornetjo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              En jij doet het in je toonzetting voorkomen of Nikon het expres doet. Nog afgezien van al het menselijk leed dat erdoor veroorzaakt is, ook zakelijk gezien vind ik de toon ongepast.
              Als ze in een winkel alleen 'NEE" verkopen en geen reden geven, kan je van iemand niet verwachten dat ze zoiets weten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als ze in een winkel alleen 'NEE" verkopen en geen reden geven, kan je van iemand niet verwachten dat ze zoiets weten.
                Denk ook wel dat de TS van niets wist. Toen ik in de plaatselijke shop binnenging was het antwoord voor de 7000: Haha, denk je echt dat je die gaat vinden veel succes, laat mij maar weten waar. Niets meer, niets minder.

Mocht toch wel iets meer respect tonen als handelaar, om nog maar te zwijgen over prijs.

Maar ja, denk dat iedereen dit probleem wel kent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  Denk ook wel dat de TS van niets wist. Toen ik in de plaatselijke shop binnenging was het antwoord voor de 7000: Haha, denk je echt dat je die gaat vinden veel succes, laat mij maar weten waar. Niets meer, niets minder.

Mocht toch wel iets meer respect tonen als handelaar, om nog maar te zwijgen over prijs.

Maar ja, denk dat iedereen dit probleem wel kent.
                  Amai bij zone BOER kwam ik nooit meer binnen, teveel job en te weinig zelfstandigen zeker!
                  En dan maar komen klagen dat ze weggeconcureerd worden !!
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

Comment

Het zijn niet alleen de camerafabrikanten die moeilijkheden hebben om spullen te leveren op dit ogenblik.
                    Op het werk hadden we ook problemen om aan een elektronische module voor een koelinstallatie te geraken, die wordt ook in Thailand gemaakt.
                    Uiteindelijk hebben ze er dan toch nog ergens eentje gevonden zodat ik die installatie verder kon afwerken (dat is een koelmodule die in een machine ingebouwd wordt, de fabrikant van die machine was er dus ook op aan het wachten).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixi Bekijk bericht
                      Bij Konijn liggen er nochtans wel op voorraad.
                      Ik ben gisteren bij Konijnenberg (NL) geweest; hetzelfde probleem voor de meeste nikon modellen; kunnne niks meer krijgen, weten ook niet wanneer wel....
                      Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

In Nederland lijkt het probleem nog erger aan de prijzen te zien.
                        Ik kocht in oktober bij Camera.nl de D7000 body voor 835€ vandaag staat diezelfde body in dezelfde zaak tekoop aan 1769 Euro

Zo'n dingen maken dat ik erg tevreden ben dat ik regelmatig prijzen bekijk en vergelijk. Wat vraag en aanbod al niet met een markt kunnen doen
                        Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Gwen Bekijk bericht
                          Ik kocht in oktober bij Camera.nl de D7000 body voor 835€ vandaag staat diezelfde body in dezelfde zaak tekoop aan 1769 Euro

Zo'n dingen maken dat ik erg tevreden ben dat ik regelmatig prijzen bekijk en vergelijk. Wat vraag en aanbod al niet met een markt kunnen doen
                          Dat is natuurlijk een fout op hun site.
                          De D7000 + 18-105 3.5-5.6G VR kost er maar 1279 euro.
                          Maar er zijn er toch geen in voorraad.
                          Ten andere, je mag zo veel prijzen bekijken en vergelijken als je wil maar als de prijzen plots stijgen kan je maar wachten tot ze opnieuw zakken. En dalende trends zijn meestal ook moeilijk te voorspellen. Zelfs het zogezegde feit dat prijzen zakken eens het materiaal een tijdje op de markt is, is niet waar.
                          Last edited by timefreezer; 22 januari 2012, 20:20.

Comment

Canon zal er tevreden mee zijn, want voor dat geld heb je een 7D body met een 50mm of een 60D met een 17-85 en een 85 1.8
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Da's gewoon een foutje. Op konijnenberg.be staat ie 1099. Maar inderdaad, groot verschil. Ik kocht de mijne voor 850 euro.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

€ 850? voor een D7000? en een NL model? Bij Camera.nl?

Ik zag op camera.nl een D7000 body €1799 ????? en een D7000 body & 18-88 voor € 1299 ?????????? Foutje ?
                                ..

Een D90 body ( wat ik graag zou willen) € 599 / dezelfde bij konijnenberg € 799 ......en alles op voorraad..
                                Ik snap er niks meer van; wat een verschillen..

Misschien is wel het beste wachten of toch maar een Canon kopen zoals Timefreezer zei......

groet
                                Calisto
                                Last edited by Calisto; 22 januari 2012, 23:16.
                                Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Working...
                                X